Dixoné a második edzés az indianapolisi road-on

Dixoné a második edzés az indianapolisi road-on

Lezajlott már múlt héten egy kollektív teszt és túl vagyunk már két edzésen is. 

Mindegyik esetben láttunk már videókat, és képek tömkelegét, de továbbra is nagyon idegenül hat, amint az Indianapolis Motor Speedway belső, road vonalvezetésén köröznek az IndyCar autói, arról nem is beszélve, hogy teszik mindezt a jól megszokottal ellentétes irányba. Ez azonban egyáltalán nem baj, sőt – mivel csak a saját nevemben tudok beszélni – az én esetemben jelen pillanatban tökéletesen elérte a széria és a Speedway azt, amit ezzel a versennyel szerettek volna. A pályán zajló események ugyanis igazán megadják az alaphangulatot mindahhoz az őrülethez, ami az előttünk álló vasárnap kezdődik az első edzéssel, nevezetesen az Indanapolis 500-hoz.

A felújított, feljavított road vonalvezetésért továbbra is odáig, meg vissza vannak a versenyzők, csapatok és a rajongók is, utóbbiaknak még a tradíciók miatt fanyalgó része is elismeri, a pályán minden adott ahhoz, hogy emlékezetes, izgalmas futamot produkáljon a mezőny helyi idő szerint szombat délután.

A délelőtt folyamán Sebastien Bourdais írta be magát a történelembe, mint a GP of Indy legelső edzésének győztese. Hülyén hangzik, de tényleg jegyzik még ezt is egyes helyeken.

A második gyakorlás viszont már a Chip Ganassi Racing elsőségét hozta, annak kvartettjéből is Scott Dixonét. Az új-zélandi 1:10.4654-el szerezte meg az első helyet, közvetlenül Simon Pagenaud előtt, aki 0.0191-el futott csak rosszabb időt az SPM 77-es Dallara-Hondájával. Az első edzésen nem igazán remekeltek a Team Penske pilótái, akik közül akkor a legjobb időt Will Power futotta. Nem volt ez másként most sem, azzal a különbséggel, hogy míg az ausztrál néhány órával korábban csak a tizenegyedik, délutánra viszont már a harmadik helyig repítette a Verizon által szponzorált munkaeszközét. Az SPM/SMP Racing újonca, Mikhail Aleshin eddig úgy fest, nagyon ráérzett a pályára, hiszen korábbi hatodik helyét követően második nekifutásra 1:10.6681-ével már a negyedikként zárta az edzést, egyben pedig a napot is.

A 26 éves pilóta érthető módon rendkívül lelkes és mint egy kisgyerek a vidámparkban, úgy mászkál fel-alá az IMS-en, fülig érő szájjal.

„Soha nem versenyeztem még itt, úgyhogy ötletem sem volt arról, mi vár itt rám” – nyilatkozta Aleshin, aki életében először tavaly novemberi, sebringi tesztjének alkalmával látogatott az Egyesült Államokba. A kíváncsi újságírók egyből nekiszegezték a roppant értelmes kérdést, mondván hallott-e korábban az IMS-ről. „Persze, a világon mindenki hallott már róla!”-válaszolta Sam Schmidt beosztottja. „Amikor az újonctesztemet teljesítettem, akkor értettem meg igazán, hogy miért is olyan különleges ez a hely. Azt hiszem, igazán megkedveltem ezt az ovál dolgot. […] Az IndyCart korábban soha nem közvetítették Oroszországban, de most igen, az emberek pedig követik az eseményeket és sokan azt mondják, sokkal érdekesebb, mint az F1.”

 _FM43658.jpg

A legjobb ötbe még az Andretti Autosport egyik alkalmazottja is be tudta verekedni magát, név szerint James Hinchcliffe 0.2904 másodpercnyi hátrányban orosz kollégájához képest.

A National Guard meghallgatás miatt gyaníthatóan kisebb fejfájással küszködő RLL Racing számára némi vigaszt jelenthet, hogy Graham Rahal a délelőtti tizenkilencedik helyét egy hatodikra váltotta. Bár üröm az örömben, hogy a csapat részidős versenyzője, Oriol Servia csak a huszonharmadik pozíciót tudta elcsípni.

Hetedikként Andrettiék 2012-es bajnoka, Ryan Hunter-Reay fejezte be a munkát 1:10.7934-tel, alig 0.0043-at adva a Dale Coyne Racing 19-es autóját vezető Justin Wilsonnak. A top tízbe még sikerült bejutnia Marco Andrettinek, aki a délelőtti eredményéhez viszonyítva hat helyet javított, valamint a CGR 10-es, cukorkás dobozra hajazó festésű gépét vezető Tony Kanaan-nek, aki tíz kerek pozíciót jött fel az előző edzéshez képest.

Az első gyakorlás során az első tizenhat helyezettnek, másodjára viszont már az első huszonnégynek sikerült egy másodpercen belüli időt autóznia az élen állóhoz viszonyítva. Az egyetlen, akinek nem sikerült „szintidőn” belüli kört futnia, az az Ed Carpenter Racing Long Beach-i győztese, Mike Conway volt. A road/street-re specializálódott angol mindkét edzésen utolsóként végzett, meg nem erősített hírek szerint műszaki problémák miatt.

A gyártók között ismét a legjobb tízben ismét 7-3-ra nyert a Honda a Chevy-vel szemben.

 

Folytatás holnap a harmadik edzéssel a kvalifikációval, már ha az égiek is úgy akarják, hiszen az időjárási előrejelzések továbbra is felhőszakadással kísért vihart prognosztizálnak.

 

 gpindy3.png

 

   

A csütörtöki edzésnap összetett végeredménye: 

  

gpindy2.png

   

  

képek: IndyCar