Power megállíthatatlan volt a Barber Motorsports Parkban
Ahogyan az időjárási előrejelzések alapján várható volt, az IndyCar barberi tesztjének második napja sem indult zökkenőmentesen.
Az anyatermészet szeszélyének hála ráadásul kedden nem csak eső és fogcsikorgató hideg, hanem – ha már lúd, akkor legyen kövér alapon – makacs köd is fogadta a pályára érkező csapatokat. Az időjárási viszonyoknak hála a teszt kezdetét újfent el kellett tolni mintegy fél órával, azonban, mint később kiderült, tulajdonképpen hót hulla felesleges is volt egyáltalán a délelőtt folyamán belengetni a zöld zászlót, hiszen alig két-három autó gördült csak a Barber Motorsports Park aszfaltjára, de azok is rögvest visszatértek a pitbe.
A mostoha körülmények ellenére azért bőven akadt tennivalója mezőnynek; a reggeli óráktól kezdve folyamatosan zajlott a széria vadonatúj főszponzorának, a Verizonnak készülő új reklámfilm forgatása, emellett pedig különböző, egyéb promóciós feladatoknak is eleget tett az IndyCar csipet-csapata.
Az érdemi munka végül helyi idő szerint délután fél kettőkor vette kezdetét, amikor megszületett a nap első értékelhető köre a Rahal Letterman Lanigan Racing pilótájának, Oriol Serviának a jóvoltából. A spanyol versenyző azonban nem lehetett maradéktalanul boldog, hiszen műszaki problémák miatt, a nap legjobb idejéhez viszonyítva 1.3 másodperces hátránnyal a tökutolsó helyen végzett, ráadásul még alig két órával a leintés előtt egy piros zászlós szakaszt is sikerült elővarázsolnia, miután megpördült a célegyenes végén. Nem véletlenül lett egyébként kihangsúlyozva Servia lemaradása, hiszen ez a szám hűen tükrözi, hogy milyen elképesztő mértékben kiegyensúlyozottnak tűnik a széria mezőnye ebben az idényben is, az pedig csak hab a tortán, hogy az első tizenhét helyezett konkrétan egy másodpercen belül van (hétfőn az első tizenötnek sikerült ez a bravúr).
Az első naphoz hasonlóan kedden is Will Powernek sikerült összehoznia a legjobb kört. A Team Penske fura tekintetű ausztrálja tegnapi idején közel hat tizedet javítva, 1:07:0608-al végzett a tabella élén, mindössze harmincnyolc ezredet verve a második helyen záró, Dale Coyne Racinges Justin Wilsonra. Apropó Coyne-ék, a csapat, amely már a barberi tesztre is két autót nevezett, azonban végül mégis csak a brit pilótával érkezett meg, továbbra is tartja magát ahhoz, hogy a 18-as számú DW12-esük nem fog üresen maradni a jövő hét végén esedékes St. Pete-i szezonnyitón. Mondjuk sok választásuk nincs is, hiszen a Leaders Circle szerződés értelmében kötelesek az évad minden futamán két autót indítani, hacsak nem akarják tálcán kínálni magukat egy kőkemény pénzbüntetés fejében.
A teszt második tesztnapján a Chip Ganassi Racing regnáló bajnoka, Scott Dixon szerezte meg a harmadik helyet az AJ Foyt Racinges Takuma Sato előtt, míg az ötödik helyen egy újabb ganassist, név szerint az ausztrál Ryan Briscoe-t üdvözölhetjük.
A Team Penske-nek nem sikerült tehát a előző naphoz hasonlóan tripláznia. Bár Power ismét a tabella tetején zárt, csapattársai, azaz Helio Castroneves ezúttal csak a hatodik, Juan Pablo Montoya pedig a kilencedik helyen landolt.
Az Andretti Autosportnak eléggé meggyűlik a baja az új Honda motorral, mivel az erőforrás a korábbi, Chevrolet-hoz képest több szempontból is lényegesen különbözik, példának okáért a versenyzőknek a vezetési stílusukon is változásokat kell eszközölniük. Mindezek miatt a gárda a legtöbb alkalommal, ha valamelyik autójukon problémát észlelt, a pályán tartózkodó többi pilótáját is azonnal beparancsolta a pitbe addig, amíg nem született megoldás.
A keddi nap legjobbja a csapat négyesfogatából a hetedik helyet megszerő Ryan Hunter-Reay lett, 0.144 másodpercet adva kanadai kollégájának, James Hinchcliffe-nek. Az AA másik fele számára biztató lehet, hogy mindketten cirka egy másodpercet javítottak hétfői köreiken, de Marco Andretti még így is a tizenötödik, a maga megtett 79 körével pedig a nap legszorgalmasabb pilótájának számító, Carlos Munoz csak a tizenhatodik lett. A kolumbiai egyébként a teszt mindkét napját figyelembe véve is a legtöbb kört teljesítette, szám szerint 121-et, míg a mezőny együttesen 2082 alkalommal repesztett végig az alabamai aszfaltcsíkon.
A legjobb tizet a Schmidt Peterson Hamilton Motorsports egyelőre még szponzor nélküli – a csapat szerint ez hamarosan változni fog – 77-es számú autóját vezető Simon Pagenaud zárta. A 2013-as Indianapolis 500 győztese, Tony Kanaan a tizenegyedik helyig tudta feltornászni magát a Chip Ganassi Racing 10-es gépével, de még így is kilenc tizedet javított előző napi idején.
A top 10-ben egyébként motorfronton is tökéletesen kiegyensúlyozottan alakult a helyzet, hiszen a Honda és a Chevrolet egyaránt öt-öt autóval képviseltette magát.
Külön szót érdemel a Bryan Herta Autosort újonc pilótája, Jack Hawksworth, aki szinte mindvégig a legjobb tíz között szerepelt, végül pedig a tizenkettedik pozícióban fejezte be pályafutása első kollektív IndyCar tesztjét.
A kétnapos esemény mondhatni legnagyobb csalódásának eddig a Rahal Letterman Lanigan Racing tűnik, amel gárda úgy tűnik hiába csábított át számos szakembert más csapatoktól és hiába nyerte el a National Guard támogatását a Panther Racinggel szemben, egyelőre ugyanolyan siralmasan szerepel, mint tavaly. Servia már említett utolsó helye mellett Graham Rahal sem lehet maradéktalanul elégedett. Bár javított négy tizedet a hétfői tizenötödik helyet érő legjobb köréhez képest, a második napi eredménye így i csak a tizenkilencedik pozícióba volt elegendő.
A mezőny jelentős része az idei szezonban ismét visszatérő állórajtokra való gyakorlást sem mulasztotta el, amely a helyszínen tartózkodó nézők beszámolói szerint szinte egyetlen esetben sem zajlott le zökkenőmentesen. A csapatok többek között a kuplung beállításainak módosításától remélik a problémák megoldását.
Érdekes szezon elé nézünk, annyi szent.
A Verizon IndyCar Series (még mindig kurva jó ezt leírni) következő alkalommal már a Firestone Grand Prix of St. Petersburg első edzésén gördül pályára, jövő pénteken.
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough