A kukorica gyermekei belecsaptak a lecsóba

A kukorica gyermekei belecsaptak a lecsóba

Zsinórban harmadik oválfutamának vág neki magyar idő szerint holnap este az IndyCar mezőnye, méghozzá a több szempontból is rendhagyó iowai oválon.


A hatodik alkalommal megrendezésre kerülő Iowa Corn Indy 250 első edzését már le is bonyolították, az eredménylista pedig a széria idei kiszámíthatatlanságára jellemzően eléggé érdekesen alakult.

A leggyorsabbnak Tony Kanaan bizonyult, aki 184.063 mérföld per órás tempóval repítette az élre KV Racing 11-es számú, a kanárisárga, Sunoco-Turbo versenygépét. Az idei Indianapolis 500 győztese az edzés végén taszította le a trónról a mindazidáig domináló Marco Andrettit, méghozzá ötvennyolc megtett köréből az ötvenhetedikben. Az Andretti Autosport üdvöskéjét végül 183.602 mph-s körével még a Team Penske bávatag tekintetű ausztrálja, Will Power is megelőzte, így Marcónak meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

A negyedik pozícióban a bajnokságot jelenleg vezető Helio Castroneves zárt, míg ötödikként a hűség mintaképe, a tizenkettedik éve a Chip Ganassi Racing szolgálatában álló Scott Dixon zárt.

A hatodik-hetedik helyen két Andretti Autosport pilótát találhatunk, méghozzá EJ Viso – Helio Castroneves sorrendben, míg a gárda negyedik versenyzője, történetesen a regnáló bajnok és tavalyi iowai győztes Ryan Hunter-Reay-nek csak a tizenharmadik helyre futotta elsőre a kukoricaföldön.

Nyolcadik pozícióban a Rahal Letterman Lanigan Racing párosának brit fele, James Jakes végzett, csapattársa, Graham Rahal pedig a kiábrándító tizenhetedik helyet tudta csak elcsípni, ami az elmúlt néhány hétvégét figyelembe véve már nem is meglepő. Komolyan nagyon sajnálom szegény srácot, mert ezek az eredmények nem kizárólag neki köszönhetőek, sőt. Nem ártana, ha a kedves papája és egyben főnöke, Bobby Rahal végrehajtana némi tisztogatást fiacskájának csapatában, mert ez már kezd kínos lenni.

iii.png

Kilencedikként mindenki kedvenc Ed Carpentere végzett, a legjobb tizet pedig a Schmidt Hamilton Motorsports tapasztaltabbik franciája, Simon Pagenaud zárta.

Továbbra sem brillírozik a Dragon Racing. Bár Sebastien Bourdais a tizenegyedik helyig vitte, csapattársa, Sebastian Saavedra – alias a kolumbiai pomádé – csak a huszonharmadik legjobb kört futotta.

Hiába szerzett 2012-ben pole-t Iowában Dario Franchitti, versenykörülmények között egy árva métert nem tudott megtenni, miután a felvezető körben felrobbant autójában a Honda motor. Akkoriban fogadkozott is a skót, hogy majd idén bepótolja amit a technika elvett tőle, de elnézve az első gyakorláson elért tizenhetedik helyét – és úgy en bloc az idei teljesítményét – ember legyen a talpán, aki komoly összegben mer fogadni a háromszoros Indy 500 győztes végső elsőségére.

Az IndyCar női szekciója sem alkotott maradandót első nekifutásra Iowában. Az oválokon közismerten elveszett Simona de Silvestro csak a huszonkettedik lett, míg a Bardahl révén új szponzorral is gazdagodott Dale Coyne Racing 18-as számú autójával még mindig közelharcot vívó Ana Beatriz csak a huszonnegyedik helyen végzett, pedig a brazil lány korábban, az Indy Lights-ban – Saavedrához és Josef Newgardenhez hasonlóan – már nyerni is tudott az iowai oválon.

Visszatért a Panther Racing kötelékébe Oriol Servia, aki két héttel ezelőtt Texasban a tizenkilencedik helyen végzett a 4-es számú National Guard autó volánja mögött. John Barnes csapata egyébként napról-napra elkeseredettebb, aminek egyik jele, hogy mostanra már nem csak a versenyzőket rúgják ki/cserélgetik, hanem mérnök-fronton is változást eszközöltek. A legújabb áldozat David Cripps, aki 2008 óta tevékenykedik az alakulatnál. A veterán szakember helyét az eredetileg a technikai igazgatói pozícióra leszerződtetett Tino Belli veszi át. Bellit idén januárban csábította át a Panther az Andretti Autosporttól, ahol James Hinchcliffe versenymérnökeként dolgozott. Egyelőre nem látszik sok változás, hiszen Servia a tizennyolcadik helyen fejezte be a gyakorlást.

Tudom, már roppant unalmas lehet, hogy minden második posztban azon rugózok, milyen kiegyensúlyozottak az erőviszonyok és a mezőny, de egyszerűen most sem lehet elmenni emellett a tény mellett, ha azt nézzük, hogy az első iowai edzés első tizennyolc helyezettje tizennyolc másodpercen belüli kört autózott. 

Folytatás magyar idő szerint éjjel, 0:45-kor, a kvalikációs versenyekkel, melyekről bővebben itt olvashat az, akinek még nem teljesen tiszta ez a fajta időmérő szisztéma.

 

 

iowa.png

 

 

 képek: IndyCar