Rendhagyó kérdezz-felelek Marco Andrettivel
A közkedvelt Jalopnik.com fogta Marco Andrettit és egy kötetlen beszélgetés erejéig olvasói rendelkezésére bocsátotta.
Az oldalra látogatók bármilyen kérdést feltehetettek az amerikai versenyzőnek, aki ha már arra járt, válaszolt is rájuk. Még a kényesebbekre és a leghülyébbekre is, amikkel Andretti 3.0 azt is bebizonyította, hogy tud ő jófej is lenni, ha akar.
Kérdés: Ha berakhatnál egy ovált, egy épített és egy utcai pályát a 2015-ös naptárba, melyek lennének azok?
Marco Andretti: Phoenix, Elkhart Lake, Cleveland
K: iRacing?
MA: Forzával játszom.
K: Kommentáld – vagy ha akarod ne kommentáld – azt, hogy az idei szezon már augusztus végén véget ér.
MA: Túl hosszú lesz a holtszezonom idén.
K: Milyen tényezők játszanak szerepet abban, hogy ilyen mértékben növekedtek a kvalifikációs sebességek? Gondolod, hogy ez a trend folytatódni fog az elkövetkezendő években is Indy-ben?
MA: Növeltük a teljesítményt, jövőre jönnek az aerokitek… 240 mph felett leszünk, erre fogadok.
K: Melyik a kedvenc színed? Totál komoly kérdés.
MA: A kockás zászló.
K: Mire van szükség ahhoz, hogy az állórajtok biztonságosabbá váljanak?
MA: Több lóerő és akkor az autók nem maradnak a rajtrácson.
K: Gondoltál valaha arra, hogy elindulsz Le Mans-ban?
MA: Már túl vagyok ezen.
K: Melyik a kedvenc verseny utáni kajád?
MA: Pizza.
K: Kedvenc pályád és miért?
MA: Indy, mivel lehetővé teszi számunkra, hogy olyan gyorsan menjünk az autóval, amennyire csak lehet.
K: Helló, autóversenyző Marco Andretti. Ha sportoló lennél, melyik sportágban játszanál? /Donovan McNabb, te vagy az??? – a szerk./
MA: Kosárlabda, a magasságom miatt. /szarkasztikus kérdésre szarkasztikus válasz: Marco 173 cm magas/
K: Ha versenyezhetnél egy olyan pályán, ahol még korábban nem jártál, akkor melyik lenne az?
MA: Spa.
K: Fogsz versenyezni a Formula E-ben idén?
MA: Akarnék, de jelenleg úgy tűnik, az FIA nem fogja engedélyezni. /Az FIA csak a bajnokságban résztvevő pilóták nevezését fogadja el, egy-két futamot vállalókét nem – a szerk./
K: A pletykák szerint az IndyCar egy tengerentúli szezont akar futni, aminek során visszatérhet Japán, Ausztrália és Európába is ellátogatnának. Támogatod ezt?
MA: Végül is, jobb, mint a otthon ülni a kanapén a holtszezonban.
K: Az Andretti család egymás közt szokott beszélgetni az Andretti átokról?
MA: Mindent megteszünk azért, hogy ne jöjjön elő ez a téma, szóval köszi, hogy felhoztad!
K: Ha a Forma-1-ben versenyeznél, melyik csapat színeiben indulnál a legszívesebben?
MA: Idén a Mercedes.
K: Mondjuk azt, hogy valamiért el kell hagynod az IndyCart. Melyik szériában folytatnád?
MA: NASCAR
K: Mondd meg, miért nem frissítették az indycar.com-on a pontállást a kvalifikáció óta? Tudom, hogy ez
nem a te asztalod, de nagyon szomorú, hogy a fent lévő bajnoki sorrend elavult. És miért nincs live timing a Verizon IndyCar alkalmazásban? Nehéz követni a versenyt, ha nincs élő táblázatos közvetítés.
MA: Én csak egy versenyző vagyok, fogalmam sincs!
K: Milyen autót vezetsz a hétköznapokon?
MA: Acura MDX
K: Nehéz megállni, hogy ne lépd túl a sebességhatárt az utakon?
MA: Igen.
K: Nem unod, hogy körbe-körbe mész ugyanazon a pályán újra és újra órákon keresztül?
MA: Tipikusan az IndyCarban, a dolgok körről-körre változnak. Soha nem érezzük úgy, hogy ugyanazt a kört teljesítjük.
K: Légy őszinte, amikor vársz arra, hogy sorra kerülj a kvalifikáción és megpróbálsz magára Indy-re koncentrálni, állandóan körbe vagy véve emberekkel és az ő kameráikkal, amelyeket folyamatosan az arcodba tolnak. Nem őrjít ez meg téged?
MA: Annyira összpontosítok, olyan sok minden jár a fejemben, hogy még csak észre sem veszem őket.
K: Senna vagy Prost?
MA: Senna.
K: Az IndyCar hatalmas lépéseket tett a biztonság terén az elmúlt néhány év során, erre a DW12 a legjobb példa. A kézsérülések viszont még mindig gyakoriak, aztán ott volt James Hinchcliffe balesete a GP of Indy-n, és a pályák még mindig nincsenek teljes egészében körbevéve a SAFER fallal; ezek mind jól mutatják, hogy a szériának van még hová fejlődnie ezen a téren. Mi a legfontosobb kérdés biztonsági szempontból, amelyet az IndyCarnak muszáj megoldania?
MA: A legfőbb tényező, hogy mi nyitott cockpitben versenyzünk, ezért mindig fennáll a rizikója annak, ami James-szel történt. A biztonság kérdése oválokon nagyobb problémát jelent, de a széria és a versenyzők részéről egyaránt kiemelt prioritást élvez. Az IndyCar mindent megtesz annak érdekében, hogy teljes mértékben megbizonyosodjon arról, az elérhető legbiztonságosabb felszereléseket használjuk.
K: Melyik a kedvenc autód?
MA: McLaren 12 C
K: Milyen érzés Kurt Busch csapattársának lenni egy hónap erejéig?
MA: Érdekes látni egy teljesen más perspektívát, ő egy vérbeli versenyző és jól tudja, hgy hogyan kell gyorsan felvenni a tempót.
K: A saját tulajdonodban lévő autók közül melyik a kedvenced?
MA: Porsche Cayenne Turbo Techart
K: Akárhányszor valaki odatart egy mikrofont Will Power elé, ő egyből elkezd arról prédikálni, hogy több lóerőre és kevesebb leszorítóerőre van szükség. Te is azon a véleményen vagy, hogy az IndyCarnak erre a kombinációra van szüksége?
MA: Több leszroítóerő ÉS tobb lóerő. Jobb kanyarsebesség.
K: Marco, mi a véleményed a jövő évi New Orleans-i versenyről? Volt már rá alkalmad, hogy megnézd a létesítményt? Rengeteg vita zajlik arról, hogy a pálya kialakítása miként fog muzsikálni versenyhelyzetben.
MA: Személyesen még nem jártam ott, de úgy értesültem, hogy van benne potenciál. Még sok konstrukciós munka van hátra, de mindenki keményen dolgozik azon, hogy ha eljön az idő, minden készen álljon.
K: Mi volt az első autód? És mi volt a leghülyébb dolog, amit tettél vele?
MA: Mustang Cobra, és teljesen beleástam vele magam a hóba.
K: Te fogsz nyerni vasárnap?
MA: Igen.
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough