Rendhagyó interjú Dario Franchittivel

Ha nem tudod ki az a Dario Franchitti, akkor annak csak az a magyarázata lehet, hogy most jöttél a Marsról. Vagy az elmúlt húsz évet hibernált állapotban töltötted, esetleg az amazonasi esőerdőben éltél számkivetettként.


A Chip Ganassi Racing versenyzője ugyanis az egyike azon kevés tengerentúlon aktív pilótának, akinek nevét még a világ legnagyobb részén ismerik, eredményeit pedig elismerik. Négyszeres IRL/IndyCar bajnok, háromszoros Indianapolis 500 győztes, számtalan rekord tulajdonosa, bérelt hellyel a motorsport történelemkönyvében. Ami viszont a többség számára szimpatikussá teszi, hogy mindezek ellenére mégsem törte össze-vissza magát azért, hogy celeb legyen, nem bulizott a Playboy villában és bár elvett feleségül egy akkoriban A-listásnak mondott hollywood-i színésznőt, aki az Indianapolis Motor Speedwayen gyakran ellopta előle a showt, azonban botrányok nem övezték a mindennapjait, és ez a tendencia máig meg is maradt. Pedig egyesek de dörzsölték a tenyerüket szaftos sztorikra kiéhezve, amikor kiderült, hogy a skót bajnok és a szebb napokat látott Ashley Judd utjai végleg szétválnak. Végül persze a hiénáknak csalódni kellett, hiszen a válás is ugyanúgy zajlott le, ahogy az azt megelőző több, mint tíz év: csendben, a bulvársajtót kizárva. Az idén negyvenedik életévét betöltött versenyző ugyanis semmit nem óhajt a nyilvánosság elé tárni, aminek nincs köze a munkájához – teszem hozzá nagyon helyesen.

A Chrone Online nevű online magazin azonban megkísérelte a lehetetlent és arra kérte Franchittit, hogy a kedvükért fejezzen be néhány előre megkezdett mondatot, melyből talán közelebbi képet kaphatunk arról, hogy milyen is az ember a sisak alatt.

   

    

Az érdeklődésem az autóversenyzés iránt…. az apám révén kezdődött, aki kedvtelésből hétvégente a Formula Fordban versenyzett, én pedig elég sok időt töltöttem vele a pályán. Hobbikarrierje vége felé egy F2-es autót vezetett, amit végül eladott, hogy legyen miből elkezdenem a saját pályafutásom. Feladta a szenvdélyét, hogy finanszírozhassa az én álmom.

            

Kedvenc vintázs autóm a saját gyűjteményemből…. a Ferrari F40-esem, ami tizennégy éve van a tulajdonomban. Tinédzserként volt egy poszter erről a modellről a falamon, amikor pedig először lehetőségem nyílt arra, hogy vezethessem, nagyobb élmény volt, mint amit azelőtt csak el tudtam képzelni.

            

Az autó, amit szeretnék a garázsomban látni…. egy régi Lancia Stratos rally autó. A ’70-es években készült, kicsi kerettel és Ferrari motorral.

                                  

Ha nem a versenypályán vagyok, a kedvenc közlekedési módom…. attól függ, hogy milyen napom van, milyen a hangulatom és hol vagyok. Több autóm van a skóciai otthonomban, mint Nashville-ben.

           

Kiltet (tradicionális skótszoknya, népviselet) veszek fel…. elegáns eseményekre, miután ezt csak ilyen alkalmakon szokás viselni. Az anyai nagymamám leánykori neve McLaren volt, szerintem a gyors autók a génjeimben vannak.

                

Ha nem lennék autóversenyző akkor…. ötletem sincs mi lennék. Hálás vagyok, hogy itt futhattam be karriert, mivel semmi máshoz nincs tehetségem. A versenyzés az, amihez egyedül értek.

                 

Olasz-skót gyökerekkel rendelkezve a tökéltes ételrendelés…. tésztafélék és amikor nem diétázom, akkor pizza vagy hamburger. Mióta a súlyom befolyásolja az autó viselkedését, észnél kell lennem, hogy mikor, mit eszem.

        

Abszolut kedvenc versenypályám…. Road America. Ez egy régi típusú pálya, ami nem sok változáson esett át.

                 

Dolgok, amik nélkül nem tudnék élni…. az iPadem a multifunkcionalitáa miatt. Ezzel tudom tartani a kapcsolatot a családommal és a barátaimmal, amikor úton vagyok. Szeretem a karórákat is, soha nem megyek sehová a TW Steel órám nélkül. Az órák gyűjtése úgy tűnik, egy közös hobbi az autóversenyzők között.

              

A legutolsó személy, aki megnevettetett…. a csapattársam, Scott Dixon.

          

A legutóbb amikor káromkodtam…. körülbelül húsz perccel ezelőtt történt. Napi átlagot vonva rengeteget káromkodom, és e tekintetben nagyon változatos a szóhasználatom.

                  

A legutolsó személy akit megcsókoltam. soha nem beszélek a magánéletemről.

              

Kedvenc italom…. ha iszom, ami nagyon ritkán fordul elő, a Sailor Jerry rumot kedvelem a leginkább kókuszdióval, vagy sörrel összemixelve. (fene az ízlésed – USAracing)

             

Amikor nem versenyzői overált viselek, a kedvenc öltözetem …. a megszokások rabja vagyok, tehát Diesel farmer és póló. Ha pedig öltönybe kell vágnom magam, akkor Zegna modell.

               

Tanácsom leendő autóversenyzőknek…. szenvedéllyel kell lenned a sport iránt. Ahogyan öregszem, egyre inkább rájövök, hogy a versenyzés csapatmunka. Nem számít, mennyire vagy tehetséges, ha nem dolgozol elég keményen.

                                

Azért választottam az Indy versenyzést a Forma-1 helyett, mert…. a ’90-es évek végén volt esélyem arra, hogy az F1-ben folytassam, de én nem igazán akartam feladni az Indyt, ráadásul tudtam, hogy nem lesz lehetőségem arra, hogy élvonalbeli F1-es csapatnál versenyezzek. Ironikus módon, az unokaöcsém, Paul di Resta a Force India pilótája.

 

 

 

kép: IndyCar

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy