Rubens Barrichello búcsút int az IndyCarnak?
Úgy tűnik Rubens Barrichello az elkövetkezendő szezonban búcsút int az IndyCarnak, s vele együtt a nemzetközi versenyzés világának is, miután szinte már teljesen biztosra vehető, hogy a 2013-as évadot a brazil stock-car bajnokságban kezdi meg.
A titokról a brazil ESPN televíziós és rádiós újságírója, szakkommentátora, Flavio Gomes lebbentette fel a fátylat, aki már azt is tudni véli, hogy Rubens a Medley Full Time kötelékében fog rajthoz állni, annál a csapatnál, amelynek jóvoltából az idei szezon utolsó három versenyén már bemutatkozhatott a Stock Car Brasil közönsége előtt. Bár első hallásra a két huszonkettedik hely, valamint az egy kiesés nem tűnhet valami acélos teljesítménynek, azonban a széria tapasztalt pilótái egyöntetűen meg voltak elégedve a korábban kizárólag nyitott karosszériás sorozatokban szereplő versenyző produkciójával. A 2012-es szezonban két győzelmet szerző, összetettben ötödik helyen végzett Thiago Camilo, Barrichello alkalmazkodóképességét emelte ki, mint fő erényét, míg a bajnoki cím friss birtokosa, Caca Bueno egy új, sikeres karriert jósol neki a sorozatban, ha – ahogyan viccesen fogalmazott – „lesz elég vér a pucájában”.
A hazájában hihetetlen népszerűségnek örvendő versenyző az elmúlt hétvégi, Interlagosban rendezett szezonzáró verseny hétvégéjén sejtelmesen csak annyit mondott a kíváncsi újságíróknak, hogy hamarosan egy bejelentést fog tenni a jövőjével kapcsolatban, majd hozzátette, hogy jövőre sokkal jobb eredményekkel szeretné megajándékozni a szurkolóit, mint amit első három futamán elért, és a gyakorlatba is szeretné a lehető legtökéletesebben átültetni azokat a tanácsokat, amelyeket a Stock Car Brasil-béli kollégáitól kapott.
„Talán közel a pillanat, hogy hazatérjek. Meg akarom adni a gyermekeimnek ugyanazt a gyermekkort, amilyenben nekem volt részem. Jó helyzetben vagyok, hiszen meg van az a lehetőségem, hogy megválogathassam hol szeretnék dolgozni. Most jött el az ideje, hogy megfontoltan gondolkodjak.” – mondta ‘Rubinho’, aki egy évekkel ezelőtt interjújában már elhintette, hogy karrierje lezárásaként hazai pályán, hazai szurkolók előtt szeretne versenyezni, s már akkor a Stock Car Brasil-t hozta fel, mint lehetséges alternatíva.
Az már megint más kérdés, hogy a fentiek nem többek, mint szépen megfogalmazott PR-mondatok, ugyanis Rubens Barrichello mentalitását, a versenyzés iránt tanúsított hatalmas szenvedélyét figyelembe véve egyszerűen kizártnak tartom, hogy hazája bajnokságába való átigazolásával valóban azt teszi, amit a szíve diktál. A helyzet nem más, mint amit már régóta nyilvánvalóan tudunk: nem volt elegendő szponzora (=pénze) ahhoz, hogy egy újabb szezonra szóló szerződést kaphasson az IndyCarban, hiszen különben miért hangoztatta volna oly’ sokat, akár az utóbbi hetekben is, hogy szeretne még legalább egy évet lehúzni az amerikai open-wheel-ben, ráadásul az a veszély sem fenyegette, hogy nem kell sehová, hiszen több csapat érdeklődött utána. 2012-es gárdája, a KV Racing még azt is felajánlotta, hogy háromautósra bővítik az eredetileg kétautós felállást …. ha letesz az asztalra egy bizonyos összeget. Valószínűleg ugyanezen ok miatt akadhatott meg a tárgyalás a Sam Schmidt Motorsports-al, akik állítólag hárommillió dollárt kértek a versenyzői ülésért cserébe.
A Forma-1-be való visszatérése pedig eleve kizárt dolog volt, hiszen ha lehet mondani Bernie cirkusza még az IndyCar-nál is jobban elüzletiesedett, s miközben fennen hirdetik, hogy náluk a világ legjobb huszonnégy (2013-tól már csak huszonkettő) pilótája rója a köröket, a szomorú igazság az, hogy néhány valóban világklasszis tehetségtől eltekintve már a milliárdos ficsúrok játszóterévé vált a napjainkra okafogyottan „királykategóriának” becézett széria.
Rubens Barrichellónak sok sikert kívánok hazájában, őszintén remélem, hogy megtalálja a számításait, ha valóban (nem bukkan elő sehonnan egy jószívű amerikai nagybacsi, hóna alatt egy tömött bőrönddel, hogy „nesze fiam, menj még egy évet az IndyCarban) hazája nemzeti bajnokságába igazol.
A Stock Car Brasil bajnokságban olyan, nálunk ismert nevek is szerepelnek, mint Ricardo Zonta, Antonio Pizzonia, vagy éppen Rodrigo és Ricardo Sperafico. Egy futam erejéig feltűnt Bruno Junqueira, valamint a szezon végén a helyi szurkolók Helio Castroneves és Tony Kanaan mellett még egy IndyCar-kötődésű pilótának, nevezetesen Raphael Matosnak is szurkolhattak.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough