Michael Andretti Montoyát akarja

Néhány nappal ezelőtt az Earnhardt Ganassi Racing megerősítette, nem kívánják meghosszabbítani Juan Pablo Montoya szerződését a NASCAR királykategóriáját képező Sprint Cup-ban, így a kolumbiai versenyző jelenleg szabadon igazolhatónak számít a piacon.

Persze azonnal megindultak a találgatások, hogy a 2000-es esztendő Indianapolis 500 győztese hol folytatja pályafutását. Jelenlegi csapatától való távozását sokan egyenesen úgy értelmezték, hogy ezzel véget is ér számára a stock-car karrier, és visszatér a Forma-1, vagy az IndyCar világába.

Az nem valószínű, hogy Montoya újra Bernie cirkuszába szegődik, pláne annak tükrében, hogy milyen körülmények között távozott onnan még 2006-ban, valamint nem szabad elfelejteni a kolumbiai sztár korábbi nyilatkozatait sem, melyekben egyértelműen leránatotta a leplet arról, hogy valójában mit is gondol a világbajnoki sorozatban uralkodó viszonyokról. JPM pedig őszinte és egyike azon kevés versenyzőknek, akikről nehezen tudnám elképzelni, hogy segget csinálnának a szájukból. Nem az a megalázkodó fajta, többek között ennek is köszönheti, hogy nem húzta sokáig Ron Dennis robotképzőjében, ahol még azt is megszabják, milyen hosszú lehet a náluk szolgáló pilóták haja.

Montoya mindenesetre jelenleg nyitottan szemléli a világot és semmilyen lehetőséget nem tart kizártnak, beleértve a visszatérést kezdeti nagy sikerei, helyszínére. A CART sorozatban eltöltött két szezonja alatt, 1999-ben és 2000-ben összesen tizenegy győzelmet aratott, a bajnokságot pedig rögtön az első évében sikerült megnyernie.

A helyzetet kihasználva azonnal aktivizálta magát a 2012-es esztendőben csapatfőnökként bajnoki címet nyerő Michael Andretti, aki a minap elmondta, hogy megpróbál mindent összehozni annak érdekében, hogy régi ellenfelét újra IndyCar autóba ültesse.

“Beszéltem Juannal az IndyCarról és mondtam neki, hogy a fenébe is, találjunk módot arra, hogy összehozzunk valamit” – nyilatkozta Andretti az AP hírügynökségnek. “Úgy vélem, hogy ő egyike a legjobb pilótáknak, akik ellen volt alkalmam versenyezni. Jelenleg minden a szponzoráción múlik, keressük a támogatókat és ha lehetségünk adódik, valamit mindenképpen össze szeretnénk hozni vele.”

A kolumbiai versenyző korábban úgy nyilatkozott, hogy nyitott egy esetleges IndyCar szereplés felé, arról azonban, hogy ez mely csapattal valósulhat meg, mélyen hallgatott.

Michael Andretti egy pillanatig sem rejtette véka alá, hogy Montoya iránti érdeklődése nem csak a pilóta iránti jószándékából fakad, sokkal inkább magának a szériának a népszerűsítése a fő mozgatórugó.

“Amikor először megjelent a NASCAR-ban, a lelátók megteltek az őt éltető zászlókkal és támogató transzparensekkel. Juan hatalmas tömegeket képes megmozgatni, elképesztő méretű rajongótábora van. Óriási személyiség és a nézők imádják világszerte.”

Az ESPN szerint az Andretti Autosportnál a legnagyobb kérdés jelenleg a közönségkedvenc James Hinchcliffe jövője. A fiatal kanadai idén már három győzelmet szerzett – kettőt utcai, egyet oválpályán -, szerződése azonban szezon végén lejár. A csapat mindenképpen szeretné megtartani Hinchcliffe-et, a végső döntés azonban a 27-es autót szponzoráló GoDaddyn múlik. Az amerikai domain szolgáltató már néhány nappal ezelőtt megerősítette, hogy a jövőben is támogatni kívánják az ontariói tehetséget, az azonban még nem dőlt el, hogy az Andretti Autosportot pénzelik-e az elkövetkezendő szezontól.

“Jelenleg várakozó állásponton vagyunk és Hinchnek sem tilthatjuk meg, hogy más csapatokkal tárgyaljon. Egy szóval sem mondta, hogy el akar bennünket hagyni, de szerintünk úgy fair vele szemben, ha hagyjuk, hogy másfelé is nézelődjön. Nem akarjuk, hogy esetleg a végén a partvonalon rekedjen. Nem lenne igazságos sem vele, sem pedig a szériával szemben.” – mondta Andretti, majd hozzátette, hogy a Hinchcliffe körüli kérdőjelek nem befolyásolják a Montoyával kapcsolatos törekvéseit.

“Még annak a lehetősége is fennáll, hogy öt autót indítsunk. Úgy vélem, probléma nélkül meg tudnánk ezt valósítani, legalábbis addig, amíg meg van a kellő financiális háttér hozzá.”

Andrettiék mindemellett továbbra sem tettek le arról, hogy a 2014-es szezonban további lehetőséget biztosítsanak az Indianapolis 500-on bemutatkozó és rögtön egy második hellyel záró Carlos Munoznak. A 21 éves pilóta kolumbiai lévén nem meglepő módon Montoya rajongóként nőtt fel és máig őt tekinti egyik példaképének, így reklámfogásnak sem lenne utolsó, ha a két dél-amerikai versenyző egy csapaton belül feszülne egymásnak.

Munoznak, hasonlóan Hinchcliffe-hez és EJ Viso-hoz jelenleg nincs érvényes szerződése a következő szezonra. Utóbbi pilóta ráadásul jelenleg komoly nehézségekkel kénytelen szembenézni, hiszen a hírek szerint korántsem biztos, hogy a közismerten motorsport rajongó Hugo Chavez halála után a venezuelai olajtársaság, a PDVSA továbbra is kitart-e mellette.

 

 

 

 

 kép: Yahoo Sports

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy