Simona új szériában versenyez

Simona de Silvestro nem tud nyugton maradni a hosszú holtszezonban és úgy döntött, hogy megméreti magát a Ferrari utánpótlás-nevelő akadémiája által életre hívott Florida Winter Series-ben.

 

A január végétől február közepéig tartó, mindössze négy futamból álló bajnokság helyszínéül a Sebring Raceway, a Palm Beach International Raceway, valamint két alkalommal a Homestead Miami Speedway szolgál majd. A mezőny 195 lóerős Fiat motorral hajtott Tatuus FA010B gépekkel rajtol majd el a minden forduló során egységesen három, egyenként harminc perces versenyeken.

A svájci versenyzőnő IndyCar jövője továbbra is tisztázatlan. Az már szinte biztos, hogy a houstoni duplaforduló első futamán főkategóriás pályafutása legjobb eredményeképpen a második helyen célba érő Simona jövőre nem a KVSH Racing színeiben folytatja, konkrétumokról azonban még nem esett szó.

Egyes információk szerint de Silvestro célja a Florida Winter Series-zel az, hogy egy itteni jó szerepléssel még jobban felhívja magára a Forma-1-es csapatok figyelmét, ami annak fényében nem meglepő, hogy a 25 éves hölgy soha nem rejtette véka alá, a leghőbb vágya a világbajnoki sorozatban való részvétel.

Sok sikert mindehhez, azonban a magam részéről továbbra is tartom, hogy az elkövetkezendő évtizedekben biztosan nem lesz olyan női pilótája a Forma-1-nek, aki versenyképes tudna lenni. És nem amiatt, mert a gyengébbik nemhez tartozó versenyzők kvalitásait meghaladják az F1 fizikális és mentális követelményei, mert az baromság. Vegyük példának Simonát, aki a “királykategóriás”, high-tech gépekhez képest fapados, sokkalta nehezebben terelgethető (csak, hogy egy példát említsek: a szervó hiánya) IndyCar autó volánja mögött is képes felvenni a tempót férfi kollégáival, nem riad vissza a side-by-side csatáktól és olyan manővereket is bevállal, amelyeket csak az igazán bátor pilóták. Mindezt a Forma-1-hez képest sokkal idegőrlőbb, hosszabb, kiszámíthatatlanabb versenykörülmények közepette, ahol szökőévenként egyszer fordul elő a száguldó cirkuszban mindennaposnak számító vonatozás. A pályatípusokat pedig még nem is említettük, amelyek nem bővelkednek az aszfaltozott bukóterekben, betonfalakban és kerítésekben viszont annál inkább. Tehát aki azzal jön, hogy egy női pilóta nem elég tökös az F1-hez, az vagy trollkodik, vagy túloz, vagy halovány fogalma sincs az amerikai autósportról.

ssss.jpeg

 

Azonban, ahogyan fentebb említettem Miss de Silvestro esetleges átigazolására mégsem tennék egy lyukas garast sem. Az európai mentalitás ugyanis a mai napig erőteljesen hímsoviniszta nézeteiről híres, egyszerűen elképzelhetetlen, hogy az F1-es egó elbírná, ha egy nőnemű versenyző venné fel a kesztyűt az agyonhype-olt férfiakból álló mezőnnyel. A PR-nak jót tesz, ha feltűnik olykor egy-egy hölgy a volán mögött, mint például Toto Wolff felesége, Susie, aki nyáron vezethette a Williams gépét és a várakozásokkal ellentétben nem is volt annyira kutyaütő, vagy akár a GP3 gráciái, az előszeretettel vetkőző Vicky Piriával és az Indy Lights-ban megbukó – ámbár csinoska, ezért marketing szempontból értékes – Carmen Jordával az élen, de ennyi.

Simona azonban más tészta, nem rendelkezik playmate külsővel, ellenben tud vezetni, agresszív és bizonyította már, hogy van keresnivalója a pályákon. Erre viszont az F1-nek nincs szüksége, pláne, ha azt vesszük, hogy de Silvestro, a neme mellett, további hendikeppel is indulna, nevezetesen, az USA-ban eltöltött éveivel. Tavaly született egy poszt a blogon, amelyben Michael Andretti teregeti ki a szennyest arról, hogy hogyan is viszonyul a széria a tengerentúlról érkező pilótákhoz, ha még nem olvastad, akkor ajánlom figyelmedbe, csak hogy megismerd kicsit a másik oldal álláspontját is.

Ebbe a témába most nem szeretnék ismét, bővebben belemenni, legyen elég annyi, hogy az önmagát minden felett álló (reklámértéket értve ez igaz), legmodernebb (technológiát tekintve szintén igaz), a világ legjobb pilótáit a soraiban tudó (5-6 versenyzőt leszámítva ez már nem feltétlenül igaz) imázzsal bíró széria nem hiszem, hogy jó szemmel nézné, ha egy Amerikában nevelkedett női versenyző netán versenyképes tudna lenni az “elit” mezőnyben.

Most joggal mondhatná bárki, hogy az F1-en marketing szempontjából még nagyobbat lendítene egy tehetséges hölgypilóta jelenléte, az igazság azonban az, hogy erre egyrészt nem szorulnak rá, másrészt pedig – a hangzatos nyilatkozatok ellenére – valójában szinte senki nem lenne feldobva emiatt. A pilóták nagy része már többször elmondta, hogy nem látnának szívesen egy nőt a pályán (talán csak Hamiltontól és Vetteltől olvastam, hogy nekik édesmindegy ki van a sisak alatt), a rajongók túlnyomó többsége pedig mereven elzárkózik még az ötlettől is, elég csak az erre irányuló szavazások, felmérések eredményeit megnézni.

Kívánom, hogy ne legyen igazam és egy napon összejöjjön Simonának az, amiről gyerekkora óta álmodik, és ő legyen az első hölgy, aki tényleg az F1 megbecsült versenyzőjévé válik, de úgy vélem, ennek a reális esélye egyenlő egy nagy kövér nullával.

 

  

képek: IndyCar

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy