Hírkoktél
Már látjuk a fényt a holtszezon végén, ennek hála egyre több hír és még több spekuláció kap szárnyra az IndyCar világából. Következzék néhány érdekesebb sztori az elmúlt napokból.
– A február 3-4-én megrendezésre kerülő sebringi teszten a Panther Racing ismét a kolumbiai Carlos Huertast ülteti versenygépébe. A csapatvezér John Barnes ezzel kapcsolatban nyomatékosította, hogy a 22 éves pilóta NEM a szponzorai miatt kap újra lehetőséget, hiszen a gárdának már megvannak a maga támogatói. Az Indianapolis Star rákérdezett, hogy a támogató alatt a National Guard-ot (akik a korábbi hírek szerint a Rahal Letterman Lanigan Racinggel kötöttek 2014-re szerződést) érti-e, azonban Barnes egyelőre nem kívánt nyilatkozni az ügyben.
Huertas először a január 17-ei sebringi teszten vezethette a Panther DW12-esét, produkciójával pedig sikerült meggyőznie a csapatot, legfőképpen Barnes-t. Nem tisztem megkérdőjelezni a szakember szavait, pláne, hogy – zárt tesztről lévén szó – még időeredmények sem láttak napvilágot, de Huertas WSR-ben nyújtott teljesítményére visszagondolva valahogy nehezen tudom elképzelni, amint mindenkinek elakad a lélegzete tehetségét látva.
– Még egy kis Panther: a csapat kerek perec kijelentette, hogy a pletykákkal ellentétben semmilyen érdeklődést nem tanúsítanak a Formula E bajnokság iránt.
– Néhány nappal ezelőtt, egy amerikai bloggernek hála futótűzként terjedt el a közösségi médiában a hír, miszerint a Rahal Letterman Lanigan Racing leszerződtette Oriol Serviát. A poszt írója, meg nem nevezett forrására hivatkozva azt is tudni vélte, hogy a spanyol pilóta mérnöke Derrick Davidson, autójának főszponzora pedig a Blu-Cig lesz, míg Graham főtámogatójaként a National Guard-ot üdvözölhetjük. Az ominózus bejegyzés nagy port kavart, hiszen egyrészt olyasmit állított tényként, amire még nem érkezett hivatalos forrásból származó megerősítés, másrészt pedig ezzel egyúttal nehéz helyzetbe hozta magát az RLL Racinget, akik – saját elmondásuk szerint legalábbis – még mindig nem döntöttek Graham Rahal csapattársának kilétéről. A gárdától érkező információk szerint a 16-os autó üléséért komoly eséllyel indul Alex Tagliani, JR Hildebrand, Conor Daly és a már említett Servia.
– Lehet elővenni a százas papírzsepit és ki örömében, ki bánatában férfiasan telesírhatja a komplett pakkot, ugyanis Danica Patrick kijelentette, egyáltalán nem szerepel a tervei között az Indianapolis 500-on való indulás. A Stewart-Haas Racing üdvöskéje minden idegszálával a Sprint Cup-ra szeretne jövőben koncentrálni és csak abban az esetben fontolná meg a tradicionális versenyre való visszatérést ha egy olyan ajánlattal keresnék meg, aminek révén győzelmi esélyesként vághatna neki a távnak.
– Nem vagyok híve az „xy ismerősének ismerőse szerint” típusú pletykáknak, azonban Simona de Silvestro jelenlegi helyzetéről annyira keveset tudunk, hogy muszáj kivételt tenni. A svájci versenyzőnő a legutóbbi hírek szerint hazájában próbál szponzorokra szert tenni, miután nagyon úgy fest, hogy eddigi támogatója, a Nuclear Clean Air Energy mégsem hosszabbítja meg vele szerződését 2014-re. Bár Simona és menedzsmentje elkeseredetten igyekszik új támogatókat szerezni, az idő vészesen fogy. Ennek kapcsán de Silvestro egy barátja úgy nyilatkozott, hogy jelen pillanatban nagyon aggasztó a pilóta helyzete és minimális esély van arra, hogy teljes szezonos résztvevőként ott lehet az IndyCar idei rajtrácsán. Ne legyen igaza.
– A Schmidt Peterson Motorsports újonca, Mikhail Aleshin sikeresen teljesítette első ováltesztjét a Homestead-Miami Speedway-en.
– Kurt Busch a Stewart-Haas Racing hivatalos csapatbemutatóján elmondta, hogy továbbra is keményen dolgozik annak érdekében, hogy május utolsó vasárnapján megkísérelhesse a nagy duplázást, vagyis a NASCAR Sprint Cup Coca-Cola 600-ának és ugyanezen a napon az Indy 500-nak teljesítését. Az amerikai rosszfiú (moderálni próbálom magam, ezért nem írok seggfejet ) azt is megosztotta a hallgatósággal, hogy – noha más csapattal is tárgyalásokat folytat – a számára tavaly májusban már tesztlehetőséget biztosított Andretti Autosport színeiben szeretné megejteni indianapolisi open-wheel debütálását. Mint később kiderült az a bizonyos másik csapat az Chip Ganassi Racing, a velük való megállapodásra ráadásul sajtóértesülések szerint sokkal nagyobb esély van, mint az AA kontraktusra. Ennek oka, hogy a General Motors nem nézné jó szemmel, ha Busch egy konkurens cég gyártmánya által hajtott géppel venne részt az Indy 500-on. A 35 éves pilóta a Sprint Cupban Chevrolet motoros autóval versenyez, miközben Andrettiék az idei évtől visszaváltottak Honda erőforrásra, Ganassiék viszont pont, hogy 2014-től állnak át a Chevy termékeire.
– Eddig ugyebár három versenyző (Tony Stewart, Robby Gordon, John Andretti) mondhatja el magáról, hogy egy napon rajtolt el a Charlotte Motor Speedwayen és az Indianapolis Motor Speedwayen, de könnyen lehet, hogy ebben az évben nem négyre, hanem ötre fog duzzadni ez a szám. Busch mellett ugyanis idén is ott szeretne lenni az az AJ Allmendinger, aki tavaly, karrierje első Indy 500-án a hetedik helyen ért célba a Team Penske autójával. Arról pedig már csak halkan ejtek szót, hogy Chip Ganassi Sprint Cup csapatának 42-es autójában Juan Pablo Montoyát váltó újonc Kyle Larson is elhintette, simán bevállalná a duplázást. Bár a 21 éves ifjonc érkezésére azért senki ne fogadjon nagy pénzben.
– Gene Haas, a Stewart-Haas Racing Tony Stewart melletti másik fele véresen komolyan gondolja, hogy 2015-ben a Forma-1-ben is csapatot indít, annak ellenére, hogy szinte mindenki – beleértve Bernie Ecclestone-t is – erős kételyeket fogalmaz meg a projekt megvalósulásával kapcsolatban. Bár maga Haas optimista a témában, azért – mint mindig – most is van egy B-terve arra az esetre, ha valóban por kerülne a gépezetbe. A hírek szerint ez a B-terv nem más, mint az IndyCar.
– Chip Ganassi eközben az utánpótlás keresésre is komoly hangsúly fektet. A szakember évek óta figyelemmel kíséri a tavaly Indy Lights bajnokká avanzsált Sage Karam pályafutását és eltökélt szándéka, hogy maximálisan felkészíti a legmagasabb szinten való versenyzésre. Ganassiék komolyan fontolgatják, hogy egy második, teljes szezonos autót indítanak a USCC bajnokságban, amelynek versenyzői ülésébe Marino Franchittit és tapasztalatszerzés címszóval Karamot szánják.
Emellett pedig arra is reális esély van, hogy Sage az Indianapolis 500-on is lehetőséget kap Ganassiék kötelékében.
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough