Megoszlanak a vélemények a téli bajnokságról

Megoszlanak a vélemények a téli bajnokságról

Az IndyCar őszi, mintegy öt hetes szünetét megelőző utolsó versenyhétvége vette kezdetét a mai nappal Baltimore-ban.

Az első negyvenöt perces edzést a múlt hétvégén, Sonomán tizenhat futamos nyeretlenségi sorozatának végére pontot tevő Will Power nyerte a Team Penske autójával, míg a második helyen az Andretti Autosport venezuelai pilótája, EJ Viso végzett több, mint két és fél tizedes lemaradásban. A harmadik pozícióban a Panther Racing színeiben az idényt végig vivő Oriol Servia landolt a jövő heti indianapolisi road tesztet lebonyolító RLL Racinges Graham Rahal előtt, a legjobb ötöt pedig a legutóbbi futamot büntetése miatt elbukó Scott Dixon zárta a Chip Ganassi Racing gépével. Az erősorrend rendesen felborult tehát az első gyakorlás során, melyen három alkalommal is be kellett lengetni a piros zászlót. Először a Dragon Racinges Sebastien Bourdais autója állt meg az ötös kanyarban, majd az élete első IndyCar futamára készülő Stefan Wilson látogatott ki a bukótérbe a pálya ugyanezen szakaszán, végül pedig törmelék miatt kellett ideiglenesen kiinteni a mezőnyt a pitbe.

A hétvége első napján ismét előkerült a téli minibajnokság kérdésköre melyet a széria résztvevői megosztva fogadtak. A szkeptikus oldalt a nagy csapatok képviselik, élen a Team Penske-vel és a Chip Ganassi Racinggel, a kisebb alakulatok azonban többségben támogatnák a széria ez irányú törekvéseit.

A Team Penske elnöke, Tim Cindric elmondta, valóban orvosolni kell valamilyen módon a hosszúra nyúló holtszezon okozta problémákat, azonban nem biztos abban, hogy erre egy USA-n kívüli turné lenne a megoldás.

„Véleményem szerint minden a helyszíneken és a kivitelezésen múlik” – nyilatkozta a szakember Baltimore-ban, majd hozzátette, hogy az uborkaszezon fontos szerepet tölt be a csapatok életében, ami a következő szezonra felkészülést illeti. „Minden évben új autót építünk, éppen ezért a holtszezon még soha nem volt elég hosszú.”

Cindric szerint a téli versenyek csakis helyes kivitelezés mellett, a gazdasági, financiális lehetőségek megvizsgálása és a csapatok egyöntetű támogatása mellett lehetne csak életképes.

A Chip Ganassi Racing igazgatója, Mike Hull nem vállalt egyértelműen állást a kérdésben köszönhetően a kevés rendelkezésre álló részinformációnak.

„Még nem láttuk a részleteket, csak azt tudjuk, amit az interneten olvastunk. Úgy értesültünk, hogy a terv 2015-ben valósulhat meg, tehát van még időnk arra, hogy rájöjjünk mit is takar ez tulajdonképpen.”

Hull abban sem biztos, hogy marketing szempontból megérné-e a szériának egy nemzetközi kiruccanás.

„Nem hiszem, hogy a tengerentúli futamok jelentősen növelnék a szériát, mint márkanevet, köszönhetően az időzónáknak.”

Scott Dixon versenystratégája szerint a határok kinyitása talán megkönnyíthetné némely csapat helyzetét, ami a szponzorációt illeti, azonban a széria népszerűségének vajmi keveset jelentene a már említett időeltolódás miatt.

„Ha én otthon ülnék Detroitban, nem biztos, hogy megnéznék egy kínai versenyt élőben.”

A nemzetközi futamok ötletének nyilvánosságra kerülésekor sokan általános aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a megnövekedett költségek hátrányosan érinthetik a folyamatosan anyagi problémákkal küzdő kisebb csapatokat. Érdekes módon azonban pontosan az egy autós gárdák fogadták a legpozitívabban a híreket.

A Sarah Fisher Hartman Racing alapítója és csapatfőnöke, Sarah Fisher maximálisan támogatja a téli bajnokságot, melytől azt reméli, hogy tovább növelheti a széria értékét.

„A hathónapos holtszezon megnehezíti a helyzetünket pénzáramlás szempontjából, nem beszélve a rajongókról. Szóval, szerintem határozottan megér a dolog egy próbát.”

A Barracuda Racing feje, Bryan Herta szintén a tervezet mellett foglalt állást.

„Versenyző alkat vagyok, szívesen veresenyzem. Számomra minél több futam van, annál jobb. Mindössze egy jó üzleti modellre van szükség, ha ez megvan, akkor nagyszerű dolog sülhet ki belőle.”

Az egykori CART pilóta szavai nem meglepőek annak fényében, hogy csapata névadó szponzora képében egy világcéget üdvözölhet.

A Grand Prix of Baltimore második edzése magyar idő szerint 20:30-kor veszi kezdetét és élőben követhető a racecontrol.indycar.com-on.

 

 

2.png

 

 

képek: racer.com, Paddock Insider