Hinchcliffe az élen, de Conway-é a dicsfény az első Long Beach-i edzésen
James Hinchliffe elsőségével vette kezdetét a Toyota Grand Prix of Long Beach hétvégéje. Az Andretti Autosport kanadai versenyzője 1:09:8157-es idejével bizonyult a pénteki első edzés legjobbjának.
A szezonnyitó St. Petersburgi futamon élete első IndyCar győzelmét arató pilótát tizenhárom ezrednyi lemaradással a szériába ezen a hétvégén visszatérő Mike Conway követte. A Rahal Letterman Lanigan Racing jóvoltából lehetőséget kapó angol versenyző a tavalyi évadzáró fontanai viadalt megelőzően, önként lépett vissza az indulástól, melyet azzal indokolt, hogy nem érzi magát kellőképpen komfortosan az oválon, ezzel együtt pedig azt is tudatta a nagyérdeművel, hogy soha a büdös életben többé be nem teszi a lábát oválpályákra, maximum nézőként. És pont. Conway döntése kisebb vihart kavart a rajongók körében is: az egyik oldal nemes egyszerűen hisztis, beszari punciként aposztrofálta, míg mások pont ellenkezőleg, tökösnek tartották azért, hogy volt bátorsága kiállni a világ elé és bevallani, hogy biztonságérzet hiányában valóban öngyilkosság bevállalni a bőven 300 km/h óra feletti száguldozást a falakkal szegélyezett ovális aszfaltcsíkokon. Conway döntése persze ezzel azt is maga után vonta, hogy az oválok kiiktatásával a teljes szezonos IndyCar szereplésről is lemondott, holott nem egy kutyaütő versenyzőről van szó, épített/utcai pályákon legalábbis. Ezen a véleményen volt Bobby Rahal is, aki nem volt rest és autót biztosított a 29 éves pilótának Long Beachre, arra a pályára, ahol élete első és eddig egyetlen győzelmét szerezte, még 2011-ben. Valami azt súgja, hogy az eddig látottak alapján nem fogja megbánni a csapat a döntést.
Na de vissza az edzéshez. Hinchcliffe-et és Conwayt az AJ Foyt Racing egy szem versenyzője, Takuma Sato követte, majd ötvennyolc ezreddel lemaradva a KV Racing-es Simona de Silvestrot intették le negyedikként. A legjobb ötöt az Andretti Autosport bajnok versenyzője, Ryan Hunter-Reay zárta. Michael Andretti gárdája nagyjából ennyinek is örülhetett a gyakorlás során, ha szigorúan csak a helyezéseket nézzük. Az összetettben, egy utcai és egy épített pályás futamot követően a negyedik helyen álló, ezzel pedig ezen sorok írójának kurva nagy meglepetést okozó Marco Andretti csak a tizehetedik, míg EJ Viso a huszadik helyig tudtak felkapaszkodni.
A Chip Ganassi Racing kettőséből ezúttal is Scott Dixon bizonyult a jobbnak. Az idén harmadik bajnoki címének megszerzését célul kitűző új-zélandi a hetedik pozícióban végzett, míg a négyszeres bajnok, háromszoros Indianapolis 500 győztes, jelenleg a tabella utolsó helyén trónoló Dario Franchitti tempója csak a tizennegyedik helyre volt elég. Nyilván nem lehet vigasz Ganassiék számára, de a Team Penske sem remekelt az edzés során. A töretlen pesszimizmusáról híres Will Power – aki minden egyes győzelme után arra gondol, hogy többet már úgysem jön neki össze a dobogó legfelső foka – végzett a legmagasabban a gárda versenyzői közül, ami annak fényében, hogy ez a hely egészen pontosan a tizenharmadik, már korántsem tűnik akkora erénynek. A bajnokságot jelenleg vezető Helio Castroneves pedig csak a tizenötödik, míg AJ Allmendinger a huszonhatodik helyről várhatja a folytatást.
Nem remekelt a Dragon Racing sem: Sebastien Bourdais a tizenkilencedik helyig tudta feltornázni magát, druszája, Sebastian Saavedra pedig huszonötödikként fejezte be az edzést. Jól muzsikált viszont a Rahal Letterman Lanigan Racing két teljes szezonos versenyzője is, hiszen míg a beugró Conway a második lett, addig Graham Rahal sem lehet elkenődve a nyolcadik helyével, ahogyan James Jakes-től sem számít rossznak a tizenegyedik helye.
A gyakorlás során mindössze egyetlen incidensre került sor, az viszont frankón a leintés előttre lett időzítve. A Sarah Fisher Hartman Racing pilótája, Josef Newgarden megcsúszott, ami miatt be kellett lengetni a pirosat, ez pedig egyben az edzés végét is jelentette. Az amerikai tehetség egyébként úgy fest, a barberi kilencedik helyét követően vérszemet kapott, hiszen Long Beachen is sikerült elsőre a legjobb tízben végeznie.
Érdekesség, hogy az első tizennyolc helyezett ideje egy másodpercen belül maradt egymáshoz képest.
Toyota Grand Prix of Long Beach, első edzés, végeredmény
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough