Rendkívül kiegyenlített az IndyCar mezőnye

Lassan három nap is eltelik a Toyota Grand Prix of Long Beach óta, Japánban azonban töretlenül Takuma Sato vasárnapi győzelme a téma. Nincs olyan híradó vagy akár show-műsor, melyben ne említenék meg büszke hazafias érzelmektől fűtve az AJ Foyt Racing pilótájnak elsőségét.
A helyzet teljes mértékben érhető, hiszen egyrészt most először állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára japán nemzetiségű pilóta az amerikai open-wheel versenyzés történetében, másrészt pedig Sato valami egészen különleges helyet foglal el honfitársai szívében. Jöhetett Nakajima, vagy akár Kobayashi, akik egyébként szintén hatalmas népszerűségnek örvendenek hazájukban, azonban olyan fokú őrület és hisztéria, mint amit Sato vált ki a helyiekből, nem követi őket.
És bár Takuma IndyCar pályafutásában még mindig a crashek és a begőzölt ámokfutások vannak többségben, de azért be-becsúszik a jó eredmény is, elég csak a 2012-es Indianapolis 500-ra gondolni, melyet akár meg is nyerhetett volna, ha nem megy le előtte a szokásos függöny. Anyám, bele sem merek gondolni, hogy mi történt volna Japánban, ha végül mégiscsak a szemük fénye kortyolhatott volna bele a tejbe, ráadásul pontosan a ‘Memorial Day’ hétvégéjén, nos valószínűsíthetően Japánban több napos nemzeti ünnep lett volna literszám folyó szakéval. És nem csak történelmi okok miatt. Az IndyCar igazán kihasználhatná ezt a felhajtást és mindenféle európai délibábok kergetése helyett az ottani piacot kellene ismét megcéloznia.
Most azonban következzék a szokásos statisztikai rovat, ahogyan lenni szokott az indycar.com jóvoltából. BANZAIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!
1 – Takuma Sato személyében az IndyCar történetének első futamgyőzelmét aratta japán nemzetiségű versenyző Long Beachen.
2 – JR Hildebrand zsinórban második alkalommal végzett a legjobb ötben Long Beachen.
– James Hinchcliffe St. Petersburg-i diadalát követően Sato a második olyan pilóta lett, aki élete első győzelmét aratta 2013-ban.
3 – Három versenyzőnek, név szerint Marco Andrettinek, Helio Castronevesnek és Justin Wilsonnak sikerült az idei eddigi összes futamon a top 10-ben végeznie.
5 – Öt különböző csapat képviseltette magát a legjobb ötben Long Beach-en.
6 – Mindössze hat pont választja el egymástól a bajnokság első két helyezettjét, Helio Castronevest és Takuma Satót.
7 – Összetettben hét különböző csapat versenyzője található meg a legjobb tízben.
8 – Az eddigi három verseny során nyolc versenyző állhatott dobogóra.
12 – Long Beach-i második helyével Graham Rahal tizenkét helyett ugrott előre a bajnokságban.
13 – Tizenhárom pilóta mondhatja el magáról, hogy az elmúlt három verseny során sikerült a legjobb öt között célba érnie.
18 – Tizennyolc pont választja el egymástól a bajnokság első és ötödik helyezettjét. Castronevesnek jelenleg 99, míg Wilsonnak 81 pontja van.
20 – Húsz versenyző tudott eddig a legjobb tízben végezni 2013-ban.
21 – Justin Wilson huszonegy pozíciót javított rajhelyéhez képest Long Beachen. A kvalifikáción műszaki probléma miatt egyetlen mért kört sem teljesítő angol a huszonnegyedik helyről indult, végül pedig harmadikként ért célba.
27 – Dario Franchitt huszonhét körön keresztül vezetette a mezőnyt Long Beach-en. Összehasonlításképpen 2012-ben az utcai/épített pályás versenyeken ÖSSZESEN csak tizenegy körön át haladt az élen.
50 – Sato ötven kört töltött az élen Long Beachen, ami egyéni csúcsa. Ezt megelőzően a 2012-es Indianapolis 500-on vezetett harmincegy körön át.
199 – Tony Kanaan immár százkilencvenkilenc zsinórban teljesített IRL/IndyCar versenyen van túl, és már csak tizenkét rajtra van szüksége ahhoz, hogy beérje az örökranglista élén álló Jimmy Vassert, aki kétszáztizenegy futamot teljesített megszakítás nélkül aktív pályafutása során.
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough