Forr a levegő Hinchcliffe körül

Forr a levegő Hinchcliffe körül

Annak ellenére, hogy még hátra van az idei szezonból egy verseny és a bajnokság sincs korántsem lefutva, a rajongókat máris a 2014-es év foglalkoztatja.


Az átigazolási piac kétségkívül legnagyobb mozgatórugójának James Hinchcliffe-et kell tekinteni, akinek jövőjével kapcsolatban már most annyi találgatás merült fel, hogy lehetetlen megjósolni, végül hol köt ki a széria talán legeredetibb figurája. Egy biztos, maga az érintett nem aggódik, sőt, egyenesen azt találta mondani, hogy ő bizony nem siet sehová. Ebből a kijelentéséből kiindulva a legtöbben arra a megállapításra jutottak, hogy Hinchcliffe már meg is állapodott valamely csapattal.

Na, de melyikkel?

Ötletekből nincs hiány, így az elmúlt napokban/hetekben felröppent hírek, információk alapján megkíséreljük felvázolni a lökött kanadai esetleges jövőképét.

        

         

1. Marad az Andretti Autosportnál

          

A csapat tulajdonosa, Michael Andretti többször kifejtette, hogy nagyon örülnének annak, ha Hinchcliffe jövőre is az ő soraikat erősítené. Ennek megvalósulásában azonban a legnagyobb szerep a GoDaddyre hárul, mely cég továbbra sem közölte hivatalos álláspontját azügyben, hogy maradnak-e a szériában jövőre, avagy sem. Korábbi sajtóértesülések szerint a világ vezető domain szolgáltatója a szezon végén távozik az Andretti Autosporttól, ami egyúttal azt is jelentené, hogy a 27-es számú, Hinchcliffe által vezetett autó anyagi háttér nélkül marad, ugyanakkor olyan hírek is napvilágot láttak, miszerint a cég csak a csapatot hagyná ott, a kanadai versenyzőt, mint személyes szponzor továbbra is támogatná.

Azonban abban az esetben sem reménytelen a 26 esztendős tehetség szerződéshosszabbítása jelenlegi munkaadójával, ha a GoDaddy végleg hátat fordít az IndyCarnak. A Chip Ganassi Racing a houstoni duplaforduló előtt bejelenetette, hogy szakít eddigi motorszállítójával, az általuk sokat kritizált Hondával és a következő szezontól fogva Chevrolet-ra vált. A bejelentéssel egyidejűleg meg is kezdődtek a találgatások, hogy a japán cég mely gárdával pótolja majd az így kialakult űrt és bár a Honda úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a CGR helyett egy másik nagy csapatot fognak kiszolgálni erőforrásaikkal, a pletykák egyre inkább az Andretti Autosport nevét rebesgetik. Ha tehát az AA 2014-től megköszöni a Chevrolet-nak az eddigi közös munkát és a Honda mellett kötelezi el magát, akkor az akár Hinchcliffe maradását is jelentheti, ugyanis a Honda Canada hosszú idő óta elszánt híve a kanadai versenyzők támogatásának, jelenleg pedig nincs a piacon Hinchcliffe-nél nagyobb kaliberű, tehetségesebb és népszerűbb pilóta a fenti északról.

  

    

2. Távozik a KV Racinghez

   

Az egyik legnépszerűbb, közszájon forgó teória annak ellenére, hogy egymásnak ellentmondó információk érkeznek Hinchcliffe átigazolása kapcsán. Miután Tony Kanaan távozása a Chip Ganassi Racinghez hivatalossá vált, több szakértő egyből a kanadait vizionálta a 11-es számú versenygép volánja mögé. A KV Racing helyzetét még érdekesebbé teheti, hogy nem hivatalos források szerint az sem biztos, hogy a gárda 78-as számú autóját vezető, tőkeerős személyes szponzorokkal rendelkező Simona de Silvestrót meg tudják tartani, ugyanis a szombati, houstoni futamon eddigi IndyCar pályafutása legjobb eredményeként a második helyen végző svájci hölgyet állítólag több csapat is megkörnyékezte.

Szintén a KV Racinggel hozták összefüggésbe Sebastien Bourdais-t, aki az egyre nagyobb problémákkal küszködő Dragon Racingtől menekülne egy stabilabb jövőtervvel rendelkező csapathoz.

Más, bennfentes információk szerint azonban Hinchcliffe-nek vajmi kevés esélye van a KV ülésre. Az ok abból áll, hogy a csapat már hónapokkal ezelőtt -amikor még javában harcolt Kanaan maradásáért – több, sikeresnek mondható tárgyalást bonyolított le leendő, 2014-es szponzorokkal, ezért nem annyira fontos számukra a kanadai jelenléte és bázisa.

Egy biztos, semmi sem vehető 100%-ra, hiszen a Hinchcliffe KV-s szerződése melletti oszlopban legalább ugyanannyi strigula szerepel, mint az azt kizáróban. Azért egy Hinchcliffe-Bourdais páros ütős lenne, nem? Az pedig még inkább, ha a GoDaddy maradna a kanadai háta mögött és Andrettiék helyett a KV-nél kötnének ki.

  

   

3. Viszi a Ganassi

  

Kétségkívül a legmerészebb, egyben legérdekesebb opció. A teória szerint Dario Franchitti 2014-ben az utolsó, teljes szezonos évét teljesíti majd az IndyCarban, ezt követően pedig a sportautózás felé veszi az irányt és legfeljebb csak részidős pilótaként, néhány futamon (pl. Indianapolis 500) láthajuk viszont egy DW12-esben. Ennek tudatában a csapat nem bíz semmit a véletlenre, olyannyira, hogy már meg is van a skót klasszis utódja, méghozzá Hinchcliffe személyében. Ganassiék azonban tudván, hogy a fiatal tehetségre több ellenfél is pályázna a közeljövőben, igyekeznek bebiztosítani magukat, így már az idei szezont követően leszerződtetik a kanadait. Azonban szó sincs arról, hogy a Franchitti/Dixon/Kimball/Kanaan kvartett mellett egy ötödik autót is indítanak jövőre, a kontraktus ugyanis egy átmeneti évet takarna Hinchcliffe számára. Ez azt jelentené, hogy a most 26 éves pilóta 2014-ben nem rendelkezne komplett szezonra szóló üléssel, viszont lehetőséget kapna arra, hogy más kategóriákban is kipróbálhassa magát Ganassiék jóvoltából, többek között a NASCAR Nationwide-ban és a GRAND-AM, valamint az ALMS házasságából jövőre megszülető United Sports Car Championshipben. 

Az első hallásra kaotikusnak tűnő szezont maga az érintett sem nagyon bánná, hiszen már több alkalommal lenyilatkozta, hogy több fronton szeretné megméretni magát a motorsporton belül, de lehetőleg még a legjobb éveiben, mert csak így tudja letesztelni önnön kvalitásait.

Szintén a Ganassi szerződés malmára hajtja a vizet, hogy a csapat régi szponzora, a Target ezen a nyáron kezdett el terjeszkedni Kanadában, ezért égető szükségük van egy helyi zászlóvivőre.

Végezetül pedig azt a lehetőséget is számításba kell venni, hogy ha Franchitti Houstonban elszenvedett balesetének következtében úgy dönt – vagy úgy kell döntenie – , hogy visszavonul az open-wheel versenyzéstől, akkor Hinchcliffe akár már jövőre piros overálba öltözhet.

   

    

A fentiek pusztán spekulációkon alapulnak, mindenesetre érdemes számba venni őket, még akár az is előfordulhat, hogy egy negyedik opció lesz a nyerő, amire senki nem gondol. Érdekes holtszezon elé nézünk, annyi szent.

   

   

   

kép: IndyCar