Simona hivatalosan is a KV Racing versenyzője


A KV Racing immáron hivatalosan is megerősítette, hogy a Tony Kanaan – Simona de Silvestro kettőssel vágnak neki a 2013-as szezonnak. A svájci hölgy, aki az elmúlt három szezonban a HVM Racing egyetlen versenyzőjeként szerepelt az IndyCar-ban, a tegnapi napon már meg is tette első köreit új csapata kötelékében a Barber Motorsports Parkban.

Simona, aki pályafutása legkiábrándítóbb szezonját tudhatja maga mögött idén Twitter oldalán hangot is adott lelkesedésének és örömmel újságolta követőinek, hogy mennyire jól érezte magát a teszt során leendő csapattársa mellett.

A 24 esztendős leányzó rászolgált a lehetőségre, hiszen annak ellenére, hogy a Lotus motornak hála a 2012-es szezonban csak a mezőny végéről volt kénytelen nézni kollégáit, emelt fővel viselte hendikeppes helyzetét és soha egy rossz szót nem szólt a csapatára, vagy éppen a mindenért ludas motorszállítóra, pedig bőven lett volna oka panaszkodni. Az Indianapolis 500-on, azon a versenyen, amikor a beugró Jean Alesi-vel együtt már csak ketten vezettek Lotusos autót – miután az összes csapat, akik ezzel az erőforrással neveztek a bajnokságban mind szerződést bontottak és Chevrolet-ra, vagy Hondára váltottak -, alig tíz kört követően fekete zászlóval kényszerültek búcsúzni a világ legrangosabb versenyétől, mivel tempójukat a versenyigzagatóság ön- és közveszélyesnek minősítette. Lemaradását számos aszfaltcsíkon nem tizedmásodpercekben, sokkal inkább másodpercekben tudták mérni, ennek megfelelően a legjobb helyezése pedig két tizennegyedik hely Detroit-ból és Iowáról.



Pedig Simona egyáltalán nem az a kutyaütő versenyző, mint amilyennek azok gondolnák, akik csak a 2012-es eredménylistájára vetnek pár kósza pillantást.

De Silvestro pályafutásának kezdete korántsem volt könnyű, elég csak arra gondolni, hogy egy olyan országból jött, ahol több, mint ötven évig az autóversenyzés tiltott dolognak számított, miután az 1955-ös Le Mans-i huszonnégy órás versenyen egy Mercedes a nézők közé csapódott, és több, mint nyolcvan ember életét vesztette.

74_1.jpg

Gyerekkorában Simona műlesikló karriert és olimpiai aranyakat képzelt el magának, emellett teniszezett és focizott is, azonban a versenyzés iránti szenvedélye is megmutatkozott már egészen aprócska korában. Édesapja elmondása szerint a pici Simona meglehetősen hangos baba volt, azonban valahányszor IndyCar, vagy Forma-1 ment a tévében egy pisszenést sem lehetett tőle hallani. Négy éves volt, amikor a szülei elvitték magukkal egy gokart bemutatóra, s ott annyira magával ragadták őt a látottak, hogy egy teljes éven keresztül rágta a kedves mama és papa fülét, hogy ugyanmár legyenek olyan szívesek és vegyenek neki is egy olyan kis négykerekű szerkezetet.

Tinédzserként már komolyan űzte a sportot, tizenhét évesen pedig Olaszországba ment, hogy életében először egy formula autó volánja mögött is kipróbálhassa magát. 2006-ban, tizennyolc évesen költözött az Egyesült Államokba, s a Formula BMW USA sorozatban rögtön első évében a bajnoki összetett negyedik helyén zárt, és győzelmet is szerzett. 2007-ben bemutatkozott a Champ Car Atlantic-ban, a következő évben pedig megszerezte első győzelmét a szériában, ironikus módon ugyanazon a hétvégén, amelyen Danica Patrick is nyerni tudott Motegin. 2009-ben a bajnokság egyik legnagyobb esélyesének számított, négy győzelemmel az összetett első helyéről várta a szezonzárót, azonban egy rajtbaleset miatt végül csak az év végi harmadik helyet tudta megszerezni. A pletykák szerint olyannyira dühös volt a versenyét, és ezzel együtt a bajnoki címről szőtt álmait tönkretévő Markus Niemela-ra, hogy még a díjátadó banketten is kínosan kellett ügyelni arra, hogy a két versenyző lehetőleg ne is kerüljön egymás közelébe.



2010-ben csatlakozott az IndyCar mezőnyéhez a HVM Racing színeiben, s első évében két top 10-es helyezéssel a bajnokság tizenkilencedik helyén zárt, az Indianapolis 500-on pedig ő lett a legjobb újonc, ugyanakkor elszenvedte első komolyabb balesetetét a Texas Motor Speedway-en, miután egy baleset következtében az autója lángokba borult. Az incidens nagy port kavart, hiszen a pálya biztonsági személyzete körülbelül egy félig megevett éti csiga tempójában igyekezett a helyszínre, mit sem törődve az autóba szorult versenyzővel. Szerencsére Simona megúszta közepes égési sérülésekkel a jobb kezén, de sokkal rosszabbul is elsülhetett volna.

A 2011-es év amilyen jól indult – negyedik hely a szezonnyitó futamon St. Petersburg-ön, ahol egyébként pont Tony Kanaan-nel vívtak hatalmas csatát a dobogóért -, olyannyira pocsékra sikeredett. Egy éven belül immáron a második égési sérülését szedte össze, miután műszaki hiba miatt hatalmas balesetet szenvedett az Indianapolis 500 egyik edzésén. Ennek ellenére sikerült bekvalifikálnia az autóját a legjobb harminchárom közé, s a versenyen is el tudott indulni.
Milwaukee-ban ismét elpártolt mellőle a szerencse, a verseny kvalifikációján a falnak csapta az autóját, és bár az orvosok áldásukat adták a hétvége folytatására, végül mégis vissza kellett mondania a részvételt szédülés és kettős látás miatt. Ezeket olvasva gondolom senki nem csodálkozik azon, hogy miért is ragadt rá az „Iron Maiden” becenév; nincs az az ijesztő eset, amitől Simona berezelne. Balesetezik, de utána azonnal visszaül az autóba, félelem nélkül.
És ha még a bukások nem lennének elegek, akkor még azt is feltétlen meg kell említeni, hogy de Silvestro-nak a sonomai futamot is ki kellett hagynia, miután vízumproblémák miatt nem engedték be az Egyesült Államok területére. A pletykák szerint állítólag az illetékesek furcsállták, hogy miért akar immáron sokadik alkalommal az USA területére lépni egy fiatal, egyedülálló, külföldi nő. Ne szépítsük a dolgot, prostinak nézték. Nem is csoda, ha ezek után csak a huszadik helyen végzett a bajnokságban.

A 2012-es szezonjáról már szóltam ebben a blogban eleget (kabbe lótusz sic!), mostantól inkább koncentráljunk a 2013-as évre, amikor is IndyCar pályafutása során először kap csapattársat, nem is akárki személyében, valamint végre egy jó autót, amiben megmutathatja, hogy valóban olyan jó-e amilyennek oly’ sokan tartják.

A KV Racing idei szezonjának kétharmada, név szerint Rubens Barrichello és EJ Viso jövője jelenleg bizonytalan (vagy csak nem kötik az orrunkra). Barrichello továbbra is ezerrel teper azért, hogy visszatérhessen a Forma-1-be, míg EJ Viso a legutóbbi hírek szerint még mindig saját csapat felállításáról álmodozik.

Kérdéses még a HVM Racing sorsa, akiknek jövőjét a rossz nyelvek szerint már csak egy fizetős versenyző tudná megmenteni.



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy