Scott Dixoné a pole a baltimore-i rally pályán

Scott Dixoné a pole a baltimore-i rally pályán

Scott Dixon az utolsó pillanatban happolta el a pole-t Will Powertől, megszerezve ezzel karrierje huszadik IndyCar rajtelsőségét.

A sonomai versenyhétvégét követően az ugratóra hajazó sikánnal fűszerezett Baltimore-ban is a Chip Ganassi Racing, valamint a Team Penske pilótái kerültek a reflektorfénybe. Az utcai és épített pályákon megszokott szisztéma szerint lezajlott kvalifikáció utolsó körének végén úgy tűnt, hogy az ausztrál Powertől már senki nem veheti el a rajtelsőséget, azonban alig pár másodperccel a kockás zászló beintését megelőzően megérkezett Dixon és olyan kört futott, ami egyből letaszította a tabella éléről a 12-es számú Penske autó pilótáját. A múlt hétvégén, pitbéli incidense miatt áthajtásos büntetésre ítélt, ezzel pedig a szinte biztos győzelemtől megfosztott új-zélandi 0.333 ezredet vert a sonomai elsőséget tőle megöröklő kollégájára, ami figyelmeztető jelzés lehet a nagy rivális csapat számára, mondván továbbra is nagyon komolyan számolni kell vele a bajnoki címért folyó hajrában. A történethez az is hozzátartozik, hogy Dixon kis híján már a legjobb tizenkettő között kiesett, az pedig, hogy ez nem történt meg Graham Rahalnak köszönhető. Az RLL Racing amerikai pilótája a hatodik, egyben utolsó továbbjutó helyen állt, amikor elmérte a féktávot és a nyolcas kanyarban lévő gumifalnak ütközött. Az autót már nem tudta elkerülni az érkező Tristan Vautier, s ráfutott a 15-ös számú gépre, amit követően a kezdeti sárga után előkerült a piros zászló is. Az ilyenkor alkalmazott (és szerény véleményem szerint ritka hülye) szabály szerint az a versenyző, aki miatt a kvalifikáción be kell inteni a piros zászlót, büntetést kap, így végül Rahal lett az, aki búcsúzhatott legjobb idejétől és ezzel együtt a Fast 6-től. Ha pedig mindez nem lenne elég, még a csuklója is megsínylette az incidenst, saját elmondása szerint még jóval később is csillagokat látott a fájdalomtól. Bár a kötelező orvosi ellenőrzésen zöld utat kapott az indulásra, reméljük, hogy a 75 körös futam során sem adódik ebből semmilyen problémája.

A rajtrács második sorába a hétvége eddigi részében rendkívül meggyőzően teljesítő, az időmérőt megelőző utolsó edzés legjobbjaként záró Simon Pagenaud kvalifikálta magát a Schmidt Hamilton Motorsports színeiben, aki mellől a Dale Coyne Racing nagy örömére egyetlen teljes szezonos pilótájuk, Justin Wilson várhatja a vasárnapi zöld zászlót, a hórihorgas angol amúgy idén először jutott be a kvalifikáció utolsó körébe.

sim.png

A Grand Prix of Baltimore időmérőjének legjobb hat versenyzőt felvonultató szakaszába meglepetésre sikerült még beverekednie magát a Sarah Fisher Hartman Racinges Josef Newgardennek, aki először rajtolhat el IndyCar pilótaként a hepe-hupás utcai pályán. Az amerikai pilóta már tavaly is tagja volt ugyan a mezőnynek, azonban a 2012-es sonomai futamon elszenvedett sérülése miatt akkor ki kellett hagynia baltimore-i fordulót. Newgarden mellől a Schmidt Peterson Motorsports újonca, Tristan Vautier indulhat majd, aki egyébként már harmadik alkalommal került be magát a kvalifikáció utolsó szegmensébe.

A bajnokságot jelenleg Dixon előtt 39 ponttal vezető Helio Castroneves a hetedik rajthelyet tudta megcsípni, a negyedik soron pedig az Andretti Autosport aktuális bajnokával, Ryan Hunter-Reay-el osztozik. Érdekesség, hogy a Team Penske átlagon felüli ritmusérzékkel megáldott brazilja a felező megoldás híve Baltimore-ban, legalábbis ami a rajtpozícióit illeti: 2011-ben a 28., 2012-ben pedig a 14. lett az időmérőn.

A Mid-Ohion IndyCar pályafutása első győzelmét szerző Charlie Kimball ezúttal az ötödik sorba tudta kvalifikálni magát, több, mint másfél tizedet adva a mögötte végző Takuma Satónak.

Aki a Chip Ganassi Racing harmadik, egyben összességében véve legsikeresebb pilótájára, Dario Franchittire kíváncsi, annak lejjebb kell keresgélnie az eredménylistán, a skót ugyanis már a csoportkörben elvérzett és legjobb ideje csak a tizenötödik helyre lett elég. A 40 éves versenyző mindössze egy tizeden bukta a legjobb tizenkettőbe való jutást, és csak hogy még pocsékabbul érezze magát motorcsere miatt tízhelyes rajtbüntetés is vár rá, miután csapata már elhasználta a szabályok szerint egy szezonra engedélyezett öt erőforrást és Baltimore-ban már a hatodikat építette be a Cessna szponzorációja miatt ismét új festéssel parádézó 10-es számú autóba.

Franchitti mellett egyébként az RLL Racinges James Jakes is büntetést kap, szintén motorcsere miatt.

Nem jött jól ki a lépés a KV Racingnek sem. Mindkét pilótájuk már a csoportkörökben búcsúzni kényszerült, így Tony Kanaan a tizenhatodik, Simona de Silvestro pedig csak a 19. helyről vághat neki a távnak. 

Idő előtt véget ért az időmérő Sebastien Bourdais és EJ Viso számára, miután mindketten a fal áldozataivá váltak köszönhetően a hírhedt baltimore-i sikánnak, amely minden bizonnyal a versenyen is komoly szerepet fog kapni.

A Grand Prix of Baltimore magyar idő szerint vasárnap 20:00-kor veszi kezdetét.

  

 

125.png 

 

 

 

képek: IndyCar