Carlos Munoz zárta az élen a warm-upot
A verseny napjához érkezve már nyoma sem maradt a szombati, ítéletidőt sejtető viszonyoknak. A Grand Prix of St. Petersburg mezőnyét kellemes, 25 fok körüli hőmérséklet és ragyogó, igazi floridai napsütés fogadta a futam helyszínéül szolgáló ideiglenesen kialakított utcai pályán.
A bemelegítő edzésen, akárcsak az előző években, most is harminc perc állt rendelkezésre ahhoz, hogy még egyszer, a verseny előtt utoljára pályára gördülhessenek az autók.
Ahogyan az warm-upok esetében gyakorta előfordul, a tabella nem kimondottan a valós erőviszonyokat tükrözi vissza, ellenben abból a szempontból érdemes rá komolyabb figyelmet fordítani, hogy meglássuk, a néhány óra múlva kezdődő futam során bizony még a hátsóbb régiókban tanyázó versenyzők is megvillogtathatják oroszlánkörmeiket.
A félórás körözés során a leggyorsabbnak az Andretti Autosport reményteli újonca, Carlos Munoz bizonyult. A 22 éves kolumbiai ráadásul 1:02:2239-jével a hétvége legjobb idejét a érte el. A második helyen a Sarah Fisher Hartman Racing versenyzője, Josef Newgarden zárt mintegy tizenegy ezrednyi hátrányban Munoz mögött, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokát a tegnapi kvalifikáció után kimondottan zabos Sebastien Bourdais csípte le 1:02:3841-es körével.
A negyedik pozícióba Graham Rahal kormányozta be a Rahal Letterman Lanigan autóját, ötödikként pedig a másik legendás vezetéknévvel rendelkező, szintén tulajdon édesapja csapatában versenyző Marco Andrettit intették le.
A KV/AFS Racing pilótája, Sebastian Saavedra szombaton bejutott a legjobb tizenkettő közé az időmérőn, amely eredményében azonban nagyban közrejátszottak a körülmények is. Nos, a jellegzetes frizurájú fiatalember a bemelegítés során összerakott egy hatodik helyet érő kört, aminek során több, mint fél másodperccel meg is javította eddigi egyéni legjobbját. Hetedikként az Ed Carpenter Racing road/streetre specializálódott versenyzője, Mike Conway fejezte be az utolsó gyakorlást. Az angol mögött a Dale Coyne Racinges honfitársa, Justin Wilson, a pole-ból induló, AJ Foyt Racing alkalmazott Takuma Sato, valamint az Andretti Autosport 27-es gépét vezető, tavalyi St. Pete-i győztes James Hinchcliffe alkotta még a legjobb tizet.
A Team Penske legjobbjaként ezúttal Juan Pablo Montoya zárt, akinek annak ellenére is sikerült a tizenegyedik helyen végezni, hogy a warm-up elején sikerült megtalálnia a 10-es kanyarban lévő gumibálákat, így életbe lépett a gyakorlás első – és egyetlen – piros zászlós periódusa.
Csapattársai, Helio Castroneves a tizenharmadik, míg Will Power csak a tizenhetedik helyen zártak ezúttal. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy ezen edzés egyáltalán nem a valós erősorrendet tükrözi, mivel nem tudni, hogy a csapatok mire helyezték a hangsúlyt a futam előtti utolsó gyakorlási lehetőséget kihasználva. Annak sincs komoly jelentősége, hogy a Chip Ganassi Racing négyesét például csak a mezőny második taktusában találhatjuk meg, közülük is a legjobb időt Scott Dixon érte el 1:03:2925-tel, ami cirka egy teljes másodperccel lassabb volt a kvalifikáció utolsó szegmensében futott, ötödik rajthelyet érő körénél. Aki pedig a CGR legénységének további tagjaira kíváncsi, annak egészen a 18-19-20. helyekig kell legörgetnie az eredménylistát, ahol Tony Kanaan- Ryan Briscoe – Charlie Kimball sorrendben tömörül a kvartett maradék háromnegyede.
Folytatás ma, a 110 körös Grand Prix of St. Petersburggel, magyar idő szerint körülbelül 21:30-kor. A verseny élőben nyomon követhető táblázatos formában a racecontrol.indycar.com-on, rádiós közvetítésként az indycarradio.com oldalon, míg élő televíziós stream-ekért ezen az oldalon érdemes nézelődni.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough