Feje tetéjére állt a mezőny az utolsó texasi edzésen
Remélem mindenki tűkön ülve várja már az idei esztendő első villanyfényes oválfutamát, melyre – bár ezzel nem mondok újat – a Texas Motor Speedwayen kerül sor, magyar idő szerint nem sokkal hajnali fél három után.
A késői időpont azonban maximum csak nekünk, európaiaknak lehet bosszantó, az USA-ban viszont főműsoridőt jelent, ami nem kis lehetőség nézettségnövelés tekintetében, ha hozzávesszük, hogy a Firestone 550-et is az országos lefedettségű ABC közvetíti (készülhetünk, hogy nekik hála megint lemaradunk minden fontos pillanatról), pluszban még az sem elhanyagolható tény, hogy ezen a hétvégén még fontos NBA meccsek sem lesznek, melyek elszipkáznák a sportszerető népséget az IndyCar elől.
Márpedig megéri majd leülni a képernyők elé, hiszen nem akármilyen izgalmakra van kilátás. Eleve már a kvalifikáció is meglepetéseredménnyel zárult, miután az enyhén szólva sem oválspecialista Will Power szerezte meg a rajtelsőséget, méghozzá közel másfél mérföld per órával nagyobb tempót autózva, mint a második helyet elcsípő Marco Andretti. És ez, kérem szépen, még semmi. Az időmérő végeztével ugyanis nem ürült ki a pitlane, hiszen a mezőnyre még a pénteki napon várt egy esti, félórás újabb edzés, mely végül az időmérőn küszködő és csak a tizenötödik rajthelyet megszerződ Tony Kanaan elsőségével ért véget.
Az Indianapolis 500 friss brazil győztese 218.551 mph-s átlagtempóval kapaszkodott fel a tabella élére. A második helyet, majd’ egy teljes mérfölddel lassabb sebességgel, James Hinchcliffe szerezte meg, míg a pole-os Will Power a harmadik pozícióban fejezte be a gyakorlást. Scott Dixon a negyedik helyre repítette a Chip Ganassi Racing 9-es számú versenygépét, a legjobb ötöt pedig az önmagához képest továbbra is bombaformában lévő James Jakes zárta.
A Firestone 550-et megelőző utolsó edzés meglehetősen visszás eredményt hozott, melynek ékes bizonyítéka, hogy a legjobb tízben nyolc különböző csapat képviseltette magát, a végeredményt tüzetesebben végigböngészve pedig ismételten kijelenthető, hogy az erőviszonyok továbbra is megjósolhatatlan befutót garantálnak. Példának okáért a 2012-es texasi győztes Justin Wilson a legutolsó, huszonnegyedik helyen zárt, miközben aktuális csapattársát, a pályafutása mindössze negyedik IndyCar futamára készülő Pippa Mannt a tizedik helyen intették le a gyakorlás végén. A Dale Coyne Racing langaléta angolja egész hétvégén az autójával küszködik, melyből végül csak egy kiábrándító 209.602 mph-t tudott kisajtolni, ami még így is fél mérföld per órával lassabb volt a huszonharmadik helyen záró Marco Andretti idejénél. Kérdés, hogy a mai versenyre mennyire tudják összekaparni a hamvaiban döglődő 19-es számú DCR gépet, az azonban már most erősen sanszos, hogy Wilson nem fogja tudni megismételni a tavalyi bravúrját.
Az IndyCar idei szezonjában azonban bármi megtörténhet, ahogyan ahhoz sem kell jóstehetség, hogy kijelentsük: rendkívüli futam van kilátásban az USA-ban főműsoridőben, nálunk pedig késő éjjel/kora hajnalban.
Firestone 550, 2. edzés – Végeredmény
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough