Lehullt a lepel a Nép versenyautójáról

Lehullt a lepel a Nép versenyautójáról

Március 15-én, az Indiana állambeli Noblesville-ben található Mo’s Irish Pub előtt a Cutters Race Team nyilvánosan is megmutatta autóját.

A People’s Race Car nagy „leleplezése” annyiból állt, hogy fogták az autót, pontosabban a show cart (lényeg a festésen volt, amelyet a leendő támogatók rögvest, ott helyben alá is írhattak) és nemes egyszerűséggel kitették a városban található vendéglátóegység elé. A promóció nem titkoltan kedvcsinálóul szolgált, annak érdekében, hogy újabb szponzorokat vonzzon az egyedülálló projekt mögé. Mint ebben a posztban részletesen ismertetésre került, a Cutters Race Team célja, hogy a tavasz folyamán sikeresen toborozzon tízezer rajongót, akik fejenként száz dollárral járulnának hozzá az autó részvételének költségeihez az idei Indianapolis 500-on. Az ötlet kiagyalói, Travis Tetrault és Jason Godby reményei szerint a versenygép indulásához szükséges egymillió dollárt kizárólag a szurkolók támogatásával gyűjtik össze, így a motorsport történetében először egy olyan autó is tagja lehetne a mezőnynek, amely szponzorációjának száz százalékát a rajongók tennék ki. A siker érdekében a Cutters szövetkezett a Sarah Fisher Hartman Racinggel, amely gárda garanciát vállalt arra, hogy egy DW12-est, hozzá pedig pilótát és technikai személyzetet is biztosít a kezdeményezés számára. 

A projekt a Cutterstől érkező hírek szerint nagyon jól halad, bővebb információt azonban nem kívántak szolgáltatni. Annyi biztos, hogy a Sarah Fisher Hartman Racing az elmúlt héten bejelentette, a teljes szezonos, Josef Newgarden által vezetett gépe mellett egy második autót is indít az Indianapolis 500-on Alex Taglianival a volán mögött, azonban több, mint valószínű, hogy a kanadai versenyző járműve nem a PRC projekt része, vagy legalábbis nem teljes egészében. A csapat emellett arról is említést tett, hogy nem terveznek egy harmadik autóra szóló nevezést is leadni az Indy 500-ra.

Mindezek ellenére, bennfentes körökből érkező hírek szerint a Cutters és az SFHR kapcsolata továbbra is rendkívül szoros, a pénzösszeg szépen gyarapszik, így még bármi kisülhet a dologból. Akár az is megtörténhet, hogy a Cutters B-terve lép életebe, vagyis ha nem tudják időre összegyűjteni az egymillió dollárt, akkor vállalati szponzorok segítségével egészítik ki azt, de az autó festéséből még ebben az esetben sem fognak hiányozni a projekthez hozzájáruló rajongók nevei és arcképei.

Ebből kiindulva akár még azt sem lehet teljesen kizárni, hogy Tagliani egy SFHR/CuttersRT szatelitcsapattal vág neki a legendás versenynek.

 

 

Kíváncsian várjuk a fejleményeket. Addig is néhány, már meglévő szponzorral, a projektbe való beszállásuk okaival és Indy 500-zal kapcsolatos történeteikkel a Cutters hivatalos weboldalán lehet megismerkedni.