Hír- és pletykafest
– Az átigazolási időszak „legsötétebb lova” minden bizonnyal Ryan Briscoe, akit tulajdonképpen már mindenhová pletykáltak, mégis egyre inkább fennáll a veszélye, hogy az ausztrál versenyző lehet nem lesz ott a 2013-as szezon rajtjánál. Briscoe után, aki két év böjtöt követően idén Sonomán ismét nyerni tudott, a hírek szerint több csapat is érdeklődik, azonban a tárgyalások nem egy esetben már azelőtt megszakadtak, hogy egyáltalán érdemben megkezdődhettek volna. Volt, hogy szponzorációs, pénzügyi problémák miatt, és volt, hogy maga Briscoe vetett véget azoknak, mivel – ha lehet hinni a pletykáknak – a 31 esztendős pilóta nem szeretne kisebb csapathoz szerződni, ezért még arra is hajlandó lenne, hogy beáldozza az elkövetkezendő szezont és minden idejét egy nagycsapattal való szerződés megkaparintására fordítja.
– Ezen sorok írója azt álmodta, hogy Roger Penske lett az IndyCar új vezérigazgatója. (tudom, nem kell mondani..)
– Az éppen hogy lezajlott austini Forma-1-es verseny hétvégéjén Bernie Ecclestone azt találta mondani, hogy néhány éven belül három nagydíjat szeretne látni az Egyesült Államok határain belül, ezek közül az egyiket Kaliforniában képzeli el. A nyolcvankét éves üzletember szavai természetesen azonnal felkorbácsolták az indulatokat, egyesek már a Long Beach-i IndyCar futamot érzik veszélyben, hozzáteszem nem alaptalanul. Nem is olyan régen ugyanis Zak Brown, a világ vezető motorsport-marketing cégének, a Just Marketing International-nek alapítója és elnöke, aki egyaránt dolgozott már a Forma-1-nek és az IndyCar-nak – és akit egyaránt pletykáltak már mindkét sorozat vezérigazgatói pozíciójába is (sunyi kettős ügynök, vagy Bernie egyik IC-közeli téglája?) – úgy nyilatkozott, hogy a nagy múltra visszatekintő utcai verseny ideális helyszíne lehetne ismét a száguldó showbiz cirkusznak.
A Grand Prix of Long Beach 1976 és 1983 között a Forma-1 naptárának része volt, 1984-től pedig egészen mostanáig az amerikai nyitott karosszériás versenyzés legjobbjai méretik meg magukat a lezárt tengerparti útszakaszon évről-évre.
Ha Ecclestone megegyezne a várossal, az egészen biztosan egyet jelentene az IndyCar távolmaradásával, ugyanis kizártnak tekinthető, hogy a város egy évben két ekkora eseménynek – és minden ezekkel járó plusz problémának, lásd. útlezárások – eleget tudna tenni. Azonban ott van még az érem másik oldala, azaz a horribilis versenyrendezési díj, melyet nem biztos, hogy bevállalnának, arról nem beszélve, hogy szinte teljesen át kellene alakítani az ideiglenes pályát az elit számára.
Persze ez még csak pletyka, ha úgy tetszik a jövő zenéje, Bernie szavait pedig nem kell készpénznek venni. Emlékezzünk csak vissza, 2000-ben is hasonlóakról regélt, amikor meglátta az indianapolisi nagydíjra kilátogató tömeget, ezután azonban elmúlt a tengerentúlon a lelkesedés, a helyszíni jelenlét folyamatosan csökkent, 2005-öt követően pedig már széljegyzet-szintjén sem merültek fel további futamok ötletei. Az idei austini nagydíj nézőszáma minden várakozást felülmúlt, azonban nagyon úgy fest, hogy beigazolódott korábbi posztomban felvázolt prognózisom, ugyanis a közösségi médiában és a különböző nemzetközi fórumokon olvasott beszámolók alapján túlnyomó többségben voltak azok az „amerikaiak”, akik még angolul sem tudnak; egyes adatok szerint csak Mexikóból több, mint húszezren érkeztek. Idevágó érdekes adatként megjegyzem még, hogy Austinban rengeteg hotelszoba, apartman és panzió maradt üresen. Ezek szerint a nézők a., lakókocsival érkeztek, b., saját lakásuk van a városban, vagy annak környékén, c., csöveztek a a csatornában, d., ismét kozmetikázták az adatokat, ahogyan például a kínai nagydíj esetében szokták.
Mondjuk ez teljesen mellékes, hiszen a világ arról beszél, hogy az USA megőrült a Forma-1-től, a céljukat tehát elérték, az emberek nagyrészének pedig továbbra sem szokása a dolgok mögé nézni, azt hiszi el amit lát és punktum, ezt pedig Bernie nagyon ügyesen ki is használja. Egy biztos, az IndyCar-nak is lépnie kell valamit, mert ennek rohadtul nem lesz jó vége.
– Graham Rahal november 27-én a Barber Motorsports Parkban vezetheti először a Rahal Letterman Lanigan Racing versenyautóját.
– Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Hispania Racing Team nem lesz tagja a Forma-1 2013-as mezőnyének, miután hivatalosan is bejelentették, hogy 40 millió dollár fejében eladó a csapat. Ez pedig azt jelenti, hogy Narain Karthikeyan hamarosan ülés nélkül maradhat, így az indiai nemzeti közkincs ismételten elkezdett kilincselni az IndyCar háza táján. Mint emlékszünk, ő volt az, aki a japán nagydíj egyik sajtótájékoztatóján azt nyilatkozta, hogy nem zárja ki a tengerentúlra való átigazolást, majd nem sokkal később saját twitterén tagadta a lehető leghevesebben, mondván fogalma sincs honnan erednek az IndyCar-os hírek, de az tutibiztifix, hogy nem tőle (óhogyaplafonszakadnarádteeee). Azután ismét kibújt a szög a zsákból, hogy az indiai menedzsere TÉNYLEG megkeresett jó pár csapatot, azonban nem jártak sikerrel, mivel a (nagyon) rossz nyelvek szerint egy IndyCar alakulat sem akarja leszerződtetni Karthikeyant annak meglehetősen rossz hírneve miatt a motorsportban. Én azonban arra lennék kíváncsi, hogy ha esetleg az indiai cincér egy zöldhasúval kellően megtömött bőröndöt tenne az asztalra tárgyalási alapként, vajon melyik csapat vállalná be, hogy „lejáratja magát”a világ előtt…
– Sebastien Bourdais 2013-ban is a Starworks Motorsport színeiben indul a daytonai 24 óráson.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough