Szeptemberben az IMS technikás részén tesztel az IndyCar
Gondolom mindenkinek megvolt már Mark Miles azon remek ötlete, miszerint az Indianapolis Motor Speedway épített aszfaltrészére kívánná vinni az IndyCar mezőnyét.
Az ötlet nem új, hiszen az egykori ATP vezér már kinevezésének pillanatában megszellőztette eme remek agyszüleményét, azonban ezt követően némiképp fellélegezhetett minden, a dolgot csípőből elutasító – konkrétan szinte az összes – szurkoló, hiszen hosszú hónapokig néma csend honolt a témában. Egészen mostanáig. Miles és legfőképpen az Indianapolis Motor Speedway elnöke, Doug Boles ugyanis úgy határozott, muszáj kifacsarni mindent az Indianapolis 500-al évtizedek óta egybeolvadt május hónapból és egy varázsgombákkal átmulatott éjszaka után kitalálták, hogy a jövőre az ALMS és a Grand-AM egyesüléséből megszülető United Sportscar Racing futama mellett – melyet amúgy minimum hat órásra tervez – az IndyCar mezőnyével is le kívánnak bonyolítani egy versenyt ugyanebben a hónapban, az IMS technikás részén.
Igen.
Májusban, az Indy 500 hónapjában akar Mr. Miles és az IMS plusz egy IndyCar futamot rendezni, egészen pontosan a hónap elején, afféle felvezetőként használva azt a további eseményekhez.
Tényleg, nem vicc, ne nézd a naptárat, nincs április 1.
A helyzet ráadásul olyannyira komoly, hogy máris bejelentették, szeptember negyedikén és hatodikán az IndyCar hivatalos tesztet fog lebonyolítani az eredetileg a Forma-1 ezredforulós amerikai visszatérésére épített pályavonalon. Természetesen ne gondoljon senki kollektív programra, egyelőre 1-2 gép részvételéről van szó, melynek során a MotoGP által használt, az óramutató járásával ellentétes irányt, valamint a Forma-1-ben használt, óramutató járásával megegyező verziót is ki fogják próbálni, hogy eldőljön, melyik a legoptimálisabb az IndyCar számára, de akármelyikre is esik majd a választás, nagy valószínűséggel több ponton átépítést fognak eszközölni a vonalvezetésen.
Nem ez lesz az első alkalom, hogy egy IndyCar autó pályára gördül az épített pályaszakaszon, hiszen 2011-ben Dan Wheldon már vezethetett itt, méghozzá az óramutató járásával megegyező irányban, az ovál egyes kanyarjából indulva.
Abban az esetben, ha az ötlet valósággá válik és már semmi sem menthet meg bennünket egy road futamtól az IMS-en, májusban (sic!), gondoljunk arra, lehetne rosszabb is. Még jó, hogy nem akarják duplafordulós hétvégévé tenni az Indianapolis 500-at, annak melegében pedig lebonyolítani az első állórajtos oválfutamot.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough