Tíz győztes, tizenhárom bajnokesélyes… És még nincs vége
Alig, hogy a Sonoma Racewayen megtapsolhattuk az idei tizedik futamgyőztest, ezen a hétvégén már Baltimore utcáin folytatódik az IndyCar 2013-as szezonja, majd ezt követően egy maratoni hosszúságú, öt hetes szünetre kerül sor.
Most azonban következzék néhány rövid hír a széria világából.
– A hétvégén esedékes baltimore-i utcai futamon kerül sor Stefan Wilson IndyCar debütálására. Justin Wilson 23 éves öccse nehéz időszakon van túl, hiszen az eredeti tervek szerint már az idei szezon második futamán, Birmingham-ben is rajthoz állt volna, azonban szponzorációs problémák miatt végül mégsem kapott lehetőséget. Anyagi gondjai akkora méreteket öltöttek, hogy hosszú ideig kérdéses volt, a 2011-es Indy Lights bajnokság harmadik helyezettje egyáltalán beülhet-e még ebben az évben, versenykörülmények között egy DW12-es volánja mögé. A szerencse azonban a Nirvana Tea képében végül mellé szegődött és az ifjabbik – és bármily’ hihetetlen, magasabbik! – Wilson fiú a vasárnapi Grand Prix of Baltimore-on megmérettetheti magát a Dale Coyne Racing 18-as számú autójában, mellyel ráadásul történelmet is ír, ugyanis az IndyCar története során most először fog előfordulni, hogy egy testvérpár egyazon csapat színeiben vág neki a távnak.
– Előreláthatólag az IndyCar 2014-es versenynaptárában nem lesz sok változás az idei esztendőhöz képest. Pesszimista jóslatok szerint az egyetlen újdonság a májusi, mindenki által (rajongók, versenyzők) csípőből elutasított indianapolisi road futam lehet.
– Scott Dixon és Dario Franchitti részt vesz a GRAND-AM Laguna Seca-i fordulóján, melyre szeptember 8-án kerül sor. A páros egy Daytona Prototype-pal vág neki a versenynek, melyen a Chip Ganassi Racing pilótái mellett egyébként Sebastien Bourdais és Justin Wilson is elindul.
– Ilyen is csak az IndyCarban fordul elő: négy futammal a szezon vége előtt tizenhárom pilótának van matematikai esélye a bajnoki címre. A névsor az összetett jelenlegi állása szerint:
Hely | Versenyző | Pontszám |
1 | Helio Castroneves | 479 |
2 | Scott Dixon | 440 |
3 | Ryan Hunter-Reay | 417 |
4 | Marco Andretti | 409 |
5 | Simon Pagenaud | 380 |
6 | Dario Franchitti | 379 |
7 | Justin Wilson | 361 |
8 | Will Power | 356 |
9 | James Hinchcliffe | 350 |
10 | Charlie Kimball | 335 |
11 | Tony Kanaan | 331 |
12 | E.J. Viso | 287 |
13 | Takuma Sato | 272 |
– Aki még nem látta az új GoPro videót, az most bepótolhatja:
– 391.000 háztartásban követték figyelemmel a GoPro Grand Prix of Sonomát, ami 27%-os növekedés a 2012-es versenyhez képest.
– A szezon hátralévő négy futamán Oriol Servia fogja vezetni a Panther Racing 4-es számú, National Guard által szponzorált versenygépét. A csapatvezető John Barnes néhány nappal ezelőtt úgy nyilatkozott, hogy már született belső döntés a 2014-es évet illető felállásról, azonban konkrétumokat előreláthatólag csak a fontanai szezonzáró után fognak a szélesebb nyilvánosság elé tárni.
– Az IndyCar mezőnye szeptember 24-én, az október 19-én megrendezendő szezonzáró futam helyszínére, a fontanai Auto Club Speedwayre látogat egy kollektív teszt erejéig.
– Napi szőrözés: A világ egyik vezető hírcsatornájának számító CNN-től már megszokhattuk, hogy a tényszerűség nem mindig az erősségük. Ennek révén az elmúlt évek során olyan gyöngyszemekkel lettünk gazdagabbak, mint például, hogy Norvégia fővárosa Koppenhága, Kimi Räikkönen pedig egy svéd GP2 pilóta, de a NASCAR-t is előszeretettel keverik az IndyCarral, holott amerikai csatorna lévén az ember azért mást várna ettől. Nos, a CNN honlapja a minap egy ” target=”_self” rel=”noopener noreferrer”>összeállítást közölt annak kapcsán, hogy hol tölthetik el az emberek az amerikai munka ünnepét, vagyis a Labor Dayt. Meglepetésre az ajánlóban szerepelt a Grand Prix of Baltimore, illusztrációképpen egy IndyCar versenyfotóval. A gond csak az, hogy a széria neve egyetlen egyszer sem volt megemlítve a cikkben, ellenben előszeretettel sportautózták le az egész eseményt. Az igaz, hogy a hétvégén az ALMS autói is egymásnak feszülnek Baltimore-ban, de mégsem ez a fő esemény. Ráadásul, ha már IndyCar képpel reklámozzák, akkor legalább egy fél mondatban emlékezzenek meg arról.
– Jaime Alguersuari a Twitteren kijelentette, hogy nagyon élvezte a munkát a Pirellivel, de a közeljövőben biztosan nem fog visszatérni az F1-be, ellenben hamarosan valami nagyon jó hírt fog közölni. Lehet kombinálni.
– Nem csak az alacsonyabban kvalifikált versenyzőknek kell manapság megküzdeniük a szponzorokért, erre pedig a legjobb példa jelenleg a KV Racingtől idén minden bizonnyal távozó Tony Kanaan helyzete.
Az idei Indianapolis 500 győztesének szerződése jelenlegi csapatával év végén lejár.
Mivel a Jimmy Vasser és Kevin Kalkhoven tulajdonában lévő gárda még mindig nem biztos abban, hogy jövőre is képesek lesznek két, teljes szezonos autót indítani, ezért a brazil év végén lejáró szerződésének hosszabbításáról eddig vajmi kevés szó esett házon belül. Kanaan ülése már a szezon elején veszélybe került, olyannyira, hogy még az is felmerült, az Indianapolis 500-at követően csak a tőkeerős szponzorral bíró, Simona de Silvestro által vezetett 78-as számú Nuclear Clean Energy autóval folytatják a szezont. TK azonban karrierje során először győzni tudott a világ leghíresebb pályaversenyén, ennek révén pedig sikerült néhány újabb szponzort csábítani a csapathoz, ez azonban csak ideiglenes megoldást jelent, a jövő év továbbra is kérdéses.
„Jelenleg egy olyan ajánlatot sem kaptam, ahol ne szerepelne feltételként, hogy pénzt kell vinnem a csapathoz. Beszéltem már többek között Michael Andrettivel, Bryan Hertával, Chip Ganassival és Sam Schmidttel, de mindannyiuknál pénzre van szükség. Karrierem jelenlegi ponjtjáról nézve, ez egy nagyon szomorú helyzet” – nyilatkozta Kanaan az elmúlt hétvégén, Sonomán.
– Elektromos cigit reklámoz Graham Rahal autója Baltimore-ban, majd az azt követő, október első hétvégéjén esedékes houstoni duplafordulón.
– Luca Filippi (Barracuda Racing), Tristan Vautier (Schmidt Peterson Motorsports) és Stefan Wilson (Dale Coyne Racing) ezen a hétvégén pályafutásuk során először gördülhetnek pályára Baltimore utcáin.
kép: Tumblr
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough