IndyCar pilótáé volt a halálautó?

Az egész világot megrázta annak a balesetnek a híre, amely a színész Paul Walker és a Pirelli World Challenge sorozatban versenyző Roger Rodas életét követelte.

A tragédia a kaliforniai Santa Clarita városában történt nem messze a Walker alapítványa, a Reach Out Worldwide által szervezett, jótékonysági esemény helyszínétől. A rendezvény keretében a néhány héttel ezelőtti, Fülöp-szigeteket sújtó természeti katasztrófa következtében földönfutóvá vált emberek számára gyűjtöttek pénzt egy pazar autóbemutató keretében. Helyi idő szerint délután fél négy körül a többek között a The Rodas Group nevű pénzügyi tanácsadó cég alapítójaként is ismert Rodas felajánlotta a Halálos iramban filmek sztárjának, hogy elviszi egy próbakörre legújabb sportautójával, a sors azonban tragikus fordulatot vett. A hivatalos tájékoztatás szerint Rodas eddig ismeretlen okok miatt elvesztette uralmát a 610 lóerős Porsche felett és nagy sebességgel egy fának csapódott. A luxusjármű lángokba borult, a benne ülőknek pedig esélyük sem volt a túlélésre.

A sors iróniája, hogy a filmvásznon félelmet nem ismerő volánzsonglőr szerepében világhírűvé vált Walker a végzetes napon csak utas volt az autóban.

Sajnálatos módon ismét beigazolódni látszik a mondás, miszerint kicsi a világ; a tragédiának ugyanis – ha hihetünk a pletykáknak – közvetett módon IndyCar vonatkozása is lehet.

Annak ellenére, hogy a Porsche Carrera GT 2005-ös évjáratú volt, Rodas személyében már a hatodik tulajdonost tudhatta magáénak. Az El Salvadori születésű férfi előtt pedig az Autoweek értesülései szerint nem más tekergette a horrorisztikus véget érő autó kormányát, mint a Rahal Letterman Lanigan Racing pilótája, Graham Rahal.

Bár az amerikai versenyző úgy reagált a hírre, nem hiszi, hogy a fémkoporsóvá vált Carrera GT az az autó, amelyik az ő tulajdonában állt, a részletek azonban egyelőre az internetes lap információit támasztják alá.

A Rodas által vezetett jármű ugyanolyan jellegzetes, fekete, könnyűfém keréktárcsákat viselt, mint amilyenekkel Rahal turbózta fel anno a Porschéját és tette azt ezáltal összetéveszthetetlenné az utakon.

A nagy autógyűjtő hírében álló pilóta Floridában vásárolta a Carrera GT-t, amelyen viszont röpke egy év múlva túladott és helyette egy Ferrari mellett tette le a voksát. A jármű ezt követően került Rodas és cége tulajdonába, az adás-vételre pedig szintén Floridában, egy Ferrari díler közreműködésével került sor.

“Nagyon gyorsan megunom az autókat” – nyilatkozta korábban Rahal. “Rengeteg időt töltök a volán mögött Nincs olyan autóm, amit ne használnék ki, mindegyiket gyakran vezetem. Van kettő, amelyek már elég öregek ahhoz, hogy ne használjam őket annyira sűrűn, de ezek a kivételek, amelyek erősítik a szabályt.”

Néhány hónappal ezelőtti interjújában a 24 éves versenyző összehasonlította a Carrera GT-t a 2010-es Ferrari 599 GTO-val és arra a következtetésre jutott, hogy a Porsche esetében a technológiai fejlődés nem csupán az élvezet, de a biztonság rovására is ment.

“A Carrera GT nehezebben vezethető. Van kipörgésgátló, de ennek az autónak az esetében ez az eszköz nem tesz semmit annak érdekében, hogy megmentsen téged” – állapította meg Rahal, majd hozzátette, hogy ezt ő, aki gyermekkora óta professzionális szinten űzi az autósportot, rendkívül élvezte, azonban kevésbé tapasztalt sofőröknek már nem szívesen ajánlaná.

“A GTO-val ellentétben például a Carrerában alig érzed meg, amikor váltasz. Nem igazán rajongtam ezért. Szeretem azt érezni, hogy egybe forrsz az autóval. A GTO eléggé régimódi típus ahhoz, hogy igazán érezd a sebességi fokozatokat, ez az, amit én személy szerint nagyon kedvelek benne, a legtöbb új modell esetében egyszerűen nem érzed az autót eléggé. Számomra [a Carrera] inkább számítógépvezérlés, mintsem autóvezetés.”

Nem csak ez lehet az egyetlen kapcsolódási pont Roger Rodas és az IndyCar között. Az üzletember finanszírozta ugyanis az ausztrál James Davison főkategóriás pályafutásának második versenyét, amelyre idén, a Sonoma Raceway-en került sor a Dale Coyne Racing autójával.

 

 

 kép: motorsport talk

Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy