A 97. Indianapolis 500 számokban



Nem tudom, ki, hogy van vele, de én rendkívüli módon utálom az Indianapolis 500-at követő napokat.

Kicsit olyan ez az időszak számomra, mint a gyerekeknek a karácsony: számoljuk visszafelé a napokat, amikor ott áll a szép fenyő, alatta az ajándékokkal, aztán miután letudtuk az ünnepet a korábbi izgalmakat az üresség veszi át. Így van ez az univerzum legfaszább futamával is, megkoronáztuk a győztest és ennyi. See ya next year. Ezen még az sem igazán szépít, hogy ezen a hétvégén máris dübörögnek tovább az események, méghozzá a szezon első duplafordulójával (továbbra is: sic!) Amellett, hogy visszatér mindannyiunk kedvenc puncija versenyzője, Mike Conway, ezúttal a Dale Coyne Racing színeiben, két versenyző számára is sorsdöntő lehet a most szombaton és vasárnap esedékes két futam: Will Powernek ez az utolsó alkalom, hogy valamelyest életben tartsa bajnoki esélyeit, míg JR Hildebrandnak egyenesen az állásáért kell hajtanai, miután a Panther Racing már tökig van idei bénázásával, amire az indianapolisi ötperces szereplése tette fel végleg a pontot, pláne, hogy az ABC nem volt rest visszajátszani (más egyebet viszont cseszett megmutatni), amint az egyenruhás National Guard tisztek a fejüket fogják döbbenetükben, miután élőben nézték végig, amint az ő nevük alatt futó autó már a negyedik körben falnak ment. Apropó ABC, a detroiti versenyeket is ők közvetítik, így ajánlom mindenkinek, hogy használja hétvégén a Twittert, mert ha a tévéből kíván tájékozódni, akkor jól meg fogja szívni.

tk.png

Most azonban még egyszer, utoljára tekintsünk vissza az idei Indianapolis 500-ra, méghozzá a legérdekesebb statisztikák tükrében, melyekért ezúttal is örök hála és ováció az indycar.com stábjának.

   

   

1 – Most először fordult elő, hogy a 11-es számú autó nyerte az Indianapolis 500-at.

   

68 – A 97. Indianapolis 500 során összesen hatvannyolc alkalommal változott az élen álló versenyző személye, ami rekord a futam százéves történetében. Ez a szám pontosan a duplája a 2012-esnek, amikor 34 alkalommal történt helycsere a vezető helyen.

       

14 – Tizennégy különböző versenyző állt az élen a 2013-as Indianapolis 500-on, megdöntve az 1993-as rekordot, amikor tizenkét pilóta vezette a versenyt legalább egy körön át.

        

27 – Huszonhét autó fejezte be idén a legendás, ötszáz mérföldes futamot, átadva ezzel a múltnak egy több, mint száz éves rekordot. Legutóbb ugyanis a legelső, 1911-ben rendezett Indianapolis 500 ért végett a legnagyobb számú célbaérkezővel, egészen pontosan huszonhat járművel. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy akkor 40-en rajtoltak el, szemben a mostani 33 fős mezőnnyel.

    

 

133 – Ennyi kör telt el egyhuzamban zöld zászló alatt a 97. Indianapolis 500-on. Ez a leghosszabb szabad versennyel eltöltött szakasz 1976-óta, mióta hivatalosan is jegyzik a sárga alatt megtett köröket.

      

21 – Akárcsak az ominózus 1976-os futamon, idén is rekord alacsony számú, összesen huszonegy kör telt el sárga alatt, ami rekord a verseny történetében. A különbség csak annyi, hogy harminchét évvel ezelőtt 102 kör után, eső miatt leintették a futamot.

  

14- Ennyi pozíciót javított rajthelyéhez képest a legtöbbet előre lépő versenyző, a Dale Coyne Racinges Ana Beatriz. A brazil pilóta a huszonkilencedik helyről indulhatott, majd végül a tizenötödikként intették le.

    

6 – Múlt vasárnap hat versenyző életében először állhatott az élre az Indianapolis 500-on karrierje során.

   

9 – Tony Kanaan eddigi tizenkét Indianapolis 500 rajtjából, kilenc alkalommal vezette több-kevesebb kör erejéig a versenyt.

    

ll_1.jpg

10 – A pole-ból induló Ed Carpenter, aki 37 körön át állt az élen, végül a tizedik helyen végzett.

   

62 – Hatvankettő Fahrenheit vagyis alig több, mint 16 Celsius fok. Utoljára 1930-ban rendezték ilyen hűvös körülmények között az Indianapolis 500-at.

    

226.940 – Ennyi mérföld per óra volt a versenyben futott leggyorsabb kör, mely egyébként Justin Wilson nevéhez fűződik.

  

168 – Az Indianapolis 500 után Marco Andretti százhatvannyolc ponttal vezeti a bajnokságot.

   

2 – Az Indianapolis 500 idei legjobb újonca, Carlos Munoz a második helyen ért célba, ezzel holtversenyben áll az örökranglista élén JR Hildebranddal, aki emlékezetes, utolsó kanyarban elkövetett hibája miatt esett el a biztos győzelemtől a 2011-es futamon.

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy