Ganassiék eddig tarolnak Torontóban
A Honda Indy Toronto szombati napján igencsak felpörögnek az események, hiszen bár edzések nincsenek, van azonban egy újabb kvalifikáció és persze a főeseményt szolgáltató első verseny, naná, hogy a már sokak által várt állórajttal.
A tegnapi napon már eldőlt az első futam rajtrácsa, melynek értelmében a hamvaiból feltámadni látszó Chip Ganassi Racing pilótája, Dario Franchitti várhatja az első helyről a zöld jelzést, ezzel pályafutása ötödik torontói pole-ját szerezte meg. Örömködni és ünnepelni azonban nem sok idő maradt, hiszen ma már, kanadai idő szerint délelőtt a vasárnapi verseny sorrendje volt a tét. Ilyen is csak itt fordulhat elő amúgy, még le sem ment az első 85 körös viadal, de már a másodikra kvalifikálnak a fiúk, na és persze mindannyiunk kedvenc Simonája.
Ahogyan a legutóbbi duplaforduló alkalmával Detroitban, Torontóban sem bonyolították túl a második futam időmérőjét. Az utcai pályákon megszokott, három szakaszból álló formátum helyett a vasárnapi verseny rajtsorrendjét két csoportkör döntötte el, melyeknek összefésült végeredménye adta meg a tényleges indulási rendet.
A Chip Ganassi Racing ismét megmutatta, hogy nem egyszeri, véletlenek közjátékából fakadó alkalom volt a Pocono Raceway-en elért hármas győzelmük, hiszen a tegnapi Franchitti-pole után ismét ezen csapat aratott le minden babért a torontói utcákon. Miután mind Franchitti, mind Dixon megnyerte a saját csoportkörét, méghozzá a hétvége eddigi két legjobb idejével, automatikusan kibérelték maguknak a vasárnapi verseny első sorát. A harmadik rajthelyet a Team Penske-s Helio Castroneves szerezte meg, aki mellől az Andretti Autosport kiválósága, Ryan Hunter-Reay vághat neki a nyolcvanöt körös távnak. Roger Penske nagy örömére másik pilótáját sem kell nagyon hátrafelé keresgélni, hiszen Will Power a harmadik sor elejéről várhatja majd a zöld zászlót a KV Racing sztárjának (ha aláír a Dancing With The Stars-ba lehet szó szerint az lesz), Tony Kanaan-nek társaságában. A szombati futamnak a második rajtkockából nekivágó Sebastien Bourdais ezúttal csak a hetedik helyet tudta megszerezni, ami azonban elnézve a Dragon Racing idei teljesítményét kimondottan jó előjelnek számít. Úgy fest, megérte Jay Penske-nek végrehajtania a drasztikus személycseréket alakulatánál, máris érezhető a változás. A szemüveges francia (akinek egy kedves ismerősöm szerint nem árt vigyáznia magára, mert szerinte megdöbbentően hasonlít napjaink námbör ván szökevény celebére, Edward Snowdenre) mellől John Barnes és az amerikai Nemzeti Gárda nagy örömére a Panther Racing 4-es számú autója, valamint az abban ülő ausztrál Ryan Briscoe rajtolhat. Az ötödik sort a Barracuda Racing idén eső-kelő Alex Taglianija nyitja, aki minden bizonnyal szeretne valami igazán maradandót alkotni hazai közönsége előtt, mi pedig csak remélni tudjuk, hogy ez nem egy újabb látványos autótörésben fog megnyilvánulni. A veterán pilóta mellől pedig a KV Racing másik fele, a svájci Simona de Silvestro indulhat majd.
Érdemes szétnézni a hátsóbb taktusban is, hiszen a hatodik sort két Andretti Autosport versenyző alkotja, méghozzá EJ Viso és a helyi hős, maga a polgármester (nem, nem akit lecsuktak pár hete), James Hinchcliffe. Ha már Andrettiék, a csapat legszorosabb kötődéssel bíró tagja, név szerint Marco Andretti csak a tizennyolcadik helyet tudta megszerezni, ami inkább a tavalyi, enyhén szólva is kiábrándító szezonját juttatja az ember eszébe, semmint az idei utcai pályás, magához képest kimagasló produktumát.
Ha már a híres családneveknél tartunk, a Rahal Letterman Lanigan Racing kettősének sem nagyon jött ki a lépés ismét, miután Graham Rahal a huszadik, James Jakes pedig a huszonegyedik helyig jutott csak. Az angol pilóta nevéhez fűződik ráadásul a második csoport küzdelmei alatt belengetett piros zászló is, miután az ötös kanyarban falazott, ami a szabályok értelmében maga után vonja, hogy két legjobb körének búcsút mondhat.
Sehogyan sem akar kijönni a lépés továbbra sem a detroiti duplaforduló brillírozó, egy győzelmet, egy harmadik helyet és egy pole-t szerző Mike Conway-nek, aki a holnapi futamon csak az utolsó sorból vághat neki a távnak.
A detroiti második verseny után Power és Bourdais Torontóban is megkapta a maga kis tizenöt másodperc hírnevét. Ezúttal sem tömegbaleset, sem pedig kesztyűdobálás nem történt, mindössze annyiról volt szó, hogy az ausztrál pilóta a nyolcas kanyar kijáratánál érintette a falat, aminek következtében egy reklámtábla (meg nem erősített hírek szerint egy RUSH bannerről volt szó) letört és közvetlenül az éppen arra haladó Bourdais autója előtt landolt a pályán, a francia pedig annak rendje és módja szerint rá is futott a maradványokra. Semmi komolyabb incidens nem lett a dologból, de jobb köridők sem.
A vasárnapi verseny magyar idő szerint körülbelül 21:40-kor veszi kezdetét, azonban addig még hátra van a mai, azaz szombati első futam, méghozzá, ha valaki még nem tudná (kétlem) állórajttal.
HONDA INDY TORONTO 2. VERSENY RAJTRÁCS | ||||
SOR | VERSENYZŐ | CSAPAT | VERSENYZŐ | CSAPAT |
1. sor | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Dario Franchitti | Chip Ganassi Racing |
2. sor | Helio Castroneves | Team Penske | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport |
3. sor | Will Power | Team Penske | Tony Kanaan | KV Racing |
4. sor | Sebastien Bourdais | Dragon Racing | Ryan Briscoe | Panther Racing |
5. sor | Alex Tagliani | Barracuda Racing | Simona de Silvestro | KV Racing |
6. sor | EJ Viso | Andretti Autosport | James Hinchcliffe | Andretti Autosport |
7. sor | Simon Pagenaud | Schmidt Hamilton Motorsports | Justin Wilson | Dale Coyne Racing |
8. sor | Takuma Sato | AJ Foyt Enterprises | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing |
9. sor | Tristan Vautier | Schmidt Peterson Motorsports | Marco Andretti | Andretti Autosport |
10. sor | Josef Newgarden | SFHR | Graham Rahal | RLL Racing |
11. sor | James Jakes* | Dale Coyne Racing | Sebastian Saavedra | Dragon Racing |
12. sor | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Mike Conway | Dale Coyne Racing |
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough