Hírek Mikulásra
A holtszezon eddig nem nagyon kényeztet el bennünket hírekkel, szaftos pletykákkal, világraszóló botrányokkal, azonban a látszólagos állóvíz ellenére történik ez-az a széria háza táján.
Következzék tehát néhány érdekesebb szösszenet az IndyCar világából, jók is, rosszak is, csak hogy teljes legyen a kép és ma se hajtsuk álomra a fejünket tudatlanul.
– A Fuzzy’s Ultra Premium Vodka lesz a Triple Crown főszponzora 2013-ban. A három versenyből álló minibajnokságot a május 26-án megrendezendő Indianapolis 500, az 1989 óta az IndyCar naptárába július 7-én visszatérő poconoi futam, valamint az október 19-én esedékes fontanai verseny fogja alkotni. A tét egymillió dollár, amely abban az esetben talál gazdára, ha mindhárom megmérettetésen egyazon pilótának sikerül győzedelmeskednie.
– Ki hitte volna, hogy egy ártatlan mondat ekkora lavinát indíthat el. Miután Roger Penske a NASCAR szezonzáró díjátadóján felajánlotta az egyik autóját az Indianapolis 500-ra Tony Stewartnak, szinte nincs olyan valamirevaló sportlap, amely ne foglalkozott volna a témával. A legújabb fejlemény pedig egyenesen az Indianapolis Motor Speedway-ről érkezett, mely szerint a szervezők hajlandóak egy órával korábbra, azaz helyi idő szerint délelőtt tizenegy órára időzíteni a verseny rajtját annak érdekében, hogy így könnyebben kivitelezhető legyen a Smoke becenévre hallgató pilóta – na és persze az összes többi olyan NASCAR versenyző, aki meg szeretné mérettetni magát a világ legnagyobb múltú autósport-eseményén – számára, hogy a leintést követően időben meg tudjanak jelenni a Charlotte Motor Speedwayen megrendezendő Coca-Cola 600-on is, amely a NASCAR egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó versenye és mindössze pár órával az Indianapolis 500-at követően indítják. Ha sikerülne megvalósítani Penske tervét, akkor 1999 és 2001 után a 2013-as már a harmadik olyan év lenne Stewart számára, amikor megkísérli a duplázást, azaz egy napon belül elindul Indianapolisban és Charlotte-on is. Persze ehhez a NASCAR Atyaúristenének, Brian France-nak is lesz néhány szava.
– Hivatalos: Oriol Servia 2013-ban is a Panther DRR színeiben áll rajthoz az IndyCarban.
– A British Racing Driver’s Club (BRDC) 2012-es díjátadóján díjazták az idén harmadik Indianapolis 500 győzelmét arató Dario Franchittit, valamint a Star Mazda legújabb bajnokát, Jack Hawksworth-t is. A harminckilenc esztendős skót versenyző az Earl Howe Trophy-t vehette át, mely annak a brit pilótának jár, aki kimagasló eredményt ér el a tengerentúlon (különösképpen az Indy 500-on), míg a feltörekvő Hawksworth – aki idén minden létező rekordot megtöntött a Star Mazda sorozatban – kiemelkedő teljesítményének jutalmául a Henry Surtees Trhophy-nak örülhetett.
– Agyvérzéssel szállították kórházba az egykori Atlantic versenyzőt, Frankie Munizt, A mindössze huszonhat éves, főállásban színészként tevékenykedő fiatalember saját Twitter oldalán osztotta meg betegsége hírét követőivel. Szerencsére mostanra már jobban van, de az orvosai továbbra is tétlenül állnak a kiváltó okot illetően. Muniz 2007-2009 között versenyzett az Atlanticban, legjobb eredménye a Miller Motorsport Parkban elért negyedik helye 2009-ben.
-Bezárják az IndyCar los angelesi irodáját, melyet a széria korábbi vezérigazgatója, Randy Bernard nyitott még két évvel ezelőtt. Hivatalos források szerint ez nem érinti a sorozat korábban bejelentett projektjeit, mint például a DreamWorks stúdió által jegyzett, a tervek szerint jövőre bemutatásra kerülő Turbo című animációs mozifilm. A cél továbbra is a nézettség növelése mind’ a pályán, mnd’ a televíziókészülékek előtt, s az iroda megszüntetése által megmaradt pénzeket is ezen törekvések megvalósításárnak eszközeire kívánják fordítani.
– Miután többször felmerült a neve, mint az IndyCar esetleges leendő vezérigazgatója, Andrew Craig tiszta vizet öntött a pohárba és kijelentette, nem érdekli a pozíció. A CART/Champ Car egykori első embere, aki 1994 és 2000 között igazgatta a szériát jelenleg az FIA égisze alatt tevékenykedik, azon belül is a túraautózás és az endurance versenyzés köti le az idejét.
– Komoly bajban van a Star Mazda Championship, miután az eddigi főszponzor, a Goodyear bejelentette, a továbbiakban nem kíván együttműködni a szériával. A sorozat vezetője, Gary Rodrigues elmondta, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb új befektetőket találjanak, hiszen ez létfontosságú a bajnokság jövőjét illetően. A szűkös anyagi lehetőségek miatt ugyanis komolyan fenyeget a veszély, hogy megfelelő szponzorok híján az idén huszonkettedik életévébe lépő utánpótlás-sorozat nem tud elrajtolni a 2013-as szezonban. A nehéz időszakban teljes támogatását fejezte ki a Mazda, valamint a főszéria képviseletében az IndyCar is, akik elmondták, hogy minden lehetőséget megvizsgálnak annak érdekében, hogy a sorozat utánpótlás programja, a „Road to Indy” – melyben a USF2000-et követően a Star Mazda az utolsó lépcsőfokot jelentette a főkategória előszobája, a Firestone Indy Lights előtt – a jövő évben is zökkenőmentesen folytatódhasson.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough