Két újonc is bemutatkozott a Honda sebringi tesztjén

Két újonc is bemutatkozott a Honda sebringi tesztjén

Négy csapat részvételével zajlott le a Honda első, szezonközi tesztje a Sebring International Racewayen.

A floridai aszfaltcsíkon a Schmidt Peterson Motorsports, a Dale Coyne Racing, az Andretti Autosport, valamint a Rahal Letterman Lanigan Racing autói tették tiszteletüket. A cél az új, 2014-es erőforrások tesztelése volt, amely komoly jelentőséggel bír a japán gyártó csapatainak szempontjából.

„Elégedettek vagyunk azzal, ahogyan megkezdődött a tesztelés” – nyilatkozta az Andretti Autosport 2012-es bajnoka, Ryan Hunter-Reay. „Amin most dolgozunk, rendkívül fontos. Minden apró, kinyert adat, minden nap, létfontosságú a 2014-es bajnokság szempontjából.”

A 2014-es szezontól kezdve az IndyCar az ikerturbó megoldást szorgalmazza minden csapat részéről, úgyhogy az eddig egyszerű turbót preferáló Hondának is változásokat kell eszközölnie.

„Most először megyünk road-on ezzel a motorral és az ikerturbó borzasztóan jól muzsikál” – nyilatkozta Graham Rahal, aki új versenymérnökével, a Dale Coyne Racingtől elcsábítótt Bill Pappasszal vetette bele magát a munkába Sebringen. „Nagyon sok változást hajtottunk végre, ami segíteni fog bennünket az fejlődésben, és vannak még ötleteink, amelyek még ennél is jobban a javunkra lesznek majd.”

A teszten Hunter-Reay, Pagenaud és Rahal mellett további három pilóta is szerephez jutott, igaz, az ő autójukban még nem a legújabb Honda erőforrás dübörgött.

A hétfői nap ugyanis nem csak Carlos Munoz számára volt különleges, aki ekkor léphetett pályára először, mint az Andretti Autosport hivatalosan is bejelentett, teljes szezonos pilótája. A kolumbiai tehetség mellett két olyan versenyző is tiszteletét tette Sebringen, akik pályafutások során először ülhettek be egy DW12-es volánja mögé.

A Dale Coyne Racing jóvoltából lehetőséghez jutó, holland származású Arie Luyendyk Jr. – akit édesapja, a kétszeres Indianapolis 500 győztes Arie Luyendyk is elkísért – utoljára a 2010-es homestead-i Indy Lights futamon vezethetett versenykörülmények között open-wheel autót, ezért nem meglepő módon rendkívül lelkesen vágott neki a megmérettetésnek.

„Nagyon fontos számára, hogy kimenjen a pályára és megmutassa, mire képes” – mondta a fia minden megtett mérföldjét a pálya mellől, kritikus szemekkel figyelő idősebb Luyendyk.

20131118_111206.jpg

‘Arie Jr.’ 2002 és 2010 között volt aktív résztvevője az IndyCar előszobájaként számon tartott Indy Lights-nak, ahol legjobb eredményét, az összetettbeli második helyet debütáló évében sikerült elérnie. Első futamgyőzelmére viszont egészen 2008-ig várnia kellett, amikor is végül az AGR-AFS autójával Chicagolanden sikerült elsőként meglátnia a kockás zászlót. A legnagyobbak mezőnyében eddig csak egyszer sikerült elrajtolnia, méghozzá a 2006-os Indianapolis 500-on, ahol azonban egy műszaki hiba a verseny idő előtti feladására kényszerítette. A legendás futamon való részvételt egyébként már egy évvel korábban is megkísérelte, azonban akkor elvérzett a kvalifikáción.

„Már hamarabb is megejtettem volna ezt [az IndyCar tesztet], de az elmúlt években gazdaságilag nagyon nehéz volt finanszírozási hátteret találni a versenyzéshez” – nyilatkozta az ifjabbik Luyendyk, aki 2012-ben a megmagyarázhatatlanul népszerű trash reality, a The Bachelorette finalistájaként lopta be magát fogszabályzós tinilányok és unatkozó háziasszonyok millióinak a szívébe Amerika-szerte. A műsor, amelynek évekkel ezelőtt magyar változatát is megcsodálhattuk (egy fél epizódot láttam belőle, de az konkrétan merénylet volt az agysejtjeim ellen), igazi sztárstátuszba emelte emberünket, ezt jól példázza, hogy az utolsó epizódok előtt a Twitteren legtöbbet használt hashtag a a #TeamArie volt, amely a hősszerelmes szerepében tetszelgő Luyendyk Jr. iránt rajongó nőnemű egyedek harcias kommandóját takarta.

A Nagy Ő végül nem Arie lett az élete párját kereső Emily Maynard számára, ahogyan saját műsort sem kapott (pedig egy ideig úgy volt, hogy a The Bachelorban majd az ő kegyeiért fogják egymás haját tépni a hírnévhajhász rib… hölgyek), de legalább teljes gőzzel dolgozhatott visszatérésén a versenypályák világába.

2013-ban a frissen megalakult Super Stadium Trucks sorozatban mérette meg magát, ahol a szezon tizennégy futamából hetet teljesített.

„Mindig az IndyCarba akartam visszatérni” – jelentette ki Sebringen Luyendyk Jr., aki ezen a napon vezetett először road pályán Indy autót. „A célom az, hogy jövőre elindulhassak a szériában, remélhetőleg fullszezonban, ha találunk ehhez megfelelő partnert. Ha mégsem jönne össze, az Indy road futamon és az Indianapolis 500-on akkor is ott akarok lenni.”

A holland versenyző jó teljesítményt nyújtott a floridai pályán, annak ellenére, hogy saját elmondása szerint a DW12-es vezetés sokkal nagyobb fizikai igénybevételt jelentett, mint amire előzetesen számított.

„Soha nem vesztettem el a szenvedélyemet az IndyCar iránt. Mindig közel álltam a szériához, vezettem a kétüléses autót és a TV közvetítések során is közreműködtem. Amikor idén először látogattam Indybe azt mondtam magamnak, jövőre vissza akarok ide térni versenyzőként.”

20131118_092713.jpg

Luyendyk Jr.-on kívül egy másik pilóta is élete első köreit tehette meg egy DW12-essel; ő pedig nem volt más, mint az orosz Mikhail Aleshin.

A 2010-es esztendő Formula Renault 3.5-ös bajnoka az orosz SMP Racing révén vehetett részt a teszten, amelynek során az elmúlt szezonban a francia Tristan Vautier által vezetett 55-ös számú Schmidt Peterson Motorsports autót terelgethette, nem titkoltan egy esetleges jövő évi ülés reményében.

Az SMP több fronton támad a nemzetközi autósport világában, endurance bajnokságtól kezdve a WSR-en és prototípus versenyzésen keresztül egészen a túraautózásig.

„Első nekifutásra nagyszerű munkát végzett” – méltatta a Honda technikai igazgatója, Roger Griffiths Aleshint, aki alig néhány tizeddel futott csak rosszabb időket, mint ideiglenes csapattársa, a másik Schmidt autóval köröző – egyben a 2013-as IndyCar szezon bronzérmese- Simon Pagenaud.

„Nem tudom, mennyi időt töltött turbós autóban, de nagyon jól alkalmazkodott. A köridejei nagyon konzisztensen alakultak. Engem meggyőzött Mikhail. Szívesen látnánk újra autóban egy másik teszten és ki tudja, ebből mi sül ki. Van benne potenciál.”

Ahogyan már párszor megállapítottuk, az idei holtszezon már így, a kezdeti fázisában nagyon izgalmasan alakul. Azt pedig csak halkan teszem hozzá, hogy a vasárnap hatodik NASCAR Cup bajnoki címét megszerző Jimmie Johnson a David Letterman Show-ban elárulta, szívesen tesztelne egy DW12-est. Persze ehhez Brian France-nak is lenne néhány szava.

 

 

 

képek: IndyCar