Alex Taglianinak mennie kell?



Az IndyCar mezőnye jól megérdemelt pihenését tölti, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne zajlanának az események a háttérben. Következzék tehát néhány meglehetősen szaftos pletyka a széria háza tájáról, melyek garantáltan nem hagynak senkit hidegen.

– Ha hihetünk a pletykáknak, a július 31-én esedékes Mid-Ohioi teszten Luca Filippi fogja vezetni a Barracuda Racing versenygépét. Bár egyelőre csak annyit erősítettek meg, hogy egy fiatal olasz kapja meg a nagy lehetőséget jövő szerdán a 98-as számú autóban, sokan már kész tényként kezelik, hogy a pilóta személye csakis a saviglianoi tehetség lehet.

A 27 éves Filippi neve nem hat az újdonság erejével az IndyCar világában, hiszen az előzetes tervek szerint már a 2012-es Indianapolis 500-on debütált volna a szériában, azonban anyagi okok miatt végül mégsem ő, hanem a mexikói Michel Jourdain Jr. kapott lehetőséget a Rahal Letterman Lanigan Racing autójában. Az egykori olasz F3 bajnok, aki 2010-ben a GP2 Asia sorozatban, majd 2011-ben az Auto GP-ben és a GP2-ben egyaránt a bajnokság második helyén végzett, azonban nem adta fel és kitartóan tárgyalt lehetséges támogatókkal, ügyesen arra helyezve a hangsúlyt, hogy jelenleg nincs olasz versenyző a világ élkategóriás sorozatainak egyikében sem. Bár teljes szezonos szerződést nem sikerült összehoznia, azonban 2012-ben, a GP2 monzai állomásán ismét rajthoz állt és a kategóriából év végén távozott Scuderia Coloni – a csapatot egyébként szintén szóba hozták az IndyCar kapcsán – színeiben egy pole-t és egy futamgyőzelmet szerzett.

A híresztelések hallatán azonnal megindultak a találgatások a csapat teljes szezonos pilótájának, Alex Taglianinak jövője kapcsán. A veterán kanadai idei éve finoman szólva sem alakul jól, miután az elmúlt versenyek során jószerivel csak akkor lehetett észrevenni, hogy ő is a pályán van, amikor látványosan összetörte az autóját. Ennek megfelelően idei legjobb eredménye két tizedik hely, míg a bajnokságban jelenleg a kiábrándító huszonegyedik pozíciót foglalja el. A Barracuda Racing-nél pedig egyes belső információk szerint betelt a pohár, és ha Filippi a szerdai teszten nem csinál valami egetverő butaságot, akkor nagy esély van arra, hogy Mid-Ohion már őt láthatjuk a csapat kék-narancssárga versenygépében.

davi_1.jpg                                                   

– Azt pletykálják, hogy az ausztrál James Davison lehet a Dale Coyne Racing 18-as számú gépének soron következő pilótája a jövő hét végén esedékes Mid-Ohio-i versenyen. A 26 esztendős fiatalember június végén már tesztlehetőséget kapott a csapattól a lexingtoni aszfaltcsíkon és a hírek szerint Coyne-ék meg voltak elégedve a teljesítményével. Davison végigjárta motorsport szamárlétráját; 2006-ban a Champ Car Atlantic mezőnyének tagjaként két alkalommal tudott a legjobb tízben végezni a Walker Racing autójában, a bajnokságot pedig a tizenhetedik helyen zárta. A következő évben már a Star Mazda sorozatban nyomta a gázpedált, összetettben pedig a második pozícióban fejezte be a szezont. 2008-ban és 2009-ben már az Indy Lights-ban láthattuk, a két év alatt két győzelmet szerzett, ráadásul mindkét alkalommal Mid-Ohion, előbb a Sam Schmidt Motorsport, majd a Vision Racing színeiben. Először 2011-ben, Palm Beach-en nyílt alkalma arra, hogy IndyCar autót vezethessen, méghozzá az Andretti Autosport jóvoltából, míg idén nyáron, mint már említettem, a Dale Coyne Racing révén a széria új autóját, a DW12-est is kipróbálhatta.  

 

– Új versenyzővel gazdagodik az Indy Lights mezőnye, ugyanis a Mid-Ohio-i fordulón a Bryan Herta Autosport színeiben bemutatkozik a 19 esztendős Axcil Jefferies. A zimbabwei pilóta hat esztendősen kezdett el gokartozni, majd 2009-ben valódi autókra váltott és a Formula Pacific BMW-ben folytatta pályafutását, ahol két győzelemmel és egy pole-lal a végül a bajnokság harmadik helyén zárt. A 2010-es szezon már korántsem alakult ilyen jól. Anyagi okok miatt nem jutott teljes szezonos szerződéshez, a szponzorkeresést pedig pályán nyújtott teljesítménye sem könnyítette meg; az első két futamon ugyan pontszerző helyen sikerült végeznie, azonban az ezek után következő négy fordulón már a kvalifikáció során elvérzett. Két évnyi állástalanság után végül 2012-ben, a bajnokság ötödik, nürburgringi állomásán csatlakozott a csúfos véget érő Formula 2 széria mezőnyéhez, legjobb eredménye pedig egy hetedik hely volt Spából.                     

axcil.jpg                

– Emlékszünk még Narain Karthikeyan IndyCar törekvéseire? Nos, India első Forma-1-es pilótája először tavaly októberben szellőztette meg, hogy érdekli a széria, majd nem sokkal később mindezt hevesen cáfolta twitterén. A HRT kivonulása után ismét felütötte a fejét a pletyka, melyet Karthikeyan újfent cáfolt, mondván nem érdekli az amerikai versenyzés. Ez némi paradoxont okozott, ugyanis az indianai menedzsmentje ekkor már az IndyCarban versenyző csapatok felét végigturnézta, lehetőségek után kutatva.

Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy India nemzeti kincse (kábé úgy imádják a curry hazájában, mint a japánok Satót) megint csak elkezdi komolyabban hangoztatni USA-béli szándékait. Az idei szezonban az Auto GP bajnoki címére hajtó versenyző elmondta, hogy nem szeretne szakítani a nyitott-karosszériás versenyzéssel, ezért számára a jövőt illetően az F1 mellett csak az IndyCar jöhet számításba. Az idén 36 éves Narain egyébként szép emlékekkel térhet vissza az Államokba, miután 2010-ben, a NASCAR harmadosztályát képező Camping World Trucks Series-ben kilenc futam erejéig elindult és eme röpke idő alatt sikerült olyannyira belopnia magát az amerikai rajongók szívébe, hogy rögtön meg is választották a kategória legnépszerűbb versenyzőjének. 

Nem Karthikeyan az egyetlen volt F1-es pilóta, aki az Egyesült Államok felé kacsintgat, hiszen Bruno Senna már korábban jelezte ebbéli szándékait, azonban Ayrton Senna unokaöccsének jóval nehezebb dolga lehet, hiszen ő családi nyomásra nem kíván oválpályás futamokon indulni.

 

 

 

képek: GP2, Formula 2, Indy Lights

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy