Montoya aláírt a Team Penske-hez!
Még el sem kezdődött a holtszezon, de máris megtörtént az év talán legnagyobb bejelentése.
A Team Penske ugyanis hivatalosan is megerősítette, hogy Juan Pablo Montoya csatlakozik a csapathoz a 2014-es szezontól. A hír afféle derült égből villámcsapásként érkezett, hiszen pár nappal ezelőtt még arról cikkeztek, hogy miután a kolumbiai versenyző és az Andretti Autosport közötti tárgyalások megszakadtak, így Montoya valószínűleg továbbra is a NASCAR mezőnyének tagjaként fog nekivágni az elkövetkezendő évnek.
Mielőtt azonban még a Team Penske rajongóit az infarktus kezdené el kerülgetni, mondván a 37 pilóta érkezése Will Power, vagy Helio Castroneves távozását vetíti elő, azokat meg kell nyugatnom: sem az ausztrál, sem pedig a bajnoki tabellát jelenleg vezető brazil helye nincs veszélyben. Roger Penske alakulata ugyanis egy harmadik autót biztosít a 2000-es esztendő Indianapolis 500 győztese számára, mondhatni afféle dream team-et varázsolva.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozhatok ehhez a legendás csapathoz és velük kezdhetem meg a következő évet” – nyilatkozta a még mindig óriási népszerűségnek örvendő Montoya, aki a 2-es számú autó volánját tekergetheti hamarosan. „Már több alkalommal lehetőséget kaptam arra, hogy a világ legjobb csapatai számára vezethessek, és én mindig nagyra értékeltem Roger Penske-t és az ő cégét. Megtiszteltetés, hogy a Team Penske-nek vezethetek”.
Montoya 1999-ben ért fel először az amerikai nyitott karosszériás autóversenyzés csúcsára, amikor a Chip Ganassi Racing színeiben a CART sorozat bajnoka lett, az ezredforduló évében élete első és idáig egyetlen Indianapolis 500-án pedig a második rajthelyről húzta be.
2001-ben kategóriát váltott és a Forma-1-be szerződött. 2004-ig a BMW Williams F1 csapat pilótája volt, majd 2005-2006-ban a McLarenhez szerződött. F1-es pályafutása során hét győzelmet és tizenhárom pole-t szerzett, legjobb világbajnoki eredménye pedig két harmadik hely 2002-ből és 2003-ból. A sorozatot 2006-ban, hirtelen hagyta ott miután több személyi jellegű problémája adódott a csapat akkori első emberével, Ron Dennisszel. Az i-re a pontot a 2006-os Amerikai Nagydíj rajtja tette fel, melyen balesetbe keveredett csapattársával, Kimi Räikkönennel, ami mindkettejük versenyének végét jelentette. Az incidens kapcsán végleg elmérgesedett a viszony Montoya és munkaadója között, minek következtében egy héttel az ominózus futamot követően bejelentette, hogy a 2007-es évet már a NASCAR-ban kezdi meg régi CART-os főnökének, Chip Ganassinak alakulatával.
Hamarosan a McLaren is lépést tett az ügyben és bejelentette, hogy a szezont a csapat akkori tesztpilótájával, Pedro de la Rosával fejezik be.
Montoya nyolc szezont töltött el a NASCAR királykategóriájában, ez idő alatt kétszáznegyvennégy futamon indult, ebből két alkalommal sikerült elsőként áthaladnia a célvonalon, mindkétszer road pályán, összetettben pedig a 2009-es kilencedik helye jelentette a csúcsot. 2013. augusztus 13-án az Earnhardt Ganassi Racing bejelentette, hogy nem kívánja meghosszabbítani Montoya lejáró szerződését, aminek kapcsán azonnal meg is kezdődtek a találgatások egy esetleges open-wheel visszatérésről. A kolumbiait hírbe hozták természetesen a Chip Ganassi Racinggel, azonban hamarosan az Andretti Autosport lett az első számú opció. Ahogyan arról ezen a blogon is szó esett, Michael Andretti le is ült tárgyalni a versenyzővel, azonban szponzorációs okok miatt végül a dolog vakvágányra futott. Ezt követően úgy tűnt, hogy Montoya marad a NASCAR-ban, miután a Furniture Row Racing állítólag konkrét ajánlattal is megkereste, mostanra azonban nyilvánvalóvá vált, hogy mindenki kedvenc JPM-je visszatér a gyökereihez.
Ami egyrészt jó, izgalmas és nem mellesleg magának az IndyCarnak is jót tesz nézettség szempontjából, azonban egyben hazárdjáték is Montoya részéről. A rajongók nagy része ugyanis azt várja tőle, hogy onnan folytatja, ahol anno abbahagyta, holott erre, valljuk be, vajmi kevés esély van, legalábbis az első néhány futamon biztosan. Kellő visszarázódás után azonban nem lehet tudni, mit hoz számára a jövő, akár még az is előfordulhat, hogy elkapja a gépszíj és állandó résztvevője lesz az élmezőnyben zajló csatáknak, lévén a tehetsége meg van hozzá és a jó autó is garantált.
Mi szurkolunk.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough