Megérkezett a 2014-es IndyCar versenynaptár

Az elmúlt hónapok hírei alapján ezen blognak enyhén szólva sem voltak nagy várakozásai a IndyCar 2014-es naptárát illetően.


Mark Miles, a Hulman & Co. vezérigazgatója már korábban leszögezte, hogy az elkövetkezendő szezon afféle átmeneti év lesz a 2015-ös idény előtt, amikor is ránk szakad az ég csillagostul, akkora durranások lesznek majd.

Na persze, ha annyi pénzem lenne, amennyiszer hallottam már ezt az “x év múlva meghódítjuk a világot” szcenáriót, már réges-rég Indianapolisban csöveznék a pagoda tövében. Mindenesetre a nyakkendősök jól tudják, hogy mi kell a jó hírekre kiéhezett, a végletekig kitartó IndyCar rajongóknak és ha egyelőre nem tudnak semmi pozitívumot lenyomni a torkukon, akkor előbújik belőlük a politikus és elkezdenek fűt-fát ígérni. Nem is kell sokat gondolkodniuk a mézesmadzag alapanyagán, elég csak bedobni a kalapba például Road Americát és Laguna Secát, és máris elalélnak a fanok, legalábbis annak naívabb halmaza mindenképpen.

Addig azonban még hátra van a 2014-es, ki számolja már hányadik átmenetinek szánt szezon, majd jöhet utána a nem éppen osztatlan népszerűségnek örvendő nemzetközi, téli bajnokság. Ennek megfelelően jövőre a főszezon öt hónapot sem fog kitenni, de legalább – néhány kivételtől eltekintve – heti rendszerességgel lesznek versenyek, szám szerint tizennyolc ebből hat oválpályán, négy építetten, nyolc pedig utcai aszfalton került majd megrendezésre, utóbbiak közül három esetben pedig ismét visszatér az idén sikeresen vizsgázott duplafordulós formátum. A feszített menetrend végére garantált néhány kipucsult csapattag, miután szerencsétlenek éjt-nappallá téve dolgozhatnak az autókon, hogy időre készen álljanak a következő futamra.

A sűrű, kis túlzással egymásba érő versenyeket tartalmazó naptár oka a téli bajnokságban keresendő, mely egy teljesen más kategóriát képvisel a már megszokottaktól. Eleve, akárhogyan is vesszük, már csak a logisztikát tekintve nagyobb kihívásokkal jár az idegen országok közötti ingázás, a versenygépek körüli teendőkről nem is beszélve. Kérdés azonban az, hogy a tömörített főszezon által nyert négy hónap (szeptember-december) vajon mennyire lesz elég a csapatok számára ahhoz, hogy érdemben felkészüljenek a jelenleg még fantom státuszban tengődő téli hacacáréra, melynek végével szinte heteken belül kezdődik a soron következő főszezon. Arra mikor készülnek fel? Mert cirka egy-másfél hónap annyit ér, mint Kyle Busch-nak a spanyol etikett.

stpete_1.jpg

Persze a megosztott idény ötlete mögött is találni némi értelmet, ha kellőképpen keressük. Egyrészt az augusztusi szezonzáróval elkerülhető a versenyhelyzet az Amerikában piacvezető sportágakkal (NFL, NBA, MLB stb.), másrészt pedig a téli futamok kiválóan alkalmasak arra, hogy az autósportra végletekig kiéhezett rajongókat a televíziókészülékek elé ültesse világszerte. Már ha képesek lesznek természetesen összerakni egy épkézáb tévés csomagot.

Térjünk át akkor a lényegre, nevezetesen magára a versenynaptárra, mely ahogyan az várható volt, csak egy új pályát tartalmaz, nevezetesen a minden tekintetben formabontónak szánt indianapolisi road-ot, melyre az Indianapolis 500 május hónapi programjainak kezdete előtt egy nappal kerül sor, remélhetőleg nem üres lelátók előtt. Nem lesz viszont ugyebár Baltimore és ami még ennél is fájóbb pont, úgy fest Brazíliának is búcsút mondhatunk, így a mezőny csak egyetlen egy USA-n kívüli, főszezonos hétvégét fog jövőre futni, méghozzá Torontóban, az ideihez hasonlóan duplafordulós formátumban. Aki elkeseredne, mármint amiatt, hogy csak egy külföldi verseny lesz, azt vigasztalja a tudat, hogy jön viszont a téli bajnokság, amikor elméletileg dögivel érkeznek majd az egzotikus helyszínek, lévén ha nem akarnak havon versenyezni január-február környékén, akkor csakis a mediterrán országok jöhetnek szóba.

A szezon, akárcsak az elmúlt években, 2014-ben is a floridai St. Petersburg utcáin rajtol majd, az utolsó futamra pedig a fontanai Auto Club Speedwayen kerül sor. A duplafordulók helyszínéül (kövezzen meg aki akar, de amennyire utáltam, most olyannyira megkedveltem ezt a formátumot) az idei évhez hasonlóan jövőre is a detroiti Belle Isle, a houstoni Reliant Park, valamint a torontói Exhibition Place szolgál majd.

Az alábbiakban következzék tehát a(z) [ide jön az új névadó szponzor neve, ha egyáltalán lesz] IndyCar Series 2014-es naptára, melyben meglepetés ugyebár nincs, ellenben az időpontok átrágására legalább alkalmas. 

 

 

IndyCar versenynaptár – 2014
Időpont Helyszín Típus
Március 30. St. Petersburg, Florida utcai
Április 13. Long Beach, Kalifornia utcai
Április 26. Barber Motorsports Park, Alabama épített
Május 10. Grand Prix of Indianapolis, Indianapolis, Indiana épített
Május 25. Indianapolis 500 ovál
Május 31. Belle Isle, Detroit, Michigan utcai
Június 1. Belle Isle, Detroit, Michigan utcai
Június 7. Texas Motor Speedway
Fort Worth, Texas
 
ovál
Június 28. Reliant Park, Houston, Texas utcai
Június 29. Reliant Park, Houston, Texas utcai
Július 6. Pocono Raceway, Long Pond, Pennsylvania ovál
Július 12. Iowa Speedway
Newton, Iowa
 
ovál
Július 19. Toronto, Ontario, Kanada
 
utcai
Július 20. Toronto, Ontario, Kanada
 
utcai
Augusztus 3. Mid-Ohio Sports Car Course
Lexington, Ohio
 
épített
Augusztus 17. The Milwaukee Mile
Milwaukee, Wisconsin
 
ovál
Augusztus 24. Sonoma Raceway,
Sonoma, Kalifornia
 
épített
Augusztus 30. Auto Club Speedway Fontana, Kalifornia   ovál

 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy