Allmendinger még a tanulás fázisában jár
AJ Allmendinger, Carlos Munoz és Tristan Vautier részvételével zajlott az Indianapolis 500 eddig bejelentett újoncai számára kiírt teszt a Texas Motor Speedwayen, március 27-én.
A gyakorlás apropóját nem más adta, mint a felkészülés a Rookie Orientation Programra, melyen annak rendje és módja szerint minden olyan pilótának részt kell vennie, aki életében először nevez az Indianapolis 500-ra.
Bár egyikük számára sem hatnak az újdonság erejével az oválpályák, az az élmény, amit egy IndyCar autó vezetése nyújt egy ilyen jellegű aszfaltcsíkon össze sem hasonlítható egy Indy Lights, vagy éppen NASCAR géppel. Ennek fényében nem meglepő, hogy mindhárom versenyző le volt nyűgözve a sebességtől és az ellentmondást nem tűrő erőhatásoktól, melyek érték őket a huszonnégy fokos dőlésszögű TMS-en.
Vautier, aki élete első IndyCar futamhétvégéjét teljesítette múlt hétvégén St. Petersburgben saját elmondása szerint roppant mód élvezte a körözést, bár azt is elismerte, hogy a folyamatosan, körről-körre változó körülmények és a szél kissé megnehezítette a dolgát, azonban már alig várja, hogy éles körülmények között is visszatérhessen az aszfaltcsíkra a június elején esedékes Firestone 550 keretében. Addig azonban még vár rá karrierje egyik legnagyobb megmérettetése, nevezetesen az Indianapolis 500, amit egyébként tűkön ülve vár… mint mindenki.
A francia tehetséghez hasonlóan fél méterrel a föld felett lebegett izgalmában Carlos Munoz is, aki Marco Andretti versenygépével róhatta a köröket Texasban. A huszonegy éves kolumbiai fiú, aki a 2013-as szezonban az Indy Lights-ban vitézkedik, munkaadója, az Andretti Autosport révén élete lehetősége elé néz májusban, miután ő vezetheti a csapat negyedik autóját a világ legrégebbi, leghíresebb és egyben legkeményebb pályaversenyén. Mindehhez azonban először sikerrel kell vennie a ROP-ot, amit véleményem szerint – ha csak nem történik valami gebasz – játszi könnyedséggel le fog tudni.
A legnagyobb érdeklődést viszont minden kétséget kizáróan a Roger Penske kegyeibe visszafogadott Allmendinger váltotta ki, aki a februári sebringi és a márciusi barberi tesztek keretében már vezethette a Team Penske csapat gépét, azonban oválpályán még nem nyílt lehetősége kipróbálnia magát IndyCar autóban. Az amerikai közönségkedvenc, aki utoljára a 2006-os milwaukee-i Champ Car futamon vezetett utoljára open-wheel autót oválon, elismerte, sokat kell még dolgoznia annak érdekében, hogy maximálisan komfortosan érezze magát ezen a pályatípuson is. Allmendinger szerint pályaismerete valamelyest segíteni fogja, azonban egy IC autó vezetése teljesen más kihívásokat jelent, mint egy NASCAR gép, ezért rendkívül sok munka áll előtte ahhoz, hogy újból otthonosan érezze magát nyitott karosszériás autóban, nagy tempójú oválpályán. AJ azonban nem adja fel és mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legjobb tudása szerint gördüljön rajthoz a 97. Indianapolis 500-on, május 26-án, mondván sem Roger Penske pénzét, sem mások idejét nem szeretné elpocsékolni.
Allmendinger jövő hétvégén Alabamában, a Barber Motorsports Parkban debütál a Team Penske csapat színeiben.
Texasban a három újonc mellett jelen volt még Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing), Takuma Sato (AJ Foyt Racing), Graham Rahal, James Jakes (Rahal Letterman Lanigan Racing) valamint Simon Pagenaud (Schmidt Peterson Motorsports), akik privát teszt keretében folytatták munkájukat.
kép: fox.com
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough