Szoros eredménnyel zárult az IndyCar pénteki napja Alabamában
Miután a piros zászlók által uralt első edzés során lényegében képtelenség volt érdemi munkát végezni, ezért borítékolható volt, hogy a délutáni felvonás a megszokottnál is mozgalmasabbra sikeredik majd.
Így is történt, a csapatok igyekeztek bepótolni a kiesett időt, és szinte a gyakorlásra szánt teljes negyvenöt perc alatt komoly forgalom uralkodott a Barber Motorsports Park aszfaltján, úgyhogy a helyszínen jelen lévő nézők egy árva rossz szót sem szólhattak amiat, hogy nem kaptak elég show-t a pénzükért.
Szerencsére péntek délutánra már lenyugodtak a kedélyek, amit jól példáz, hogy csak egyetlen alkalommal volt szükség a piros zászlóra, akkor is a 14-es kanyarban lévő törmelék eltakarítása miatt.
Az edzés legjobbja, akárcsak néhány órával korábban, második nekifutásra is az Andretti Autosport bajnok versenyzője, Ryan Hunter-Reay lett, mintegy 0.1475 másodpercet adva az ezúttal semmilyen galibát nem okozó KVSH-s Sebastien Bourdais-nak. Az első gyakorlás során Team Penske-s csapattársaival ellentétben Will Power-nek nem sikerült beverekednie magát a legjobb ötbe, délutánra viszont a büntetéseket non-stop megúszó, emiatt Verizon-kegyencnek is gúnyolt pilóta nem adta alább a harmadik helynél. A háromszoros Indy 500 győztes Castronevest ezúttal az ötödikként intették le, míg Montoya csak a tizenhetedik pozícióban fejezte be a napot.
Ettől eltekintve a Roger Penske tulajdonában lévő gárdát úgy en bloc a futam komoly esélyeseként tartják számon, egyrészt, mert ugye az eddigi négy alabamai hétvégén 3 pole és 3 győzelem a mérlegük, másrészt pedig az sem elhanyagolható, hogy a tavaszi, kollektív teszt mellett ők már februárban egy privát tesztet is lebonyolítottak az alabamai pályán.
A negyedik helyet James Hinchcliffe szerezte meg, több, mint két tizedet javítva korábbi idején, míg a top ötöt a már említett Castroneves zárta. A délelőtti második helyezett SFHR-es Josef Newgardent ezúttal csak a hatodikként inették le, picivel több, mint hat századdal jobb körének hála a mögötte záró Scott Dixonhoz képest. A Chip Ganassi Racing új-zélandija – aki az eddigi négy barberi futam mindegyikét a második helyen fejezte be – azonban még ennek a hetedik helynek is örülhetett, tekintve, hogy délelőtt nagyjából egy fél kört tudott megtenni elektronikai hiba miatt. A csapat egyébként eléggé szétszóródott a nap folyamán, amit jól szemléltet az összesített tabella (lásd lent, a második edzés eredménylistája alatt): Dixon a kilencedik, Briscoe a tizenegyedik, Kimball a tizennegyedik, míg a 10-es autót terelgető Kanaan csak a huszonegyedik pozíciót tudhatta magáénak.
A Powerrel történt Long Beach-i incidense miatt még mindig elég paprikás hangulatban lévő Simon Pagenaud a nyolcadik helyre vitte be a Schmidt Peterson Motorsports 77-es számú versenygépét, míg kilencedikként a Ganassi alkalmazott Ryan Briscoe-t, tizedikként pedig Andrettiék újoncát, Carlos Munozt jegyezte a tabella. A továbbra is szoros erőviszonyokat jól mutatja, hogy még kolumbiai ifjonc is fél másodpercen belül tudott maradni az élen álló Hunter-Reay-hez képest, de a tizenkilencedik pozícióban záró Graham Rahal is egy másodpercen belüli időt tudott autózni az edzés, egyben a nap legjobbjához képest. És ha már Rahal Letterman Lanigan Racing, a csapat részidős pilótája, Oriol Servia műszaki problémái továbbra sem akaródzottak megoldódni és a délelőtti tizenkilencedik helye után másodjára csak a huszonkettedikként intették le.
A Dale Coyne Racing sem brillírozott túlzottan, hiszen Justin Wilson délelőtti, hetedik helyét követően csak a tizennegyedikként zárt, csapattársa, a korábbi terveivel ellentétben, újabban már az oválversenyeken való indulással is kacérkodó Carlos Huertas a huszadik időt autózta.
Ami a top 10-et illeti motorfrontoton, az első edzés során a Honda 6-4-re nyert a Chevrolet-vel szemben, a második gyakorlás viszont döntetlennel zárult 5-5-tel.
A két edzés kombinált eredményeit tartalmazó listán szintén 5 Honda és 5 Chevy erőforrást használó autó jutott be a legjobb tíz közé, ennél viszont jóval érdekesebb, hogy a pénteki nap abszolút legjobb, Hunter-Reay által futott köre, valamint a Jack Hawksworth nevéhez fűződő leggyengébb idő (mindig ez van, elkezdek dicsérni egy versenyzőt, erre rögtön valami gebasz történik az illetővel…) között a differencia mindössze 1.0882 másodperc.
Pénteki 2. edzés eredménye:
Összesített pénteki eredménylista:
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough