Ganassi: Nagy elvárásoknak kell megfelelnie annak, aki Dario helyébe lép

Kevesebb, mint huszonnégy órával azután, hogy Dario Franchitti bejelentette végleges visszavonulását az autóversenyzéstől, a Chip Ganassi Racing megtartotta hivatalos sajtótájékoztatóját.

A médiaeseményen a csapat tulajdonosa, Chip Ganassi válaszolt a sajtó képviselőinek kérdéseire.

    

“Nem akarom, hogy bárkitől azt olvassam, Dario nem fog teljes mértékben felépülni Orvosi értelemben száz százalékosan rendbe fog jönni, ezt már az első naptól fogva tudjuk. Nincsenek olyan jellegű sérülései, amelyeknek esetében maradandó következményekkel kellene számolnunk. Szerencsétlen eset ez. Az orvosok határozottan javasolták, hogy a saját érdekében ne folytassa tovább a versenyzést. Dario a családunk része már hosszú-hosszú évek óta, sok mindent megéltünk együtt. Senki nem akar így kikerülni a sportból. A versenyzők saját elhatározásukból, saját terveik alapján szeretnének távozni. Az, ha valakivel közlik, hogy nem folytathatja, nagyon szívfájdító tud lenni” – nyilatkozta Chip Ganassi, azokat a kérdéseket azonban hárította, melyek Franchitti állapotának részleteit firtatták.

“Dario profi. Szereti a sportot és egyben érti is. Mindenképpen benne akar maradni a körforgásban” – mondta Ganassi, majd hozzátette, ha elérkezik a megfelelő pillanat, le fognak ülni volt versenyzőjükkel, hogy együtt kitalálják, milyen formában tudna továbbra is részt venni a csapat életében.

“Utálok ilyesmit mondani aktív versenyzőről, de miután Dario már soha többé nem fog versenyautót vezetni, úgy érzem, biztonsággal kijelenthetem, az ő nevét olyanokkal lehet egy lapon említeni, mint Foyt, Andretti és Unser. Mindannyian láttuk a statisztikákat. Megnyerte a daytonai 24 órást, az Indianapolis 500-at és a sebringi 12 órást, mindezt egy éven belül. Ezek azok a dolgok, melyeket senki nem volt képes egymás utánban véghez vinni. Ismétlem magam, nézzenek a harmincegy győzelmére, amit karrierje során elért, ezzel nyolcadik az örökranglistán. Az egyetlen pilóta a történelemben, aki három bajnoki címet is tudott nyerni zsinórban” – méltatta Franchitti érdemeit Ganassi.

“Ahogyan a sajtóközleményünkben is szerepelt, úgy vélem csak lapozunk egy oldalt, amelyet követően egy újabb fejezethez érkezünk Dario karrierjében. Nagyszerű nagykövete lesz a sportnak, nem tudnék mást mondani, akinek ekkora megbecsülése lenne világszerte és ennyire összeforrt volna a neve az IndyCarral.”

A média képviselőit természetesen Franchitti jelenlegi lelkiállapota is érdekelte.

“Nem vagyok az a típusú tulajdonos, aki napi kapcsolatban áll a versenyzőivel. Tudom, hogy az elmúlt héten Miamiban járt néhány vizsgálat miatt, majd onnan egyenesen Skóciába utazott. Az, hogy mi lett a vizsgálat eredménye, nyilvánvaló. Felhívott Skóciából. Elmondom önöknek, hogy ezt megelőzően összesen ha egy telefonhívást kaptam onnan. Ő úgy van vele, hogy ha távol van, akkor ténylegesen távol akar lenni az itteni dolgoktól. […] Amikor megszólalt a telefonban, volt valami változás a hangjában. Az első dolog, amit kérdeztem tőle a ‘mi a baj?’ volt.”

Ganassi elmondta, a beszélgetés során határozottan érezte, hogy Franchittit nagyon megviselte a döntéshozatal, holott az a hívás pillanatában már legalább 24 órája ténynek számított.

“Azt mondta, nézd, nem tudom folytatni, nem szeretnék másnak ártani, vagy megkockáztatni további sérüléseket.”

25.jpeg

Amióta kiderült, hogy Franchitti távozni kényszerül a hivatásos autóversenyzés világából, mint pilóta, az első sokkot követően azonnal azt kezdte mindenki találgatni, hogy vajon ki léphet a – nyugodtan, minden pátosz nélkül kijelenthetjük – élő legenda helyébe az IndyCar egyik legikonikusabb autójában.

“Szerencsére biztos szponzori hátterünk van, ahogyan ezt mindannyian tudják” – válaszolta diplomatikusan Ganassi a 10-es autó majdani sorsáról. “Barlangban kell élned, ha még nem hallottál arról, hogy ez egy Target autó. A Target egy nagyon erős támogatója a szériának valamint a csapatunknak. Reméljük, hogy az elkövetkezendő hetekben bejelentéssel tudunk szolgálni.”

Ganassi azt is elárulta, korántsem vehető 100%-ra, hogy a csapat friss szerzeménye, a KV Racingtől átigazoló Tony Kanaan valóban a 8-as számú autót fogja vezetni a 2014-es szezontól.

“Ha arra kíváncsiak, hogy ő [Kanaan] egy lehetőség-e számunkra a 10-es autóban, azt kell válaszolnom, nincs kizárva” – zárta rövidre a szakember, majd leszögezte, csapata egészen biztosan négy autóval vág neki a következő szezonnak.

“A kérdés az, hogy egy olyan tehetséggel indulj, aki már bizonyított, vagy egy fiatal trónkövetelővel. Ez valószínűleg az egyik elsődleges döntés, amit meg kell hoznunk” – válaszolta Ganassi a Franchitti helyére érkező pilóta kilétét firtató kérdésekre. “Akárki is tölti be a helyét, nem csak nagy elvárásoknak kell megfelelnie az előd miatt, de olyannak is kell lennie, aki nagyszerű csapattársként képes lesz segíteni Scott Dixonnak, valamint Kanaan-nek és Charlie-nak [Kimball].”

A csapattulajdonos elmondta továbbá, hogy a pontokért való harchoz a lehető legtökéletesebb összhangnak kell meglennie a csapaton belül.

“Ez nem biztos, hogy a legjobb hely egy fiatal pilóta számára. Nem azt mondom, hogy nem működhet, de nekünk most minden elérhető opciót meg kell vizsgálnunk. Az elmúlt napokban mi sokkal inkább Darióra gondoltunk, hogy őszinte legyek, mint arra, hogy ki fogja vezetni az autóját. “

 

 képek: IndyCar, msport1.net

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy