Elsöprő Andretti uralom az Indianapolis 500 második edzésnapján
Régóta és sokan rebesgetik, hogy az idei Indianapolis 500-on óriási meglepetések és sebességek lesznek születőben, az első két edzésnap alapján pedig azt kell mondani, hogy úgy fest, igazuk is lesz.
A második napon ugyanis immár 223 mp/h felett átlagtempót mértek, a tabella élén pedig nem más végzett, mint az újonc Carlos Munoz, aki az Indianapolis 500 képében élete első főkategóriás futamára készül. Az Andretti Autosport 21 éves pártfogoltja 223.023 mp/h-ával (358.92 km/h) repesztett legjobb körében, harminchat ezredmásodpercet adva bajnok csapattársának, Ryan Hunter-Reay-nek. A gárda tulajdonosa, Michael Andretti minden bizonnyal roppant elégedetten hagyta el a nap végén az Indianapolis Motor Speedway-t, hiszen alig két tizeden múlt, hogy nem az ő ötösfogata alkotta a komplett top 5-öt. A harmadik helyezett EJ Viso, valamint a negyedik legjobb kört autózó Marco Andretti mögé ugyanis befurakodott a Team Penske színeiben versenyző AJ Allmendinger, így az AA-nak idén már két futamgyőzelmet is szállító James Hinchcliffe a hatodik helyre szorult csak. Hetedikként a Chip Ganassi Racing amerikai pilótája, az élete első IndyCar győzelmére már nagyon áhítozó Charlie Kimball zárt, míg a nyitónap leggyorsabbja, Ed Carpenter ezúttal a nyolcadik helyen fejezte be a gyakorlást.
Az eredmények mellett mindenképpen meg kell említeni, hogy fejlemények történtek az IndyCar egyik legnagyobb vesszőparipájának, azaz az aero kiteknek ügyében. A helyzet ugyanis az, hogy a 2014-es esztendő három Triple Crown futamán bevetésre kerülnek az aerodinamikai elemek, a szezon további részében azonban a dolgok jelen állása szerint minden marad a régiben. A sztori számomra egyelőre nem releváns, pláne, miután az illetékesek már annyit hazudtak és ködösítettek az ügyben, hogy minden ezzel kapcsolatos hírt kétkedve fogadok. Mindenesetre ha megvalósul, akkor a három versenyt afféle főpróbaként kell felfogni; kipróbálják élesben, hogy mennyire hatékonyak a kitek, megéri-e a használatuk és legfőképpen mennyibe fáj ez a csapatoknak. Persze nem szeretném negatívan kezelni a dolgot, mert már az is valami, hogy egyáltalán rábólintottak, de még ennek ellenére sem szeretném magam hiú reményekbe ringatni.
A mai napon pedig egy újabb nagy bemutatkozásra kerül sor az Indianapolis Motor Speedwayen, méghozzá a helyi születésű Conor Daly által, aki hamarosan neki vág a Rookie Orientation Programnak, miután az elmúlt hétvégére kiírt újoncteszten nem tudott résztvenni a GP3 széria spanyolországi fordulóján akadt bokros teendői miatt. Érdemes lesz rá is komolyan odafigyelni.
Bár a Schmidt Peterson Motorsports által benevezett 99-es számú versenygépbe a legnagyobb esélye a hírek szerint továbbra is Buddy Rice-nak van, azonban olyan pletykák is szárnyra keltek melyek szerint az autó indítása továbbra is a mocskos anyagiakon múlik, így ha jön valaki egy pénzzel kitömött hátizsákkal a hátán, akkor nagy valószínűséggel az indulás joga is az övé lesz. Jelen pillanatban 50-50 % a sansz arra, hogy egy harmadik Schmidt járgányt is láthatunk a május hónap későbbi részében.
Az Indianapolis 500 eseményei a harmadik edzésnappal ma, magyar idő szerint délután 18:00-kor folytatódnak és live timinggal, valamint élőképpel folyamatosan nyomon követhetőek a racecontrol.indycar.com-on.
képek: Yahoo UK
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough