Louisiana hosszú távra tervez az IndyCarral

Louisiana hosszú távra tervez az IndyCarral

Az elmúlt napok egyik legnagyobb érdeklődésre számot tevő, IndyCar vontkozású híre a tervezett, louisianai verseny, amely elméletileg már a 2015-ös szezonban megvalósulhat.

Mint ismeretes a széria, a New Orleans-től alig 14 mérföldnyire fekvő Avondale-ben található NOLA Motorsports Parkot szemelte ki magának. A magánkézben lévő, 60 millió dollárból épült létesítmény 2011-ben nyitotta meg kapuit és az elmúlt három évben már az AMA Superbike bajnokság mellett a Road to Indy idén februári WinterFestjének is helyszínéül szolgált.

„Az IndyCar növekedik és eltökélt szándékunk, hogy ott legyünk a fontos piacokon az országban és végül az egész világon” – mondta az IndyCar első embere, Mark Miles a NOLA-n. „Nincs kétségünk afelől, hogy ez a pálya az egyik legnagyszerűbb helyszíne lesz az IndyCarnak, rövid idő leforgása alatt.”

Louisiana állam kormányzója, Bobby Jindal a hétfőn tartott hivatalos sajtótájékoztatón elmondta, hogy a majdani verseny promóterével, az Andretti Sports Marketinggel közösen minimum három éves periódusban gondolkodnak, a végső cél pedig az, hogy a NOLA hosszútávon vesse meg a lábát az IndyCar naptárában.

A folyamatban lévő tárgyalások során kiemelkedő szempontként a 2.75 mérföld hosszú, 16 kanyarból álló pálya és annak környező részének átalakítása szolgál annak érdekében, hogy az maximálisan megfeleljen az IndyCar által megkövetelt biztonsági és minőségi követelményeknek. A verseny pontos időpontjának kitűzése is ezen munkálatok ütemétől függ majd.

Miles elmondása szerint a széria leginkább március közepére-végére,vagy júniusra tervezi a futamot, mivel turisztikai szempontból ez az időszak lenne a legoptimálisabb.

Jindal kormányzónak mindenekelőtt szüksége lesz az állam jóváhagyására a körülbelül 4.5 millió dolláros beruházást illetően, amely összegbe privát befektetők is beszállnak. A projekt keretein belül az aszfaltcsík korszerűsítése, a pitlane kialakítása, kiszolgáló épületek és a pályát szegélyező biztonsági kerítések felhúzása, valamint marketingkiadások kerülnek végrehajtásra.

A szervezők nagyjából 80.000 helyszíni nézővel számolnak a háromnapos esemény során, amelyet egyfajta autóverseny-fesztiválként álmodtak meg. A tervek szerint a főesemény mellett különböző nevelőszériák, sportautók és koncertek szórakoztatnák mindazokat, akik jegyet váltanak New Orleans körzetének első IndyCar hétvégéjére.

„A háromnapos esemény lehetővé tenné számunkra, hogy itt Louisianában megmutassuk az IndyCar versenyzés izgalmait, ezzel együtt népszerűsítsük az államunk kultúráját, szórakozási lehetőségeit és konyháját is. Gazasági szempontból ez az esemény nagyszerű lesz.”

 

 

A NOLA tulajdonosa az a Dr. Laney Chouest, akinek családja alapította és jelenleg is működteti a világ egyik vezető, interkontinentális tengeri szállítmányozással foglalkozó cégét, az Edison Chouest Offshore-t.

„Dr. Laney Chouest víziója nélkül nem lehetnénk itt” – méltatta az üzletembert Jindal kormányzó. „Szívügyeként építtette ezt a csodálatos létesítményt és ma ennek a hozadékát láthatjuk.”

Chouest elmondta, hogy a verseny napjára 50.000 helyszíni nézőt prognosztizál, akiket ideiglenesen felállított lelátókon helyeznének el, de ha a jegyeladások megkívánják, akkor ez minden különösebb nehézség nélkül tovább bővíthető.

A tulajdonos a versenyhétvége időpontjául a júniust tartaná a legmegfelelőbbnek, szerinte ugyanis a meleg, nyári időjárás általánosnak vehető a sportág esetében, ráadásul a forróság még az abroncsok szempontjából is optimális lehet.

Az Andretti Autosport versenyzője, James Hinchcliffe már megtett néhány kört a NOLA-n, igaz csak egy közúti autó volánja mögött. A kanadai pilóta tapasztalataira hagyatkozva úgy saccolja, hogy a csúcssebesség körülbelül 180 mph /290 kmh/ körül lehet majd.

„A pálya nagyon meggyőző” – mondta Hinchcliffe. „A javasolt módosítások nagyon jót fognak tenni, és jó irányban fogják befolyásolni a versenyzést.”

A szervezők olyan szinten biztosak a sikeres kivitelezésben és megvalósításban, hogy már saját weblapot és Twitter profilt is létrehoztak a versenynek.

„Nagyon örülök, hogy az IndyCar arra készül, a NOLA-ra viszi a versenyt” – nyilatkozta az Andretti Sports Marketing vezérigazgatója, Michael Andretti. „New Orleans egy nagyszerű piacot jelent a sport növekedésének szempontjából.”