Newgarden nyerte a baleset miatt rövidített bemelegítést Alabamában

A Honda Indy Grand Prix of Alabama előtti bemelegítő edzésére megkönyörültek az IndyCar mezőnyén az égiek és a zöld zászló megjelenésekor már a Nap is előbújt a felhők mögül.

A résztvevők azonban nem nyugodhattak meg, hiszen a radarképek előrejelzései alapján továbbra is számítani lehet arra, hogy az eső hamarosan megérkezik a Barber Motorsports Park fölé, amely mondani sem kell, jelentős mértékben megkeverné a lapokat, pláne, hogy az ezen a pályán rendezett eddigi négy IndyCar versenyt kivétel nélkül száraz körülmények között futották, tehát a csapatok ez esetben teljesen sötétben kezdhetnek tapogatózni. Arról nem is beszélve, hogy az összes, gondosan megtervezett beállítást és stratégiát dobhatják a sarokba.

Most viszont lássuk, mi történt az utolsó edzésen.

A warm-up nem a tervek szerint alakult, mivel a kiírt fél óra helyett csak tizenöt percig körözhettek az autók a 2.38 mérföld hosszú, 15 kanyarból álló pályán.

Félidőnél ugyanis Charlie Kimball a 12-13-as kanyarkombinációban lévő gumifalnak csapta a Chip Ganassi Racing autóját, ami maga után vonta a piros zászló megjelenését. Szerencsére az amerikai versenyzőnek a nagy erejű ütközés ellenére maximum az önérzete sérült csak, munkaeszköze viszont csúnyán leamortizálódott. A 83-as számú Dallara-Chevy szerelőgárdájának alaposan össze kell tehát kapnia magát annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló rövid idő alatt újraépítsék az autó hátsó részét, amely a legnagyobb ütést kapta. Ha nem járnának sikerrel, akkor Kimball a tartalékautóval kénytelen elindulni.

“Nagyon sajnálom a srácokat, mert egész hétvégén keményen dolgoztak azért, hogy egy jó autót adjanak nekem” – nyilatkozta Kimball az IMS Radionak, miután túlesett a kötelező orvosi vizsgálaton és engedélyezték számára a versenyen való részvételt. A 29 éves pilóta, aki tavaly Mid-Ohión megszerezte pályafutása első és mindez idáig egyetlen IndyCar győzelmét, elmondta, tizenhetedik rajthelye ellenére is bizakodással tekint a néhány óra múlva esedékes futam elé.

A baleset következtében rengeteg törmelék terítette be egy pillanat alatt a pályát, amelynek eltakarítási munkálatai miatt a gyakorlást már nem is tudták újraindítani.

Ennek következtében a piros jelzés érvénybe lépésének időpontjában lévő állás lett végül az edzés végeredménye is. A tabella élén a Sarah Fisher Hartman Racing pilótája, a sokak által a verseny sötét lovaként számon tartott Josef Newgarden zárt 1:09:2469-cel, mögötte, 0.0989 másodpercnyi lemaradással Helio Castroneves landolt a Team Penske 3-as számú autójával. Roger Penske összességében elégedett lehet, hiszen mind a három versenyzője a top 5-ben végzett; Juan Pablo Montoya a negyedik, a pole-ból induló Power pedig az ötödik helyről, míg a Penske szendvicsbe, a harmadik helyen a 2013-ban, Barberen rajt-cél győzelmet arató Ryan Hunter-Reay ékelődött be.

Az ezen sorok írásának pillanatában érkező időjárási előrejelzések szerint a csapatok jobban teszik, ha elkezdik kikészíteni az esőgumikat. Ha valóban (meteorológiáról lévén szó ezt muszáj hozzátenni) megérkezik az égi áldás, akkor minden kétséget kizáróan egy nagyon érdekes 90 körnek lehetünk szemtanúi magyar idő szerint 21:00-tól.

Élőképért továbbra is ezt az oldalt ajánlott nézegetni, míg táblázatos live leaderboard-ért a racecontrol.indycar.com-ra érdemes kattintani.

 

 

 warmuphigpa.png

 

 

kép: IndyCar

 

 

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy