A Team Penske mindent vitt az első tesztnapon

Mi sem jelezhetné jobban a Verizon IndyCar Series szezon közelgő rajtját, mint a széria (téliesen) tavaszi kollektív tesztje az alabamai Barber Motorsports Parkban.

A hétfői nyitónapon tizenegy csapat huszonkét versenyzője tette tiszteletét a 2.38 mérföld hosszúságú, tizenöt kanyarból álló aszfaltcsíkon. A kezdeti lelkesedést némiképp árnyalták a mostoha időjárási viszonyok, aminek köszönhetően a szervezők kénytelenek voltak időpontváltozást eszközölni a programban.

 

A tény, hogy az előző éjjeli esőzést követően a pályán sok helyütt állt a víz még önmagában véve nem lett volna akkora probléma, azonban a hőmérséklet a délelőtti órákban sem akaródzott 5-6 Celsius foknál magasabbra kúszni, így muszáj volt cirka két órával eltolni a zöld zászló tervezett idejét, mivel ilyen fogcsikorgató hidegben egyszerűen képtelenség volt érdemi munkát végezni.

Persze azért a csapatok így sem unatkoztak és a szabaddá vált időt többen promóciós tevékenységgel ütötték el. A Rahal Letterman Lanigan teljes szezonos versenyzője, Graham Rahal jóvoltából ráadásul a helyszínre kilátogató nézők már a teszt hivatalos kezdete előtt láthattak egy DW12-est a pályán, miután az amerikai pilóta egy röpke forgatás erejéig megtett néhány kört a National Guard szponzorációját hűen tükröző géppel.

 

A résztvevők végül helyi idő szerint délután fél egykor kezdhették meg a munkát Barberen, bár az időjárási viszonyok továbbra sem tükrözték a szezon során várható körülményeket. A zöld jelzés pillanatában a levegő hőmérséklete alig haladta meg a 7 C fokot, de a pálya kevesebb, mint 14 C-os aszfaltját tapogatva sem melegedtek volna fel senkinek kezei.

k6_1.png

 

Az ötórás teszten mondhatni robbantott a Team Penske, amely csapat szó szerint kibérelte magának a tabella első három helyét. A kétszeres barberi győztes Will Power 1:07:6492-es idejével magabiztosan nyerte a nyitónapot, mögötte pedig nem kis meglepetésre az open-wheel versenyzés világába nyolc év után visszatérő Juan Pablo Montoya zárt 1:07:7170-es legjobb körével. A 2000-es esztendő Indy 500 győzese mögött, mindössze negyvennégy ezreddel lemaradva egy másik indianapolisi bajnok, a jelenleg három tejiváson túllevő Helio Castroneves végzett.

Felemás napot zárt a holtidőben a Hondát maga mögött hagyott és Chevrolet motorra váltott Chip Ganassi Racing. A háromszoros bajnok Scott Dixon a negyedik, míg a csapathoz teljes szezonra kilenc év után idén visszatérő Ryan Briscoe a hatodik helyet szerezte meg. A 83-as számú autót vezető Charlie Kimballt azonban a tizenegyedik, a 10-es gépben Dario Franchitti helyét átvevő Tony Kanaan-t pedig csak a tizenkettedik pozícióban jegyezték.

Bár tesztről lévén szó, igazán komoly következtetéseket nem szabad levonni az eredményekből – különösen nem az első napon születettekből – azonban az AJ Foyt Racing számára mindenképpen önbizalom növelő lehet Takuma Sato ötödik helye, pláne a tavalyi szezon második felében történt mélyrepülésükre visszagondolva.

A hetedik helyre a Dale Coyne Racing eddigi egyetlen versenyzője, Justin Wilson ékelődött be. A csapat egyébként korábban úgy ígérte, hogy a kollektív tesztre már nyilvánosságra hozzák a második autójukat vezető pilóta kilétét, azonban ahogyan arra számítani lehetett, a DCR továbbra is csak sumákol ez ügyben. Mert mint tudjuk, vannak dolgok a világban, amelyek soha nem változnak: a fű zöld, az ég kék, Coyne-ék pedig az utolsó percig kivárnak. Nem csoda, hogy az amerikai újságírók már a Twittert böngészik kínjukban, hogy legalább valami morzsát találjanak az ügyben, hogy ki a búbánat fogja vezetni a 18-as DW12-t idén. És aki keres, az ugye talál, ezúttal annak a Conor Daly-nek az oldalán, aki alig pár hete egy olyan keserű interjút adott az Autoweek-nek, hogy rossz volt olvasni. A tavalyi Indy 500-on AJ Foyték autójával debütáló amerikai elpityeregte a magazin riporterének, hogy neki mostanra Európában annyi, az IndyCarban megmaradt szabad helyeket pedig a lóvés versenyzők úgyis elhappolják az arra érdemesek elől. Pár nappal később aztán hirtelenjében arról kezdett lelkendezni, hogy tesztlehetőséget kapott a GP2-es Venezuela GP Lazarus csapatnál. Nos, a tengerentúli zsurnaliszták most felfedezték, hogy Daly-t hirtelenjében elkezdte követni Twitteren a Dale Coyne Racing (ahogyan Sam Birdöt, Carlos Huertast, James Jakes-t, Peter Dempsey-t és pl. Sage Karamot is, de ez ne zavarja őket), ami szerintük akár egyfajta jel is lehet arra, hogy a 22 éves pilóta végül mégis az IndyCarban köt ki. Még a végén kiderül, hogy a picsogás szerencsét hoz.

k3.png

A Schmidt Peterson Motorsports pilótája, aki a múlt héten bebizonyította, hogy igazi multifunkcionális autóversenyző, hiszen egy Peugeot volánja mögött megnyerte élete első rally versenyét a Rallye de la Vienne-t – Simon Pagenaud szerezte meg a nyolcadik helyet, míg a top tizet az Andretti Autosport 50%-a, név szerint James Hinchcliffe, végül pedig Ryan Hunter-Reay zárta. A gárda másik fele már nem szerepelt valami fényesen, hiszen Marco Andretti a tizenhetedik, Carlos Munoz pedig csak a huszadik helyet tudta elcsípni.

Mindenképpen szót kell még ejteni a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben egyelőre csak négy futamra bejelentett Oriol Serviáról. A spanyol pilóta mindössze hét kört tett meg a 16-os számú autóval, legjobb ideje pedig a huszonegyedik pozícióba volt elegendő. Arról a poszt írásának pillanatában nem szól a fáma, hogy műszaki problémák hátráltatták-e, vagy eleve csak néhány körösre volt tervezve a napja, mindenesetre érdemes egy pillantást vetni a járművére (kicsit fentebb), amelyről csapattársa, Graham Rahal posztolt egy képet saját Instagram profilján. 

Megérdemel egy rövid gondolatot a Bryan Herta Autosort újonca, Jack Hawkswort is, aki szorgalmasan körözgetve a tizenkilencedik helyen zárta élete első kollektív Verizon IndyCar Series (olyan jó ezt leírni) tesztjét.

A teszt során természetesen, annak rendje és módja szerint minden rajongó és csapat ősellensége, a piros zászló is megjelent, egészen pontosan három alkalommal.

Az első delikvens, aki miatt ideiglenesen le kellett parancsolni az összes autót a pályáról, Sebastien Bourdais volt. A KVSH Racing franciája a 6-os kanyarban törte meg csapata 11-es számú, régi-új szponzorának, a Hydroxycutnak színeiben pompázó (ezúttal nem irónia ez a kifejezés, tényleg kurva jól néz ki, tessék csak lejjebb görgetni a látványért, ha nekem nem hisznek) versenygépének jobb oldalát, aminek köszönhetően számára rögtön véget is ért a nap. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a 34 éves pilótának a haja szála sem görbült az incidens következtében.

k5.png

 Na ugye, hogy igazam van?

 

A következő kényszerpihenőt a mezőny számára a Schmidt Peterson Motorsports újonca, Mikhail Aleshin intézte el. Az IndyCar történetének első orosz versenyzője alatt ugyanis a pálya első egyenesében nemes egyszerűséggel megadta magát a Honda motor.

A harmadik piros zászló pedig nem más, mint Montoya nevéhez kötődik, aki a 9-es kanyarban okozott egy enyhébb lefolyású infarktust Roger Penske-nek, szerencsére azonban nem keletkezett kár az autóban, így előző két kollégájával ellentétben folytatni tudta a tesztet.

  

A tabella első tizenöt helyezettje egy másodpercen belül zárta a napot, ami a tavalyi évhez hasonló, kiegyensúlyozott, egyben a végletekig kiélezett versenyeket ígér.

 

A barberi teszt holnap folytatódik a második nappal és természetesen követhető lesz a racecontrol.indycar.com-on.

 

 

 Verizon IndyCar Series – Tavaszi kollektív teszt, Barber Motorsports Park – 1. nap végeredménye

 

k2.png

 

 

 képek: KVSH Racing, Andretti Autosport, Instagram

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy