A 2013-as győztesek uralták a második edzést Detroitban

A tavalyi győztesek dominanciájával ért véget az IndyCar második edzése a detroiti Belle Isle Parkban.

Az ideiglenes, utcai pályán rendezett duplaforduló tavalyi második futamának győztese, a Schmidt Peterson Motorsports-os Simon Pagenaud 1:17:6502-es köre révén landolt a tabella tetején, 0.0647 másodpercet verve az Ed Carpenter Racing road/streetre specializálódott versenyzőjére, Mike Conway-re. A brit pilóta tavaly, még a Dale Coyne Racing színeiben mondhatni aratott a 2.36 mérföld hosszúságú pályán; az első futamot megnyerte, a másodikon pedig a pole-ból indulva végül a harmadikként ért célba, nem véletlenül tartják tehát az idei hétvége egyik nagy esélyesének.

Akárcsak az első gyakorlás során, délután is Helio Castroneves végzett a harmadik pozícióban 1:17:7171-el (na ezt a számot összehozni is művészet), közvetlen mögötte, 0.1795 másodpercnyi hátrányban pedig Team Penske-s csapattársát, Will Powert jegyezték a leintés pillanatában. A jellegzetes tekintetű ausztrál pilóta ennek ellenére nem lehet maradéktalanul elégedett, hiszen az edzés során elég tisztességesen lekoccolta a falat, aminek következtében autójának bal oldala csúnyán leamortizálódott. Power képes volt tovább haladni, ami miatt nem volt szükség piros zászlóra, ezt viszont a friss Indy 500 győztes, egyben pedig a délelőtti gyakorlás legjobbja, Ryan Hunter-Reay már nem mondhatta el magáról. Az amerikai versenyző alatt a 4-es kanyarban lassulni kezdett a 28-as számú Andretti Autosport gép a 6-osba érve pedig meg is adta magát, ami miatt kénytelen-kelletlen, alig három perccel a rendelkezésre álló idő letelte előtt meg kellett szakítani az edzést.

Néhány órával korábban még Scott Dixon volt a Chip Ganassi Racing legalacsonyabban jegyzett pilótája a maga tizennegyedik helyével, délutánra viszont már fordult a kocka és az új-zélandi hozta össze csapata a legjobb körét 1:18:2490-nel, ami a hatodik pozícióba lett elegedő. Hetedikként Takuma Sato futott be az AJ Foyt Racing gépével, mindössze 0.0516 másodperc lemaradásban Dixonhoz képest.

Nem csak Castroneves volt az egyetlen, aki ragaszkodott délelőtti helyezéséhez, hiszen Andrettiék kanadai munkavállalója, James Hinchcliffe legjobb köre ismét a nyolcadik pozícióba lett elegendő, igaz, közel egy másodpercet gyorsulva előző egyéni csúcsához képest.

A kilencedik helyen egy újabb Ganassi alkalmazottnak, nevezetesen a gárda B-vonulatát erősítő Ryan Briscoe-nak tapsolhattunk, míg a top tízet az elmúlt hetekben silány teljesítménye miatt agyon cseszegetett Graham Rahal zárta.

A Rahal Letterman Lanigan Racing teljes szezonos pilótája azonban még így sem nyűgözte le kritikusait, akik olyan ragyogó érvekkel próbálják lekicsinyíteni az NHRA szupersztár, Courtney Force (aki egyébként néhány napja a szakág századik, hölgyversenyző által megszerzett győzelmét prezentálta) szívének választottját, hogy rövidre sikeredett indianapolisi futama révén korántsem olyan fáradt, mint a mezőny többi tagja. A USAracing viszont próbál rendes lenni és inkább örül annak, hogy az autósport egyik legnagyobb presztizsű vezetéknevét viselő Graham a jelek szerint – talán – meglátja a fényt az alagút végén, amiről őszintén reméljük, hogy nem kezd el dudálni. Főtámogatója, a National Guard ugyebár a politikai elit kereszttüzében áll, azt pedig mondani sem kell, hogy a csapat eddigi produkciója, különösen Rahal Jr. bajnokságban elfoglalt jelenlegi pozíciója nem igazán kecsegtető sem a sportszponzoráció ellen ágáló bizottság, sem pedig maga a fegyveres szerv szemszögéből nézve.

A 45 perces edzés során a már említett, utolsó pillanatbéli Hunter-Reay malőrt megelőzően még két alkalommal kellett elővenni a piros zászlót. Először a tizedik perc környékén, amikor is a KV/AFS Racing kolumbiai hajzselé felhasználója, Sebastian Saavedra mérte el a féktávot a 7-es kanyarban és végül csak a biztonsági csapat segítségével tudott visszatérni a pitbe. Alig öt perccel az ismételt zöld jelzést követően pedig Justin Wilsonnak volt egy szolid kis randevúja a 4-es kanyar falával.

A gyártók versenye, akárcsak az első edzés során, ismét döntetlennel ért véget a top 10-ben, miután a Honda és a Chevrolet egyaránt öt-öt autóval képviseltette magát.

Folytatás holnap, az első verseny kvalifikációjával, magyar idő szerint 15:35-től, majd 21:50-kor kezdetét veszi a Chevrolet Indy Dual in Detroit presented by Quicken Loans első futama.

 

 ma4.png

 

 

 kép: IndyCar 

 

kép: IndyCar

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy