Newgarden Sr.: Josef egy fenyegetés

Newgarden Sr.: Josef egy fenyegetés

Bár az IndyCar Barber Motorsports Park-beli, kollektív, nyílt tesztsorozatára csak a jövő héten kerül sor, Josef Newgarden azonban már hétfőn az alabamai pálya aszfaltjára vitte a Sarah Fisher Hartman Racing 67-es számú versenygépét.

A méltán népszerű birminghami road-ra a 23 éves pilótát édesapja, Joey Newgarden is elkísérte.

„Az utóbbi tíz évben már legalább egy tucatnyi alkalommal járt és versenyzett itt” – mondta a helyszínen az idősebb Newgarden. „Imádja, ez az ő hazai pályája.”

Bár számos olyan versenyző van, akik nem igazán örülnek annak, ha a családtagok is árgus szemekkel vizslatják őket munka közben, Josef azonban nem tartozik közéjük. A fiatal pilóta egyáltalán nem érzi úgy, hogy apja jelenléte elvonná a figyelmét a vezetésről, sőt, örül annak, ha a pálya mellett tudhatja.

„Apu imád eljárni az IndyCar eseményeire. Legyen szó tesztelésről, vagy bármiről, amit csinálunk, ő ott akar lenni és látni akarja az akciókat.”

A Newgarden család egyáltalán nem túloz, amikor a pályát a sajátjukként emlegetik, hiszen Josef szülővárosa, a Tennessee állambeli Hendersonville alig 320 kilométerre fekszik csak a birminghami Barber Motorsports Parktól.

„Szeret leutazni velem, amikor csak tud. Egy kicsit meg is könnyíti a dolgomat. Én versenyzem a pályán, majd ezután apu hazafuvaroz. Minden téren jó.”

Newgarden Sr. elárulta, nagyon sajnálja, hogy Tennessee nem képezi az IndyCar versenynaptárának a részét, de reméli, hogy hamarosan ez változni fog.

 

 

Az utolsó IndyCar futamra az államon belül 2008-ban, a Nashville Superspeedway-en került sor. Az 1.33 mérföld hosszúságú ovál már megnyitásának évében, 2001-ben vendégül látta az IRL mezőnyét, a legeredményesebb versenyzőnek pedig Scott Dixon bizonyult, aki az itteni utolsó három futamot zsinórban meg tudta nyerni. A pályán alig egy évtizedes története során az Indy Lights és anyaszériája mellett az ARCA, valamint a NASCAR másod és harmadvonalát képező Nationwide/Busch, és Truck Series autói is tiszteletüket tették. Egyre növekvő anyagi problémáik miatt azonban a üzemeltetők számára nem maradt választás, mint eladásra kínálni a létesítményt. Az elmúlt években több érdeklődő – köztük a Dover Interational Speedway- is akadt a pálya iránt, azonban az adás-vétel eddig minden esetben meghiúsult. A nashville-i ovált manapság a NASCAR használja tesztpályaként, valamint filmforgatásokra és egyéb magáncélú eseményekre adják bérbe.

„Alabama és Indianapolis között mi [Tennessee] nagyjából félúton helyezkedünk el” – saccolta Newgarden Sr. „A vicces az egészben, hogy Josef annak ellenére is imádja Barbert, hogy nem éppen a legerősebb pályája. Az Indianapolis Motor Speedwayen viszont nagyon jól megy.”

Ifjabbik Newgarden idén már a harmadik IndyCar szezonját kezdheti meg, ennek megfelelően pedig úgy érzi, elérkezett az idő arra, hogy megmutassa, mire képes. A Barber Motorsports Parkban eddig nem igazán jött ki számára a lépés a legmagasabb kategóriában, azonban alacsonyabb szériákban már sikerült több győzelmet is szereznie.

„Nem értem el sikereket itt még az IndyCarban. A legjobb eredményem eddig egyetlen top 10 [9. hely] még tavalyról. Az egy nagyon jó futam volt, jól mentünk és az autóm is remek volt. Idén azon leszünk, hogy javítsunk ezen.

A büszke apuka szerint a fiát nem szabad leírni, sokkal inkább nagyon komolyan kell venni.

„Soha nem tudhatod, Josef egy fenyegetés, bárhová is megy.”

Newgarden számára az Indianapolis 500-nak is lesz egy különleges apropója. A Rising Star Racing Connected Driver program keretében különféle szenzorokat helyeznek a testére, amelyek a verseny során figyelik többek között a szívverését, légzését, folyadékfogyasztását, testhőmérsékletét és a rá ható G-erőket. A valós idejű adatok most először, egyedülálló módon a televíziós közvetítés során is láthatóak lesznek, így a nézők tiszta képet kaphatnak arról, hogy milyen szinten is veszi igénybe a pilóták szervezetét az ötszáz mérföldes, még a legedzettebbeket is próbára tevő verseny a rajttól kezdve a restartokon keresztül – jó esetben – egészen az utolsó körökig.

Az IndyCar kollektív tesztjére március 17-18-án kerül sor a Barber Motorsports Parkban, 30-án pedig már a szezonnyitó St. Petersburgi futam rajtjára készülhet a széria az utóbbi évtized talán legerősebb mezőnyével.