II. USAracing Awards – 2. kör


A tegnapi napon már mindenki elolvashatta az USAracing speciális szezonértékelőjének első részét, melyből többek között kiderült, hogy kit tart ezen blog az év emberének és melyik volt az elmúlt idény leghajmeresztőbb pillanata.

     

Az alábbiakban további kategóriák legjeiről hull le a lepel, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, szigorúan szubjektív alapon.



   

      

Az év pitbéli incidense: Scott Dixon elüti Will Power szerelőjét

                 

Nem sokkal a Grand Prix of Sonoma féltávját követően egyszerre látogatott ki a pitbe Will Power és a versenyt vezető Scott Dixon. A Chip Ganassi Racing csapata végzett elsőként és szépen útjára is engedték pilótájukat, azonban nem számoltak egy halálos lelki nyugalommal, kezében Power autójának leszerelt kerekével korzózó, Team Penske szerelővel. Dixon nem tudta kikerülni és látványosan elcsapta a Travis Law névre hallgató úriembert, aki rögvest két másik kollégáját is magával sodorta. Szerencsére senki nem sérült meg komolyabban, az új-zélandi azonban kapott egy áthajtásos büntetést az esetért, ami végül a győzelmébe került.



                            

                    

Az év konteósa: Scott Dixon

                 

A sonomai incidenst követően kezdett lemenni a függöny a ’90-es évek közepe óta Iceman névre hallgató versenyző előtt, de a pontot az i-re a Baltimore-ban történtek tették fel.

Az eset másik főszereplője ezúttal is Will Power volt, aki a futam negyedik restartjánál annyira csak az előtt lévő Sebastien Bourdais-ra koncentrált, hogy elfelejtett belenézni a visszapillantó tükrébe, ezáltal fogalma sem volt arról, hogy Dixon milyen közelségben van hozzá. Power kihúzódott, hogy megelőzhesse a szemüveges franciát, amikor is elszámította magát és a falban végezte, magával rántva a 9-es számú Ganassi gépet pilótástul. Az ausztrál később bocsánatot kért az esetért, ami azonban Dixont nem hatotta meg, sőt, hirtelenjében elkezdte úgy érezni, hogy mindenki összeesküdött ellene.

Megvádolta a Team Penske-t, hogy azok biztatták arra Powert, hogy iktassa ki őt a versenyből, majd egy füst alatt a sonomai pitben történeteknél is szándékosságot vélt feltételezni, mondván Roger Penske-ék direkt zavarták az autója elé az ominózus szerelőt, tudván, hogy az büntetést von maga után. Dixon Baltimore-ban Beaux Barfield versenyigazgatót sem kímélte, akiről nyíltan kijelentette, hogy alkalmatlan a munkájára. Barfield azonban még így is lényegesen olcsóbban megúszta a szájkaratét, mint a Penske Racing elnöke, Tim Cindric, akit a felpaprikázott új-zélandi egyenesen egy darab szarnak nevezett.

           

Az év esése: Chip Ganassi, Mid-Ohio

              

A szezon első felében mutatott viszonylag gyatra performansz után a Pocono Raceway-en tért vissza az élmezőnybe a Chip Ganassi Racing, innentől fogva pedig négy futamon keresztül nem volt megállás. Scott Dixon a Pocono Raceway-en és a torontói duplafordulón bemutatott triplázását követően Mid-Ohion Charlie Kimball-é volt a főszerep, aki pályafutása első IndyCar győzelmét aratta. Chip Ganassi pedig annyira örült fiai teljesítményének, hogy szó szerint leesett a pit faláról.

   

          

Az év győzelme: Tony Kanaan, Indianapolis 500

             

Az IndyCar jelenlegi mezőnyének legnépszerűbb pilótája megannyi viszontagság után, tizenkettedik nekifutásra idén májusban végre felért a csúcsra és csatlakozott a világ legrégebbi pályaversenyének győztesei által alkotott, szűkkörű, elit klubba. A brazil Kanaan nem csak saját pályafutása, de csapata, a KV Racing első indianapolisi diadalát aratta május 26-án, véget vetve az őt ezen a pályán sújtó hosszú évek óta tartó átoknak.

            

kl.jpg



               

‘Will Power Double Bird’ különdíj: Sebastian Saavedra, Detroit

                             

A Dragon Racing ifjú kolumbiaija a detroiti duplaforduló első futamán olyannyira berágott Marco Andrettire, hogy kiesését követően képes volt megvárni, amint a pace car mögött haladó kollégája megjelenik és egy nemzetközi jelzés keretében tudatta vele véleményét. Saavedrára az esetért harmincezer dolláros pénzbírságot szabott ki a széria, de saját bevallása szerint nem bánta meg.

     

  

Az év rajongója

  

Nem lehet más, mint az egykori alaszkai kormányzó és republikánus alelnök-jelölt, Sarah Palin. A modellből lett politikust lehet szeretni, lehet utálni (utóbbiak vannak többségben), de hogy nála nagyobb autósport rajongót ilyen körökben nehezen találni, az is biztos.

Jó példa erre, hogy öt gyermeke közül három olyan neveket visel, mint a Track, Bristol és Piper Indy. Palin az 1963-as Indianapolis 500 győztes Parnelli Jones meghívására látogatott el a legendás verseny idei felvonására, ahol azt is megosztotta az érdeklődőkkel, hogy ezzel egy álma vált valóra, hiszen az Indy 500 helyszíni megtekintése régóta a bakancslistáján szerepelt.

     

palin.jpg

   

Az év DOOM díjasa: Houstoni duplaforduló



   

A szezon utolsó előtt futamhétvégéjére fokozottan igaz volt az a mondás, hogy ami elromolhat, az el is romlik. A bukkanókkal fűszerezett utcai pálya konkrétan életveszélyes mivoltára az esemény első napján, pénteken derült fény, aminek köszönhetően több órás csúszás állt be a programban. Az illetékesek egy beépített sikán mellett döntöttek, melyről gyorsan kiderült, hogy többet árt, mint használ, így a versenyeket már e nélkül bonyolították le. A menetrend borulása miatt a kvalifikációkat a futamokat megelőző időpontra tették át, a vasárnapi nap esetében azonban közbeszóltak az égiek egy olyan zuhé formájában, hogy lehetetlen volt a pályán érdemben körözni, ezért a második futam rajtrácsát a bajnokság állása alapján állapították meg. Azonban még ez a látszólag egyszerű dolog sem ment könnyen. Első nekifutásra az aktuális összetett eredménye szerint hirdettek sorrendet, azonban kiderült, hogy a szabálykönyv értelmében az előző hétvége utáni állapotot kell figyelembe venni, így hiába ragasztották már Dixon autójára a pole-osnak járó matricát, az első kockából mégis Castroneves vághatott neki a kilencven körnek. A végső döfést a már addig is elcseszett houstoni hétvégébe a második verseny utolsó körében történt baleset mérte, melynek következtében tizenhárom néző, egy IndyCar alkalmazott és a széria ikonikus figurája, a négyszeres bajnok és háromszoros Indy 500 győztes Dario Franchitti is megsérült.

Ezt a hétvégét már művészet lenne alulmúlni.

 

folyt.köv.



 

 

 

 

képek: IMS, IndyCar



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy