Tagliani a legnagyobb favorit a 10-es számú autóra – FRISSÍTVE

Sajtóértesülések szerint Alex Taglianinak van a legnagyobb esélye arra, hogy a szezonzáró fontanai versenyen vezethesse a Chip Ganassi Racing 10-es számú autóját.

A kanadai pilóta ezzel mondhatni pályafutása utolsó nagy lehetőségét kaphatná, miután idén egyszer már úgy tűnt, végleg befellegzett IndyCar szereplésének. A szezon első felében finoman szólva sem nyújtott acélos teljesítményt, autótörésben viszont annál inkább az élen járt. Az eredménytelenséget látva addigi munkaadója, a Barracuda Racing hosszas mérlegelés – és szponzori nyomás hatására – a torontói duplafordulós hétvége után megköszönte a veterán versenyző addigi munkáját és a soron következő, mid-ohoi futamra már a GP2 menő Luca Filippit ültette a 98-as számú gépbe.

Tagliani jövője ekkor meglehetősen kilátástalannak tűnt, olyannyira, hogy maga is úgy nyilatkozott, lehet soha többet nem ülhet már egy DW12-es volánja mögé.

A sors útjai persze kifürkészhetetlenek és a quebeci születésű, rendkívül rajongóközpontú kanadai – aki pont a fontanai MAVTV 500 kvalifikációs napján tölti be a negyvenedik életévét – még egyszer lehetőséget kaphat arra, hogy megmutassa, nem olyan kutyaütő, mint amilyennek az idei éve alapján sokan leírták. Képességei megcsillogtatására ráadásul az Auto Club Speedwaynél keresve sem lehetne jobb helyszínt találni. A 2012-es Indianapolis 500 pole pozíciósa komoly tapasztalattal rendelkezik a kétmérföldes ovált illetően, hiszen már négy alkalommal is versenyzett azon. A legutóbbi, 2012-es futamot akár meg is nyerhette volna, ha huszonöt körrel a vége előtt nem üt be a ménykű egy műszaki hiba formájában.

A Dario Franchitti houstoni balesetének következtében gazdátlanul maradt 10-es számú autó sorsáról megállíhatatlanul folyik a találgatás, Tagliani esetleges szerződtetésének híre azonban egyelőre csak egy újabb fejezetet jelent ebben a mini szappanoperában. A Chip Ganassi Racing hétfőn még úgy nyilatkozott, könnyen előfordulhat, hogy csak két pilótával vágnak neki az Auto Club Speedwayen megrendezendő futamnak, ennek ellenére a rajongók körében napok óta parázs viták dúlnak azzal kapcsolatban, hogy kit kellene beültetnie Ganassinak üresen maradt versenygépébe. A lista pár nap alatt tekintélyesre duzzadt; sokan szívesen látnák viszont a tavalyi fontanai fordulón meggyőzően teljesítő, idén viszont szponzorációs gondok miatt IndyCar ülés nélkül maradt Rubens Barrichellót, akivel kapcsolatban egyesek ironikus módon meg is jegyezték, hogy ideális jelölt lenne a banoki címet eldöntő futamon, ugyanis nála jobban senki nem tudja, hogyan kell hátvédként segíteni a címre ható csapattársa. Többen kardoskodnak az igazságtalanul alig-alig lehetőséghez jutó Wade Cunninghamért, de szép számmal szurkolnak az idei Indianapolis 500-on bemutatkozott Conor Dalynek, valamint a brazil Ana Beatriznak is, aki egyébként az idei Indy 500 rajtpozíciójához képest legtöbb helyet javító versenyzője lett. Az igazán nagyot álmodók részéről pedig olyan nevek is repkednek, mint Tomas Scheckter, vagy éppen a versenypályákat manapság 3D-s snookerasztalnak néző Jacques Villeneuve, néhányan pedig egyenesen Sam Birdöt követelik a 10-es Dallara-Hondába, miután a GP2 bajnoki tabellájának jelenlegi második helyét elfoglaló brit fiatalember elhintette, hogy szívesen átigazolna az IndyCar mezőnyébe.

Egyesekben az is felmerült – persze nem komolyan -, hogy kenőpénzt kellene fizetni Jimmy Vasseréknek, hogy engedjék el az utolsó futamra Tony Kanaan-t, hadd mutatkozzon be egy picivel előbb leendő csapatával. Ugyanezt a gondolatmenetet követve mások egyenesen Juan Pablo Montoyát követelték a 10-esbe, mondván jelenleg még Ganassi alkalmazott, akadálya sem lenne, az ötlet azonban veszett fejsze nyele, ugyanis Chip bá’ előbb rágná le a saját fejét, mint hogy bárminemű segítséget nyújtson Roger Penske-nek, akinek gárdájával hét év open-wheel hiátust követően jövőre tér vissza az IndyCarba a kolumbiai fenegyerek.

Néhány közkedvelt név azonban már rögtön az elején kiesett a kalapból, miután Katherine Legge-nek, Bruno Junqueirának és Ryan Briscoe-nak egyaránt az American Le Mans Series Petit Le Mans-ján lesz jelenése a MAVTV 500 hétvégéjén, míg az idei Indy 500-on egy második hellyel bemutatkozó Carlos Munoz inkább az Indy Lights-ra koncentrál.

 

 UPDATE: A Chip Ganassi Racing hivatalosan is bejelentette, hogy Alex Tagliani vezeti a 10-es számú autót a jövő hétvégi, fontanai szezonzárón.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy