Tony Kanaan a NASCAR-ban folytathatja

Tovább gyűrűzik a Tony Kanaan saga.

A brazil versenyzőnek továbbra sem biztos a jövője az IndyCarban, miután szponzorációs problémái csak nem akarnak megoldódni. Az idei Indianapolis 500 győztese a hírek szerint már leült tárgyalni Chip Ganassival, Sam Schmidt-tel, Bryan Hertával, sőt még volt munkaadójával, Michael Andrettivel is, azonban a megbeszélések végkimenetele minden esetben ugyanaz lett: Kanaan-nek pénzt kell vinnie, ellenkező esetben egy csapat sem tud autót biztosítani számára.

A tehetséges és rendkívül szimpatikus pilótáról jelenlegi csapata, a KV Racing sem szívesen mondana le, azonban Kevin Kalkhoven és Jimmy Vasser gárdája jó ideje küzd financiális problémákkal, melynek köszönhetően Indianapolist megelőzően még az is komoly lehetőségként lebegett, hogy a szezon második felében már csak a Nuclear Clean Energy révén stabil szponzori háttérrel rendelkező 78-as számú, Simona de Silvestro által vezetett autót állítják csatasorba. Kanaan legendás versenye aratott győzelme viszont afféle instant mentőövet dobott a csapatnak és többek között a Sunoco segítségével sikerült kilábalni a gödörből, legalábbis ideiglenesen. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy Indy előtt még fejbúbig, azt követően viszont már csak nyakig álltak a szarban.

2014 viszont jelenleg teljesen fehér folt, a dolgok jelenlegi állása szerint – hacsak nem történik valami csoda – könnyen előfordulhat, hogy a KV Racing csak egy autót tud teljes szezonban indítani. Kanaan pedig hiába nyerte meg a világ leghíresebb, legnagyobb hagyományokkal bíró pályaversenyét, könnyen előfordulhat, hogy tizenhét szezont (ebből öt év CART) követően jövőre már nem lesz részese az IndyCar mezőnyének. Hiába van még hátra három futam az idei szezonból, a szép magyar szóval élve “silly season” már javában zajlik, mozgolódik a pilótapiac és ennek megfelelően nagyon észnél kell lennie mindenkinek, akinek nincs betonbiztos helye jövőre. Kanaan számtalanszor lenyilatkozta és jelenleg is tartja magát ahhoz, hogy számára az elsőszámú opció az IndyCar és az utolsó szalmaszálba is belekapaszkodik, csak hogy jövőre is az amerikai open-wheel versenyzés főkategóriájában nyomhassa a gázt. Azonban vannak olyan helyzetek, amikor az elveket és személyes kötődést sutba kell dobni, mert ellenkező esetben könnyen előfordulhat, hogy ténylegesen ülés nélkül marad az ember, s örülhet, ha néhány sportautó futamon rajthoz állhat majd. A 39 éves versenyző többször hangsúlyozta, hogy esze ágában sincs a visszavonuláson gondolkodni, továbbra is hosszútávra tervezi a karrierjét, élvezi amit csinál és versenyképes, nem érzi úgy, hogy bármi is a nyugdíjba vonulásra sarkallná.

ya.png

Ez a hozzáállás állíthatja most döntéskényszerbe, hiszen a hírek szerint Kanaan komoly ajánlatot kapott a NASCAR-ban szereplő Joe Gibbs Racingtől. A csapat teljes szezonos szerződést kínált a brazil számára a NASCAR másodosztályát képező Nationwide sorozatban, felvázolva a királykategóriába, vagyis a Sprint Cupba való továbblépés esélyét is. Gibbsék ráadásul még pénzt sem kérnek az ülésért, ellenkezőleg, ők adnának fizetést, magyarán Kanaan-nek pénzeszsák helyett csak magát kellene átdeportálnia a tetővel rendelkező autók világába.

A RACER magazin megkísérelte felvenni a kapcsolatot a brazillal, aki nem kívánta kommentálni a híreszteléseket, megbízható források szerint azonban Kanaan az elmúlt kedden látogatást tett a Joe Gibbs Racing charlotte-i irodájában.

TK egy néhány héttel ezelőtt adott interjújában már utalt arra, hogy végszükség esetén nem tart kizártnak egy szériaváltást.

“Életem ezen szakaszában, ha még mindig bizonyítani akarok magamnak, át kell gondolnom, mit teszek. Szeretem az open-wheel versenyzést, de talán a NASCAR-ra is egyfajta opcióként kell tekintenem.”

A helyzet egyszerre szomorú és tanulságos, még annak ellenére is, hogy jól tudjuk, manapság a motorsport bármely szegmensét figyelembe véve – néhány kirívó esettől eltekintve – többet nyomnak a latba az anyagiak a tehetségnél. Hót hulla mindegy, hogy adott széria egyik, ha nem A legnépszerűbb versenyzőjéről van szó, nincs lóvé, nincs ülés. Ennek köszönhetően kallódnak el komoly potenciállal rendelkező, ámde pénzügyileg nem túl eleresztett pilóták és ugyanennek hála jutnak lehetőséghez olyanok, akik általában a mezőny hátsó taktusát gazdagítják, azonban anyagilag tudnak teljesíteni bizonyos szintet, és e tekintetben mindegy, hogy állami támogatásról, vagy éppen a papa pénzéről van szó.

Őszintén remélem, hogy néhány hét/hónap múlva ez a poszt csak a meghiúsult pletykák sorát fogja gyarapítani, mert azt hiszem mindenki egyetért velem, ha azt mondom, Tony Kanaan nélkül szegényebb lenne a széria. Az IndyCar egyik legrégebbi bútordarabja, aki nemrég döntötte meg Jimmy Vasser rekordját, mint a legtöbb futamot zsinórban teljesítő pilóta, nem azt érdemli, hogy fülét-farkát behúzva, muszájból kelljen elhagynia azt a közeget, mely közel két évtizede az életét jelenti, pusztán azért, mert nincs mögötte tőkeerős támogató.

 

 

 

 

képek: IndyCar, IMS

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy