Harcra kész a 2013-as IndyCar rajtrács
Már csak néhány nap és kezdetét veszi a 2013-as IndyCar szezon. Az év első futamára a napfényes Floridában, azon belül is St. Petersburg utcáin kerül sor március 24-én vasárnap, magyar idő szerint 17:00-tól. Ennek örömére most már végképp eljött az idő, hogy megismerkedjünk az idei mezőnnyel, pontosabban a teljes szezonos pilótákkal.
A néhány futamra beugró versenyzőkkel most nem foglalkozom, mert az ő helyzetük egészen speciális, mondhatni a legtöbb esetben csak akkortól lehet komolyan számolni velük, amikor már teljes menetfelszerelésben ülnek az autójukban. A részidős pilóták felett állandó jelleggel ott lóg Damoklész kardja, hiszen még az utolsó pillanatban is kihátrálhat egy szponzor, vagy bejelentkezhet a csapathoz egy pénzesebb mókus, így nagyon is reális a veszély, hogy a korábban beharangozott versenyző a végén már csak maximum VIP vendégként lófrálhat a pitben. Persze köztük is akadnak olyanok, akiknek azért az átlagosnál kevesebb félnivalója van, ilyen például a St. Pete-en a Dale Coyne Racing második autóját vezető brazil Ana Beatriz, a Long Beachen Rahalék színeiben versenyző Mike Conway, hogy a Barberen és az Indy 500-on lehetőséget kapó AJ Allmendingert már ne is említsem. Mivel azonban a pénz minden mozgatórugója, az autóversenyzés világára pedig ez fokozottan igaz, a teljes szezonra szerződtetett pilóták sem dőlhetnek hátra teljes nyugalommal, a már fentebb említett okok miatt, azonban valamilyen szinten ők mégis fix pontnak számítanak.
Statisztikailag van tehát idénre 14 csapat (most hunyjunk szemet az ilyen-olyan összefonódások felett), 24 teljes szezonos versenyző, kemény egy darab újonc (ami véleményem szerint szégyen), öt bajnok (CC, IRL éra egyaránt beleszámolva) és három Indianapolis 500 győztes (összesen hét darab Indy 500 győzelem).
Lássuk tehát akkor azt a huszonnégy versenyzőt, akiknek a dolgok jelen állása szerint az idei szezon mind a tizenkilenc futamán szurkolhatunk.
A 2013-as IndyCar mezőny teljes szezonos versenyzői és csapatai | ||||
Autó száma |
Versenyző/ Nemzetiség |
Csapat | Motor | |
#25 | Marco Andretti (USA) | Andretti Autosport | Chevrolet | |
#7 | Sebastien Bourdais (FRA) | Dragon Racing | Chevrolet | |
#20 | Ed Carpenter (USA) | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | |
#3 | Helio Castroneves (BRA) | Team Penske | Chevrolet | |
#78 | Simona de Silvestro (SUI) | KV Racing Technology | Chevrolet | |
#9 | Scott Dixon (NZL) | Target Chip Ganassi Racing | Honda | |
#10 | Dario Franchitti (GBR) | Target Chip Ganassi Racing | Honda | |
#4 | JR Hildebrand (USA) | Panther Racing | Chevrolet | |
#27 | James Hinchcliffe (CAN) | Andretti Autosport | Chevrolet | |
#1 | Ryan Hunter-Reay (USA) | Andretti Autosport | Chevrolet | |
#16 | James Jakes (GBR) | Rahal Letterman Lanigan Racing | Honda | |
#11 | Tony Kanaan (BRA) | KV Racing Technology | Chevrolet | |
#83 | Charlie Kimball (USA) | Novo Nordisk Chip Ganassi Racing | Honda | |
#67 | Josef Newgarden (USA)* | Sarah Fisher Hartman Racing | Honda | |
#77 | Simon Pagenaud (FRA) | Schmidt Hamilton HP Motorsports | Honda | |
#12 | Will Power (AUS) | Team Penske | Chevrolet | |
#15 | Graham Rahal (USA) | Rahal Letterman Lanigan Racing | Honda | |
#6 | Sebastian Saavedra (COL) | Dragon Racing | Chevrolet | |
#14 | Takuma Sato (JPN) | AJ Foyt Enterprises | Honda | |
#22 | Oriol Servia (ESP) | Panther Dreyer & Rainbold Racing | Chevrolet | |
#98 | Alex Tagliani (CAN) | Barracuda Racing | Honda | |
#55 | Tristan Vautier **(FRA) | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | |
#5 | EJ Viso (VEN) | Andretti Autosport/HVM Racing/Team Venezuela | Chevrolet | |
#19 | Justin Wilson (GBR) | Dale Coyne Racing | Honda | |
*- az Indianapolis 500-on a Century 21 nevű céggel való együttműködés révén Newgarden autója a 21-es számmal indul
**-újonc
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough