Újabb fiatal versenyzőt fenyeget börtön

Lehet nem túlzunk, ha azt mondjuk, hogy a legbalhésabb autóversenyzők a tulipánok és fapapucsok hazájából, Hollandiából kerülnek ki.
Kezdésnek mindjárt ott van Jos Verstappen, akinek már több ízben gyűlt meg a baja a hatóságokkal. A volt Forma-1-es pilótának édesapjával együtt először 2000-ben kellett bíróság elé állnia, miután két évvel korábban, a lanakeni gokartpályán összetűzésbe keveredtek egy férfivel, aki ennek következtében súlyos fejsérülést szenvedett. Az áldozattal peren kívül megegyeztek, így az ügyet végül sikerült megúszniuk öt-öt év felfüggesztett börtönbüntetéssel. 2009-ben újra összeütközött a törvénnyel, ezúttal három hónap felfüggesztettet kapott korábbi feleségének, Sophie Kumpennek bántalmazása és zaklatása miatt. Kumpen ügyvédje szerint Verstappen fenyegető üzenetekkel bombázta az asszonyt, valamint az autójának kerekeit is kiszúrta, állítását azonban nem tudta kézzelfogható bizonyítékokkal alátámasztani, ennek köszönhetően született meg az enyhe ítélet. „Jos The Boss” legutóbb tavaly került az újságokba, nem meglepő módon ismét a rendőrségi rovatba, miután megpróbálta megölni exbarátnőjét. A rendőrség szerint Verstappen kilökte az autójából 24 éves egykori kedvesét, majd bónuszként még át is hajtott rajta. Az ügy végkimenetelét illetően ismét szerencséje (na és pénze, befolyása…) volt, hiszen az ellene felhozott vádakat végül visszavonták, ellenkező esetben viszont borítékolhatóan hosszú évekre került volna hűvösre.
Nem szabad megfeledkezni a Champ Carból ismert Charles Zwolsmanról sem. A Champ Car Atlantic 2006-os bajnokát 2011-ben megvádolták, hogy a versenyzői karrierjét időközben elhunyt édesapja segítségével illegális úton megszerzett pénzből finanszírozta. Idősebb Charles Zwolsmant, aki fiatalkorában maga is autóversenyzéssel foglalkozott, többször letartóztatták, bűnlajstromán többek között kábítószer-kereskedelem is szerepelt. A férfi 2011-ben vesztette életét egy holland börtönben, üzlettársai ellen azonban jelenleg is zajlik egy rendkívül nagy horderejű, nemzetközi szintű per. A nyomozás során a bizonyítékok egy egész Európát, de legfőképpen Angliát átölelő droghálózatra derítettek fényt, valamint a fehérgalléros bűnözés fogalmát szinte teljes egészében kimerítő gazdasági csalás, pénzmosás is szerepel a vádiratban. Ifjabb Zwolsman nem volt részese a hálózatnak, karrierjét azonban szinte teljes egészében a szervezett bűnözés világából származó pénzből fedezte. Az ügyészség a legutóbbi információk szerint kétszáznegyven óra közmunkát és másfél év felfüggesztett börtönbüntetést kérelmezett számára.
A legújabb delikvens pedig nem más, mint az egykori többszörös Champ Car Atlantic és Indy Lights futamgyőztes, Junior Strous.
A 27 esztendős pilóta múlt hét végén, a puccos hágai Dendy étteremben egy meg nem adott kölcsön miatt különbözött össze David nevű barátjával. A vita hevében Strous egy törött üveggel rátámadt a vele szemben állóra, minek következtében a 22 éves férfi életveszélyes nyaksérüléseket szenvedett.
A szemtanúk állítása alapján az önmagából teljesen kivetkőzött, ittas állapotban lévő Strous ekkor bevágta magát autójába és elporzott. Az áldozatot azonnal a legközelebbi kórházba szállították, ahol hivatalból értesítették a rendőrséget. A menekülő Stroust a hatóságok csak luxus BMW-je GPS jelét követve tudták kézre keríteni, méghozzá a több, mint húsz kilométerrel távolabb lévő Rotterdam városában. Ha a támadást gyilkossági kísérletnek minősítik, akkor Junior akár húsz évet is kaphat, melyben súlyosbító tényezőként szerepel, hogy elmenekült a tett helyszínéről, ezzel együtt pedig a hatóságok elől.
Strous a kétezres évek közepén, több alacsonyabb szériában szerzett bajnoki címet követően mutatkozott be a szép emlékű Champ Car World Series nevelősorozatának számító Atlantic Championshipben, majd 2009-ben az Indy Lights mezőnyének tagja lett. Rögtön a szezon első fordulóján, St. Petersbrugben duplázni tudott, miután a hétvége mindkét versenyén ő látta meg elsőként a kockás zászlót, míg a bajnokságot egészen a naptár ötödik állomásának számító Freedom 100-ig vezette. A kicsik Indianapolis 500-ának is nevezett futamot követően azonban az eredmények ellenére csapata, a Winners Circle Group szponzorációs problémák miatt kénytelen volt lehúzni a rolót, Strous pedig ülés nélkül találta magát. Bár 2010-ben sikerült megállapodnia a Team Moore Racinggel egy teljes szezonos szerződésről, a csapat alig néhány héttel később mégis kihátrált a kontraktusból. Strous végül a HVM Racing színeiben rajtolt el az év első három futamán, ezt követően azonban már nem nagyon jutott lehetőséghez. Az elmúlt időszakban sportautó versenyeken indult hébe-hóba, reklámfilmekben szerepelt, valamint vezetéstechnikai oktatóként tevékenykedett, álmáról, mely az IndyCart vagy a Forma-1-et takarta, viszont egy pillanatig sem mondott le, de valami azt súgja, ebből már végképp nem lesz semmi.
Bár ha valami csoda folytán mégsem ültetik le, lehet felfigyel rá a Force India.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough