Sato indulhat a pole-ból a Grand Prix of Houston első futamán

Sato indulhat a pole-ból a Grand Prix of Houston első futamán

Takuma Sato révén a texasi székhelyű AJ Foyt Enterprises autója indulhat a pole-ból a Grand Prix of Houston hamarosan kezdődő, szombati futamán.

A versenyhétvége eddig része finoman szólva sem telt zökkenőmentesen az IndyCar mezőnye számára, köszönhetően az utcai pálya egyes kanyarjánál található bukkanóknak, mely bizony istenesen meg tudja dobni az arra gyanútlanul ráhajtó autókat. A problémák miatt a hivatalos menetrend szinte teljes mértékben átíródott, ennek hála az eredetileg péntekre tervezett első kvalifikáció is a mai napra tevődött át, emellett pedig az utcai/épített pályák esetében megszokott időmérő formátum is változott és akárcsak a holnapi, második futam esetében, ma is egy harminc perces (csoportonként 2 x 15 perces) hajrában dőlt el a rajtsorrend.

A legjobb, 1:00:4535-ös kört az idén Long Beachen karrierje első IndyCar futamgyőzelmét megszerző Takuma Sato érte el, míg mellőle a Team Penske-s Will Power rajtolhat majd. A második sorból a Chip Ganassi Racing pilótája, az összetettben jelenleg második helyen álló Scott Dixon indulhat, mellőle pedig a Reliant Parkban veretlennek számító Sebastien Bourdais várhatja – pontosabban várhatná – a zöld zászlót, a francia versenyző ugyanis nem örülhet maradéktalanul, hiszen be nem tervezett motorcsere miatt tízhelyes büntetést kap majd. Ennek megfelelően a második sort így a Schmidt Hamilton Motorsportos Simon Pagenaud örökölte meg. Nem Bourdais az egyetlen, akit új erőforrás miatt hátrasorolnak, ugyanis a tizedik helyet megszerző Dario Franchitti, valamint a tizenkilencedik időt autózó Graham Rahal is hasonló cipőben jár.

A kvalifikáció során csak egyszer volt szükség a piros zászlóra. Az első csoportba beosztott Tristan Vautier ugyanis a tizes kanyarban eldobta az 55-ös számú Schmidt Peterson gépet, minek köszönhetően a szabályok értelmében búcsút mondhatott a legjobb két körének. A baleset a lehető legrosszabbkor jött többek között Marco Andretti számára, akinek ekkor még egy darab mért köre sem volt, de végül az utolsó pillanatban sikerült megfutnia egy tizenkettedik pozíciót, ami Franchitti büntetésének hála a tizenegyedik rajthelyet jelenti. A bajnokságot vezető Helio Castroneves már nem volt ilyen szerencsés, a Team Penske brazilja ugyanis csak a huszonkettedik időt tudta összehozni, de a büntetésből ő is profitál egy helyet.

A hírhedt bukkanó miatt az IndyCar úgy határozott, hogy nem csak a mai, de a vasárnapi versenyt is állórajttal indítják el, valamint a megszokott kétautós helyett, egyautós restartokkal fogják útjára indítani a mezőnyt a pace car fázisokat követően.

Az Indy Lights és az IndyCar versenyére NEM építik be a sikánt. 

aklésa.png

A fenti táblázat nem tartalmazza a büntetéseket.

 

 

 

kép: IndyCar