Hivatalos: Carlos Munoz az Andretti Autosport negyedik versenyzője
Végre megtörtént az, amit már mindenki sejtett, mégis tűkön ülve vártuk, hogy hivatalossá is váljon.
Az Andretti Autosport a mai napon ugyanis bejelentette, hogy a 2014-es szezonban csatlakozik hozzájuk a kolumbiaiak egyik legnagyobb reménysége, Carlos Munoz.
A még mindig csak 21 esztendős fiatalember Marco Andretti, James Hinchcliffe és a 2012-es bajnok Ryan Hunter-Reay csapattársaként vághat neki élete első teljes IndyCar szezonjának.
„Nincsenek rá szavaim, amelyekkel ki tudnám fejezni, hogy hogyan érzek most” – nyilatkozta Munoz. ” Annyi sok év versenyzés és áldozathozatal után – elhagytam a családom Kolumbiában azért, hogy Európába menjek versenyezni – de végre valahára profi autóversenyzővé váltam Amerika legmagasabb kategóriájában, az IndyCarban. Köszönetet kell mondanom az Andretti Autosportnak, legfőképpen Michael Andrettinek ezért a lehetőségért.”
A fiatal pilóta ezzel a venezuelai EJ Viso helyét veszi át a gárda negyedik autójában, amelynek számát, valamint a szponzorációra vonatkozó részleteket a későbbiekben hozzák majd nyilvánosságra.
Munoz nem bonthat pezsgőt a hír örömére, hiszen már a mai napon pályára kell gördülnie Hunter-Reay társaságában a csapat sebringi tesztjén.
Munoz a 2013-as Indianapolis 500-on debütált az IndyCarban. Élete első főkategóriás futamán rögtön az első sorból rajtolhatott és végül a második helyen látta meg a kockás zászlót az Andretti Autosport autójának volánja mögött. A sors úgy hozta, hogy a szezon későbbi részében, a torontói duplafordulón ismét lehetőséget kapott, miután a hétvége első futamán balesetet szenvedő Ryan Briscoe sérülése miatt nem tudta vállalni a folytatást, így a Panther Racing a kolumbiai fiatalembert ültette a 4-es számú gépbe.
A szezonzáró fontanai versenyen ismét az Andretti Autosport színeiben gördülhetett pályára, amikor is a hivatalos szcenárió alapján betegség miatt (valójában a hírek szerint a venezuelai korrupciós botrány miatt befagyasztott szponzorációs csomagja miatt) távol maradó EJ Visót helyettesíthette a csapatnál. A mozgalmas 500 mérföldes futamon újra tanúbizonyságot tett arról, hogy helye van a nagyok mezőnyében. Fantasztikus előzésekkel és tapasztalt veteránokat megszégyenítő manőverekkel kápráztatta el a közönséget, amelynek értékét az sem kérdőjelezte meg, hogy a századik körben látványos módon matricázta fel autójával az Auto Club Speedway falát.
Természetesen saját kategóriáját, az Indy Lights-ot sem hanyagolta el. Idei szezonjában négy győzelmet és négy pole-t szerzett, amelyek révén a bajnokság harmadik helyén zárt.
„Kemény munka vár rám mind fizikálisan, mind mentálisan. Igazán boldog vagyok és alig várom, hogy megkezdhessem az edzéseket és teszteket. Szintén köszönettel tartozom a családomnak mindazért a támogatásért, amelyet az elmúlt években kaptam tőlük. Végre az álmom valóra vált. Köszönöm továbbá a rajongóimnak, hogy itt vannak nekem és hisznek bennem. Ez még csak a kezdet.”
Innen kívánunk virtuálisan sok sikert Carlosnak a jövőben. Mindig hatalmas öröm, ha egy valóban tehetséges, elkötelezett és lelkes pilótát üdvözölhetünk az IndyCar mezőnyében.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough