Hinchcliffe várhatja az élről a kvalifikációt

Hinchcliffe várhatja az élről a kvalifikációt

Szerencsére vaklármának bizonyultak mindazok a korábbi hírek, amelyek szerint az időjárás újfent megtréfálhatja az IndyCar mezőnyét a kvalifikáció napján.

 

Akárcsak pénteken ugyanis, szombaton is verőfényes napsütés fogadta a mezőnyt, tökéletes körülményeket teremtve a harmadik edzéshez.

A legjobb időt az Andretti Autosport kanadai közönségkedvence, James Hinchcliffe autózta 1:07:9206-tal, több, mint egy tizedet adva a második helyen záró KVSH Racinges Sebastien Bourdais-nak. A harmadik helyen az eddigi barberi örök második, Scott Dixon landolt a Chip Ganassi Racing 9-es gépével, francia kollégájához viszonyítva 0.0626-os hátrányban.

A negyedik pozíciót a 2010-es, első Indy Grand Prix of Alabama győztese, Helio Castroneves szerezte meg, akinek nevéhez egyébként a negyvenöt perces gyakorlás egyetlen piros zászlaja is fűződik. Nagyjából félidőnél ugyanis a Team Penske pilótájának sikerült megpördülnie a pálya 2-es kanyarjában, de szerencsére később folytatni tudta a munkát.

Az ötödik helyen a 2011-es és ’12 barberi első, Will Power végzett nüansznyi, 0.0059 mp-cel kikapva a június 30-áig próbaidő alatt sínylődő brazil csapattársától. Castroneves mellett egyébként Power is rá hozta a frászt egy pillanatra a Roger Penske vezette gárdára, miután egy óvatlan pillanatban kis híján a falnak csapta a 12-es  számúDallara-Chevy-t.

A pénteki nap legjobbját, egyben a tavalyi barberi győztes Ryan Hunter-Reay-t ezúttal csak a hatodikként jegyezték, az Andretti Autosport oldaláról nézve viszont Hinchcliffe révén még mindig 3-0 az állás a javukra a megnyert edzések tekintetében ezen a hétvégén.

A hetedikként a Schmidt Peterson Motorsports tehetsége, Simon Pagenaud végzett, míg a nyolcadik helyen az SFHR-es Josef Newgarden, a kilencediken pedig az AJ Foyt Racing japánja, Takuma Sato volt megtalálható. A legjobb tizet, még mindig az első helyezetthez viszonyítva fél másodpercen beül a Chip Ganassi Racing 8-as számú gépének gazdája, Ryan Briscoe zárta. És ha már Ganassiék, sajnos a 10-es autó volánja mögött Dario Franchitti helyét átvevő Tony Kanaan továbbra is csak szenved autója beállításaival Alabamában, és akárcsak a pénteki összetett listán, a kvalifikáció előtti utolsó edzésen is csak a huszonegyedik helyig tudott felkapaszkodni.

A harmadik gyakorlás során az első tizennyolc helyezett tudott egy másodpercen beüli időt autózni, míg a top 10-ben, motorfronton ismét 5-5-ös döntetlenre jött ki az állás a Honda és a Chevy között.

És ha már említésre kerültek a gyártók, akkor arról a büntetésdömpingről is szót kell ejteni, amely a barberi hétvégén ütötte fel a fejét.

A 11-es (KVSH/Bourdais), 12-es (Penske/Power), 17-es (KV-AFS/Saavedra) és 20-as (ECR/Conway), Chevrolet motorral induló valamint a 98-as (BHA/Hawksworth) Honda autók megsértették a szabálykönyv 10.6.4-es pontját, azaz a megengedettnél nagyobb mértékű javítást – beleértve teljes elemek, alkatrészek komplett cseréjét – eszközöltek az erőforrásokon. Ezen motorok innentől fogva hiába teljesítik a 2500 mérföldes limitet, az ezért járó bónusz tíz pontra a gyártók már nem lesznek jogosultak.

Emellett a japánok további húsz pontot vesztettek, miután Alabamában idő előtt kellett motort cserélni Sam Schmidték mindkét autójában (7-Aleshin, 77-Pagenaud), a Chevy-t pedig a 83-as Chip Ganassi Racing gép (Kimball) miatt szankcionálták ugyanezen okból még tíz pontnyi mínusszal.

 

A 2014-es szabályváltoztatások értelmében ez azt jelenti, hogy a Chevrolet ötven, a Honda pedig harminc egységnyi veszteséget könyvelhet el a gyártók pontversenyében.

 

kj.png

 

kép: IndyCar