Mike Conway lealázta a mezőnyt

Mike Conway lealázta a mezőnyt

Az IndyCar duplaversenyes fordulójának minden negatívuma ellenére azért meg van a maga varázsa. Példának okáért, mikor máskor fordulhat elő az, hogy a második futam rajtsorrendjét eldöntő kvalifikációt már azelőtt megfutják, mielőtt egyáltalán a hétvége első versenye lezajlott volna?


Márpedig a detroiti Belle Isle Parkban így történt. A mai napon esedékes első, 70 körös futam rajtrácsa már a pénteki napon kialakult, méghozzá a hagyományos időmérő edzés szisztémája szerint, melynek értelmében a pole-ból – legalábbis papíron – a széria jelenlegi mezőnyének legeredényesebb pilótája, a háromszoros Indianapolis 500 győztes, négyszeres IRL/IndyCar bajnok Dario Franchitti indulhat. Ennek a fegyverténynek azonban csak a statisztikák tükrében van némi jelentősége, ugyanis a skót ász – három másik kollégájával egyetemben – még Indianapolisban tízhelyes rajtbüntetést kapott soron kívüli motorcsere miatt, ezért a magyar idő szerint ma, 21.30-kor startoló futamnak csak a tizenegyedik pozícióból vághat neki. A tegnapi kvalifikációról már ezen blog is részletesen beszámolt, úgyhogy akit hajt a kíváncsiság, az itt tájékozódhat róla bővebben.

Most viszont kanyarodjunk vissza a mai naphoz, amikor is fény derült arra, hogy ki taposhat bele a gázba elsőként, amikor a mezőny megkapja a zöld zászlót a vasárnapi, második versenyen, amely egyébként szintén 70 körből áll majd.

12.png

A kvalifikáció ezúttal eltért a megszokottól. Bár korábban úgy harangozták be, hogy a hétvége kettes számú futamának időmérőjén mindössze fél óra áll majd a komplett mezőny rendelkezésére ahhoz, hogy minél jobb időeredményeket érjenek el, az IndyCar végül módosítás mellett döntött. A változtatás annyiból állt, hogy a pénteki gyakorlás eredményei alapján két csoportra bontották a versenyzőket, az etapokat pedig tizenkét perces időlimitben határozták meg, melyből az illetékesek tájékoztatása szerint mindenkinek mindössze öt percnyi szabad, zöld zászlós periódussal lehetett számolni, tehát ennek megfelelően kellett felépíteni a csapatoknak a kvalifikációs stratégiát.

Az első csoportban az első szabadedzésen páratlan helyezést elérő pilóták gördülhettek pályára. A pénteki gyakorláshoz hasonlóan a Barracuda Racing hőse, Alex Tagliani ezúttal is szárnyalt, eredményeinek azonban nem örülhetett sokáig, miután a négyes és ötös kanyar között megpördült, így a szabályok értelmében piros zászló okozása miatt könnyes búcsút kellett vennie a két legjobb körétől. Nem csak a veterán kanadainak akadtak problémái a nyúlfarknyi időmérő alatt, Ryan Hunter-Reay alatt ugyanis megadta magát az 1-es számú Andretti Autosport gép, mint kiderült az üzemanyag nyomással akadtak problémák. Az incidens miatt nem volt szükség a piros zászlóra, mindössze lokális sárgát lengettek, amíg a biztonsági csapat el nem tüntette az útból az aktuális bajnok autóját.

carr.png

Az első csoport küzdelmeit a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben versenyző James Jakes-nek sikerült megnyernie. Ennek tükrében azt hiszem kijelenthető, hogy a srác ezen a hétvégén nagyon ott van. Lehet, hogy a változó körülmények miatt, lehet, hogy nagyon ráérzett a pályára, lehet, hogy csak megijedt, annak láttán, ami JR Hildebranddal történt, a lényegen viszont nem változtat, hogy a brit eddig rendkívül meggyőző. Mindenesetre a futamokon kiemelt figyelemmel fogom kísérni a produkcióját.

Jakes mögött a már említett Ryan Hunter-Reay végzett, a harmadik helyet pedig Sam Schmidt francia párosának tapasztaltabbik fele, Simon Pagenaud zárt. Az „A” csoport további sorrendje: Justin Wilson, James Hinchcliffe, AJ Allmendinger, Marco Andretti, Dario Franchitti, Charlie Kimball, Tristan Vautier, Sebastien Bourdais, Jose Newgarden és végül szerencsétlen Alex Tagliani.

tk.png

Jöhetett a második kör, melynek legjobbjaként a Dale Coyne Racing által frissen leszerződtetett, utcai pályás specialista, Mike Conway végzett, méghozzá közel egy tizedet ráverve az előző csoport győztesére és egyben honfitársára, James Jakes-re. Conway mögött, több, mint hat tizedes lemaradásban a mezőny másik street fightere, Will Power zárt, a harmadik helyet pedig a töréstesztbábuból mára komoly ellenféllé avanzsált EJ Viso kaparintotta meg. Na most a venezuelai versenyzőnek vagy nagyon jót tett az Andretti Autosportnál uralkodó légkör, vagy csak moderálja magát, miután tudatosult benne, hogy Hugo Chavez halálát követően nem lesz egyszerű a szponzori helyzete, ha csak törött autókat mutat fel.

A negyedik helyet Scott Dixon szerezte meg, őt Helio Castroneves, Sebastian Saavedra, Ryan Briscoe, Graham Rahal, Simona de Silvestro, Tony Kanaan, Takuma Sato és végül Ed Carpenter követte.

A két csoport időeredményeit összefésülve alakult ki a vasárnap esedékes detroiti második verseny rajtrácsa. A pole-ból, méghozzá az IndyCarban életében először, Mike Conway indulhat, mellőle pedig a bajnokság jelenleg huszonharmadik helyén tanyázó James Jakes, de a rajtrács többi része se semmi. Valami azt súgja, hogy bitang egy versenynek leszünk holnap is szemtanúi. Mindenekelőtt azonban senki ne feledje, hogy ma, magyar idő szerint este fél tíz után kezdetét veszi a detroiti forduló első futama, melyen EJ Viso rajtolhat a pole-ból.

És hogy ki(k) nyer(nek)? Na ez az, amit az idei IndyCar szezonban megtippelni is lehetetlen.

 

 

Chevrolet Indy Dual in Detroit presented by Quicken Loans – Race 2 kvalifikáció
Hely Versenyző Csapat Idő Különbség
1. Mike Conway Dale Coyne Racing 1:18.098  
2. James Jakes RLL Racing 1:18.170 0.073
3. Will Power Team Penske 1:18.704 0.606
4. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 1:18.229 0.132
5. EJ Viso Andretti Autosport 1:18.781 0.683
6. Simon Pagenaud Schmidt Hamilton Motorsports 1:18.815 0.717
7. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 1:18.787 0.689
8. Justin Wilson Dale Coyne Racing 1:18.956 0.858
9. Helio Castroneves Team Penske 1:18.837 0.739
10. James Hinchcliffe Andretti Autosport 1:18.974 0.876
11. Sebastian Saavedra Dragon Racing 1:19.031 0.933
12. AJ Allmendinger Team Penske 1:19.405 1.307
13. Ryan Briscoe Panther Racing 1:19.263 1.165
14. Marco Andretti Andretti Autosport 1:19.463 1.365
15. Graham Rahal RLL Racing 1:19.542 1.444
16. Dario Franchitti Chip Ganassi Racing 1:19.555 1.458
17. Simona de Silvestro KV Racing 1:20.046 1.948
18. Charlie Kimball Chip Ganassi Racing 1:19.620 1.522
19. Tony Kanaan KV Racing 1:20.151 2.053
20. Tristan Vautier Schmidt Peterson Motorsports 1:19.793 1.695
21. Takuma Sato AJ Foyt Enterprises 1:20.156 2.058
22. Sebastien Bourdais Dragon Racing 1:19.918 1.820
23. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing 1:22.591 4.494
24. Josef Newgarden SFHR 1:20.727 2.630
25. Alex Tagliani Barracuda Racing 1:22.448 4.350

 

 

 

 képek: IndyCar