Tristan Vautier hivatalosan is IndyCar versenyző lett

Egy újabb hír, amely tulajdonképpen senkit nem lep meg azok közül, akik akár csak minimális szinten is, de követik az IndyCar történéseit.
A Schmidt Peterson Motorsports ugyanis hivatalosan bejelentette, hogy teljes szezonra leigazolták (hogy szép focis kifejezéssel éljek) az Indy Lights 2012-es bajnokát, a francia Tristan Vautier-t.
Ennek szellemiségében a csapat akár felvehetné a ‘L’équipe nationale française’ előtagot is, hiszen a másik autóban nem más foglal idén is helyet, mint a szintén a borok és sajtok országából származó Simon Pagenaud.
Na de most ismerkedjünk meg kicsit közelebbről az újonc Vautier-vel. A mindössze huszonhárom esztendős fiatalember Európában kezdte pályafutását legtöbb kollégájához hasonlóan eleinte a gokartozás világában próbálgatta szárnyait. 2006-ban kóstolt bele a formula autózásba, több kisebb bajnokságban is elindult, majd 2009-ben az azóta csúfosan kimúlt F2 sorozatba is lehetőséget kapott. A spanyolországi hétvége első futamán rögtön a dobogóra állhatott, azonban a következő évben mégis úgy döntött, hogy a tengerentúlra megy szerencsét próbálni. 2010-ben aláírt a Star Mazdában szereplő Andersen Racing csapathoz, melynek színeiben rögtön az első versenyt Sebringen meg is nyerte. A szezon folyamán New Jersey-ben még egyszer ünnepelhetett a pódium legfelső fokáról, összetettben pedig az ötödik helyen zárt. 2011-ben csapatot váltott és a JDC Motorsports autójával négy győzelmet szerezve bezsebelte a bajnoki címet is. 2012-ben feljebb lépett a ranglétrán és az IndyCar előszobájaként számon tartott Indy Lights sorozatban tekergette tovább a kormányt, ahol sikerült történelmet ismételnie, és Star Mazdás debütálásához hasonlóan itt is egy győzelemmel mutatkozott be. A folytatást azonban már nem aprózta el, és nem várt még egy évet az áhított végső elsőségre, hiszen hét dobogós helyezéssel – ebből négy győzelem – ő lett a szezon legjobbja.
Nem éppen gyenge kvalitásai révén tavaly decemberben Sebringen már vezethette a Schmidt Peterson Motorsports (akkor még Schmidt Hamilton) versenygépét, amely olyan jól sikerült neki, hogy a kétnapos teszt végén mindössze 0.01 másodperccel maradt le a legjobb időt autózó Will Power mögött.
Azt hiszem erre mondják, hogy született tehetség, érdemes lesz figyelni március végétől az #55-ös számú autóra.
kép: indycar.com

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough