Következik a reformok kora?

Mint már egy jó ideje köztudott, Mark Miles a korább ATP vezér tölti be december 17-től a Hulman & Co. vezérigazgatói posztját, melynek égisze alá több egyéb vállalkozás mellett az IndyCar is tartozik. Az ötvenkilenc éves, üzleti körökben hatalmas tiszteletnek örvendő, egyenesen lángelmének titulált Miles-tól máris sokan nagyon sokat várnak, számos szakértő ért egyet abban, hogy ha a cél valóban a széria megmentése, akkor nála jobb embert keresve sem találhattak volna.

Az Indianapolis Business Journal újságírója ezen felbuzdulva mikrofonvégre kapta az új nagyfőnököt, aki készségesen, ugyanakkor meglehetősen diplomatikusan válaszolt a kérdésekre, magyarán felvázolt egy úgynevezett akciótervet, a konkrétumokkal kapcsolatban azonban mélyen hallgatott.

Miles elmondta, hogy hosszútávra tervez a Hulman & Co. élén, mivel olyan horderejű problémák megoldásához, mint amelyek jelenleg a céget jellemzik legalább három-öt évre szükség ahhoz, hogy érdembeli változásokról lehessen beszélni. Elsődleges célként az IndyCar és vele együtt az Indianapolis Motor Speedway minden platformon történő növekedésének elérését emelte ki, valamint hangsúlyozta, hogy ehhez pedig komoly változásokra lesz szükség.

Ebből a pár mondatból sokan egyenesen arra következtettek, hogy nem csak új vezérigazgatót fog kinevezni a széria élére, hanem egy teljesen új menedzsmentet is fel fog állítani, akik a későbbiekben egyengetik majd a szebb napokat látott amerikai open-wheel versenyzés csúcsát képező sorozat útját. Egy azonban szinte teljes mértékben biztosra vehető: az új vezetőt nem Tony George-nak fogják hívni.

A legfontosabb célokat felölelő listán előkelő helyet foglal el a széria népszerűsítése. Miles az egyik legfontosabb feladatként tűzte ki, hogy új szurkolókat csábítson az IndyCar köré, valamint vissza akarja szerezni azokat a régi rajongókat, akik a mai napig nem bocsátották meg a ’96-os szakadást, s emiatt rossz szemmel néznek a jelenlegi sorozatra, vagy éppen nem is néznek már rá semmilyen szemmel.

Ami a versenynaptárat illeti, a Hulman & Co. (hamarosan) első embere annyit is elárult az interjúra jellemző sejtelmességgel, hogy 2014-re nagyon komoly változásokat tervez, nem csak a futamhelyszíneket, hanem a szezon utáni időszakot is figyelembe véve, valamint tett egy olyan, számomra eléggé furán hangzó kijelentést, hogy lehet valamiképpen utánozni fogják a NASCAR Sprint Cup chase formátumát. Na ez az, amire én személy szerint rohadtul kíváncsi leszek. A NASCAR-nál a maga 36 futamával még működőképes a dolog (ennek ellenére sok rajongó szimplán utálja), na de egy – tegyük fel – húsz versenyből álló szériánál? Mennyi lenne ebből a „chase”? Öt futam? Remélem, hogy ez az ötlet megreked teoretikus szinten, mert hót’ komolyan semmi értelme nem lenne ennek.

Külön érdekesség még, hogy az új vezérigazgató úgy fest nem retten meg attól, hogy új, merész ötleteket valósítson meg, mint például, hogy a NASCAR Sprint Cup Brickyard 400-át az eddigi déli kezdés helyett estére/éjszakára tegye át, mivel véleménye szerint így még vonzóbb lenne a verseny a közönség számára. Nem beszélve arról a cseppet sem elhanyagolható tényről, hogy a televíziós nézettség pedig bizonyítottan magasabb a sötétedés után zajló futamoknál, mivel a szokatlan körülmények még pluszban megfűszerezik a versenyek izgalmait.

rsz_145.png

Az IMS-en zajló versenyek mellett Miles kiemelte a pályát körülvevő létesítmények színvonalát, melyeknek kulcsszerepük van a sikerben, hiszen a professzionális sport világában bevétel szempontjából minden részlet fontos, ezért komoly beruházásokat tervez eszközölni a közeljövőben.

Nem tudom ki, hogy van vele, de erről az emberről már szimplán ránézésre sem tudom elképzelni, amint egy nagyon rázós tárgyalás közben, még akkor is, ha ő áll vesztésre, egy pillanatig is megfordul a fejében, hogy meghunyászkodik és visszavonulót fúj. Olyannak tűnik, aki ha belekezd valamibe, azt végig is csinálja és jaj annak, aki megpróbálja megakadályozni abban, hogy végigjárja a saját maga által megtervezett utat. Persze ebben nagy szerepe lesz annak is, hogy vajon meddig „tűrik meg” majd Hulmanék, ha több(tucat) kérdésben is ellentmond nekik, de őszintén remélem, hogy okkal került ő ebbe a pozícióba, s a tulajdonos család is képes lesz fejet hajtani a döntései előtt, mert valamiért úgy érzem, hogy Miles érkezése az utolsó utáni reménysugár a széria újbóli felemelkedésére.

Apropó Hulmanék, Mark Miles-nak ugyanis velük is tervei vannak. Elmondta, hogy az elsődleges feladat a széria kirángatása a gödörből, de nem ez a legnagyobb cél. A fő cél a jelentős növekedés, fejlődés, pénzügyi stabilitás, amelyhez több egyéb, mint például új szponzorok jelenléte szükséges, azonban utalt arra is, hogy tanácsolni fogja Hulmanéknek, adják át a stafétabotot a következő generációnak. A széria jövőjére, valamint a vezetőség időszerű generáció-váltására a „meritokrácia” szót használta, mely latinul annyit tesz: olyan társadalom, ahol az egyén pozíciója attól függ, hogy milyen teljesítményt nyújt. Nem hiába emelte ki azt is, hogy a lehető legjobb emberekkel akar együtt dolgozni, s úgy véli, hogy a Hulman család fiatalabb nemzedékével nagyobb potenciál lakozhat a cégben, mint a jelenlegi vezetéssel. Ő nem fog fukarkodni a tanácsokkal és minden tőle telhető segítséget meg fog adni.

A kérdés, hogy a Hulman család jelenleg „hatalmon lévő” tagjai mennyire lesznek partnerek. Ha van egy csöpp eszük azok lesznek. A saját és a cég érdekében.

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy