Indy 500 pletykák az alabamai hétvége tiszteletére
Az Indianapolis Star szakértője, Curt Cavin újfent számba vette az Indy 500-ra esélyes versenyzőket/csapatokat. Eddig 29 hivatalosan bejelentett pilótája van a május végi futamnak, amiből ugyebár az következik, hogy még négy név hiányzik ahhoz, hogy meg legyen a tradicionális 33 fős mezőny.
Na akkor lássuk, Cavin szerint miként alakulhatnak a dolgok a továbbiakban:
– A Dreyer & Reinbold Racing a Kingdom Racinggel közösen egyetlen autót indít, amire a legnagyobb esélye Sage Karamnak van, már ha Ganassiék közbenjárásával sikerül tető alá hozni az ügyletet. Ha nem jönne össze, akkor B-tervként James Jakes, vagy James Davison lehet a befutó.
– A Dale Coyne Racing az IS értesülései szerint idén is három autóval tervezi az Indy 500-at, bár ezt a csapat egyelőre nem erősítette meg. A pletykák szerint az egyik autót Pippa Mann kaphatja meg a Muscle Milk Pickett Racing támogatásával, míg a másik gépre Carlos Huertas, vagy a már a DRR-rel is szóba hozott Davison pályázhat. Mann egyébként már korábban elárulta, hogy biztosan ott lesz az idei 500-on, néhány nappal ezelőtt pedig egy képet is kiposztolt Instagram profilján, amelyen egy Honda logós pólóban virít. Huertas viszont még érdekesebb lépés lenne, hiszen a mindennemű ováltapasztalat nélküli kolumbiai korábban nyomatékosította, hogy csak road/street-en kíván indulni, és a DCR-rel erre a szezonra kötött szerződése is ez alapján állt össze. Most viszont a 22 éves pilóta elárulta, hogy komolyan elkezdett töprengeni azon, hogy kipróbálja magát oválon is.
– Az elmúlt héten szintén Cavin szellőztette meg, hogy Justin Wilson öccse, Stefan hót hulla ziher, hogy idén megejti Indy 500-as debütálását, a csapat kilétéről viszont nem esett szó. Jelenleg úgy áll a helyzet, a fiatal angol egy, a Panther Racingtől átvett autóval indulna, de hogy mely gárda égisze alatt, az továbbra is rejtély.
– Akárcsak a DRR/Kingdom, a Bryan Herta Autosport sem tartja valószínűnek, hogy képesek lesznek egy második autót is nevezni az 500-ra.
– Conor Daly minden követ megmozgatott annak érdekében, hogy legalább az Indy 500-on elindulhasson, azonban miután folyamatosan falakba ütközött, úgy döntött, inkább a GP2-re koncentrál. Szponzori háttere jelenleg a szezon első négy futamán való indulásra elegendő, amely viszont magában foglalja az 500-al egy hétvégére eső monacói fordulót is. Ennek kapcsán Daly elmondta, hogy még csak nem is tudna ott lenni az IMS-en GP2-es kötelezettsége miatt.
– A poszt írásának pillanatában az alábbi versenyző/autó párosok vannak hivatalosan bejelentve:
CSAPAT | AUTÓ | VERSENYZŐ |
AJ Foyt Enterprises | #14 | Takuma Sato |
AJ Foyt Enterprises | #41 | Martin Plowman |
Andretti Autosport | #25 | Marco Andretti |
Andretti Autosport | #26 | Kurt Busch |
Andretti Autosport | #27 | James Hinchcliffe |
Andretti Autosport | #28 | Ryan Hunter-Reay |
Andretti Autosport | #34 | Carlos Munoz |
Bryan Herta Autosport | #98 | Jack Hawksworth |
Target Chip Ganassi Racing | #9 | Scott Dixon |
Target Chip Ganassi Racing | #10 | Tony Kanaan |
Chip Ganassi Racing | #83 | Charlie Kimball |
Dale Coyne Racing | #19 | Justin Wilson |
Ed Carpenter Racing | #20 | Ed Carpenter |
Ed Carpenter Racing | #21 | JR Hildebrand |
KV Racing | #6 | Townsend Bell |
KVSH Racing | #11 | Sebastien Bourdais |
KV/AFS Racing | #17 | Sebastian Saavedra |
Lazier Partners Racing | #91 | Buddy Lazier |
Rahal Letterman Lanigan Racing | #15 | Graham Rahal |
Rahal Letterman Lanigan Racing | #16 | Oriol Servia |
Sarah Fisher Hartman Racing | #67 | Josef Newgarden |
Sarah Fisher Hartman Racing | #68 | Alex Tagliani |
Schmidt Peterson Motorsports | #5 | Jacques Villeneuve |
Schmidt Peterson Motorsports/SMP Racing | #7 | Mikhail Aleshin |
Schmidt Peterson Motorsports | #77 | Simon Pagenaud |
Team Penske | #2 | Juan Pablo Montoya |
Team Penske | #3 | Helio Castroneves |
Team Penske | #12 | Will Power |
+ Néhány egyéb hírmorzsa
– Simon Pagenaud szerint ha a szabályok értelmezése Barberen is olyan széles skálán mozog majd, mint két héttel ezelőtt Long Beach-en, annak könnyen káosz lehet a vége.
„Mindannyian versenyzők vagyunk és nyerni akarunk. A határokat próbáljuk feszegetni, ami olykor nagyon szűk. Szükség van arra, hogy pontosan lefektessék a szabályokat arról, hogy mit tehetünk és mit nem tehetünk. Jelen pillanatban, hogy őszinte legyek, fogalmam sincs arról, mit szabad és mit nem, ez még mindig egy fehér folt számomra. „
A Schmidt Peterson Motorsports pilótája továbbra is szentül hiszi, hogy Long Beach-i, potenciális győzelmét Will Power vette el tőle, miután a futam során, egy óvatlan pillanatba a gumibálák közé zavarta. Az eset nagy port kavart, miután a Team Penske Verizon által szponzorált 12-es autóját vezető ausztrál egy árva szó nem sok, annyit sem kapott a nem éppen elegáns mozzanatért, miközben például Graham Rahalt egy kísértetiesen hasonló manőverért rögtön áthajtásos büntetéssel szankcionálták.
– Korábbi posztomban már szót ejtettem arról az Indianapolis Motor Speedway júniusi, háromnapos motorsport woodstock-járól, a Brickyard Vintage Racing Invitational-ről, amelynek egyik eseményeként korábbi, Indy 500-at megjárt versenyzők fognak újra bukósisakot húzni a Legends Pro-Am futam keretein belül. Nos, a már előzetesen bejelentett résztvevők, azaz Al Unser Jr., Willy T. Ribbs, Lyn St. James és Mark Dismore mellé újabb nevek csatlakoztak, méghozzá Johnny Parsons Jr., Rick Treadway, Geoff Brabham és Alex Lloyd személyében.
– A Jacques Villeneuve által vezetett, 5-ös számú Schmidt Peterson Motorsports autójának főszponzora a Dollar General lesz. A párosítás nem lesz új, legalábbis a kanadai pilóta számára, hiszen az elmúlt években már több NASCAR futam során élvezte a tennessee-i székhelyű cég támogatását.
kép: IMS
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough